Jeg er bare så forvirret og ked af det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Jeg tænker fuldstædnig det samme - at han har taget stoffer (måske uden at vide det)

Men hans sætning om at hun ikke må tage sønen fra ham for der efter at overfalde hende flere gange og slutte af med at blive ked af det og bange - det siger jo en hel del...

Jeg havde overhovedet ikke nogle som helst ide om at tage vores barn fra ham så jeg ved ikke hvor det kommer fra.
Jeg ved at det ikke er stoffer for han bliver altid underlig når han er fuld, men det her var bare ekstremt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Pia.

Anonym skriver:

Jeg havde overhovedet ikke nogle som helst ide om at tage vores barn fra ham så jeg ved ikke hvor det kommer fra.
Jeg ved at det ikke er stoffer for han bliver altid underlig når han er fuld, men det her var bare ekstremt..

Nej det regner jeg bestemt heller ikke med - men det lyder som tvangs tanker han fik og i dem kommer så en stor frygt for at du tager jeres barn fra ham... og han handler jo i en helt anden verden når han er så fuld, derfor blev han så ondskabsfuld - tør slet ikke tænke tanken til ende hvis vennen ikke havde været der !!!!!  

Jeg syntes faktisk at du skal forlange han ALDRIG drikker igen - hvis du skal kunne bygge en tillid op til ham og jeres forhold igen..

Knus til dig...

Anmeld

18. februar 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Nej det regner jeg bestemt heller ikke med - men det lyder som tvangs tanker han fik og i dem kommer så en stor frygt for at du tager jeres barn fra ham... og han handler jo i en helt anden verden når han er så fuld, derfor blev han så ondskabsfuld - tør slet ikke tænke tanken til ende hvis vennen ikke havde været der !!!!!  

Jeg syntes faktisk at du skal forlange han ALDRIG drikker igen - hvis du skal kunne bygge en tillid op til ham og jeres forhold igen..

Knus til dig...

Det har vi også aftalt, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det måske kan blusse frem igen lige pludselig unden at der er alkohol med i spillet.

Han siger at han aldrig vil gøre mig fortræd, men altså det ville han jo heller ikke før. Han siger at han ikke kan huske det og at det ikke var ham, men så kan jeg bare ikke lade være med at tænke på at han jo ikke kan love at det ikke sker igen når han jo ikke har kontrolen over det.

Anmeld

18. februar 2011

celkt

Kindfed skriver:

Her synes jeg, at du skal passe på, hvad du smider rundt med af betegnelser og bebrejdelser. Der er intet i den historie, der tyder på skizofreni, som ikke har noget som helst at gøre med delte personligheder, og jeg tror ikke du kender den kliniske definition på psykopat, som i øvrigt er en betegnelse, der slet ikke bruges længere.

nå nå... jeg beskylder da ikke nogen for noget her, eftersom jeg ikke kender manden, og kun giver et forslag til ting, der kan virke adfærdsforstyrrende, udfra det, hun har skrevet.

Og med hensyn til psykopat-udsagnet, så syntes jeg da at forklaringen fra wikipidea godt kunne bruges i den her situation...

dog indrømmer jeg at min kendskab til skizofreni ikke er så stort, men som sagt, jeg er ikke fagmand, jeg giver kun forslag til problemets kerne...

Anmeld

18. februar 2011

LR85

SeptemberBaby skriver:

Kære dig

Hvor er det synd for dig.

Jeg tænker (desværre), at uanset, om det er alkohol, stoffer eller sygdom (eller noget helt fjerde), der udløste din kærestes adfærd, så er han nok potentielt farlig for dig. Men jeg håber ikke, jeg har ret.

Synes bare, din beskrivelse var MEGET uhyggelig.

Sørg for fortsat at få masser af hjælp.

jeg må være enig her..

hvad næste gang?? hvad hvis barnet har en hysterisk dag eller udfordre jeres/hans tålmodighedsterskel?? og ikke mindst dig, en anden dag.

Jeg kender ham ikke, men jeg turde godt nok ikke være i sådan et forhold. Desværre

Anmeld

20. februar 2011

liwsmor

Anonym skriver:

Hej de damer. Jeg har brug for at komme ud med noget uden at der er nogle der ved hvem jeg er og uden at blive dømt.

Jeg har en kæreste som jeg har kendt i 7 år, vi har et barn sammen og trods en masse uenighed mellem os har vi det godt sammen.
I weekenden skulle vi til en fest hos en veninde som jeg har kendt de sidste 10 år og som min kæreste også kender. Det hele gik rigtig godt og vi havde en rigtig sjov aften, men som tiden gik og vi kom ud i natte timerne blev min kæreste mere og mere fuld og det førte til at han blev rigtig træls at være sammen med. Jeg besluttede at vi skulle tage hjem og sove for jeg gad ikke ende med at blive sur og skændes med ham. Da vi kom ud fra den klub vi havde været inde på stod vi lige ov ventede på en ven som skulle med os hjem, men min kæreste blev ved med at skubbe til mig, nive mig i røven og "kramme" mig, en det gjorde ondt. Jeg sagde til ham at jeg ikke kunne lide det og at jeg virkelig synes at han var træls, han blev pisse sur og gik i vrede sin vej. Jeg blev stående og ventede på vores ven og fulgtes med ham, lidt længere oppe af vejen sad min kæreste og ventede som om ingenting var galt.

Vi kom hjem hvor vi skulle sove og min kæreste går ind og lægger dig i min venindes seng, jeg kommer ind til ham og siger at der skal han ikke sove, men at jeg har redt en seng op til ham så han bare lige skulle komme med mig så skulle jeg nok putte ham, Han lader som om jeg ikke er der og jeg siger det igen, så kommer han med op, men siger at han skal brække sig, det skal han da have lov til, men efter turen på badeværelset går han igen ind i den forkerte seng. Jeg går derind igen og siger lige så stille og sødt om ikke nok han vil komme med mig for vores veninde gider ikke at der er andre der sover i hendes seng. Så tager fanden ved ham. Han åbner øjnene og siger rasende til mig at jeg ikke skal tage hans barn fra ham...... Hmm øh det gør jeg da heller ikke jeg spurgte bare om ikke han ville komme med ind og sove i det andet rum. Han siger at jeg har 3 sekunder til at skrive ellers.... Ellers hvad spørger jeg helt forvirret, men han tæller og jeg når jo ingen vejene inden han kommer farrende og overfalder mig. Han ligger sig over mig på min venindes seng og holder mig, jeg kan ikke hører helt hvad det er han siger, men han er virkelig rasende på mig over et eller andet som ikke har noget med at sove at gøre. Jeg forsøger jo at komme fri, men der resultere i at han får lagt sin ene arm på min nakke ( jeg ligger på siden ) og så lægger han ellers bare alt tryk på den arm. Jeg får fremstammet at han altså brækker nakken på mig og hans svar er bare JA....
Jeg bruger mine sidste kræfter på at kalde på vennen der sidder inde i stuen, han kommer ind og spørger helt forbauset hvad der foregår. Jeg græder og siger at han må hjælpe mig. Han får min kæreste fjernet, men jeg når ikke at komme helt op før der er taget fat i mig igen. Løs igen og jeg løber ind i stuen for at ruge til politiet, men jeg når det ikke for min kæreste kommer hurtigt ind og vil have min telefon. Han skubber mig så jeg banker hovedet ind i væggen og taber telefonen. Så går han ud for at finde sin bilnøgle, men den har min veninde gemt så der ikke er nogle fulde mennesker der kører. Han tømmer mine jakkelommer og råber at jeg skal give ham den nøgle. Så kommer han ind til mig og siger at han ikke elsker mig og at han ikke vil have noget med mig at gøre, han siger at hvis ikke vores ven havde været der ville han have brækket min nakke og så ellers selv have begået selvmord. Jeg siger at jeg virkelig ikke har noget tilovers for den slags, men ellers snakker jeg ham egentlig bare efter munden for jeg er virkelig bange for ham. Så går han ud i køkkenet og sætter sig på gulvet... Efter nogle minutter kalder han på mig med en helt anden stemme end han ellers har haft. Han græder og ryster over det hele. Han kan ikke huske hvad der er sket ( siger han da ) og han kan slet ikke forstå hvad det lige er der foregår. Jeg snakker med ham og igen her snakker jeg ham efter munden for jeg skal ikke recikere at han bliver sur igen.

Nu har vi snakket om det mange gange, jeg har forklaret ham hvad der skete, han har været hos en psykolog, jeg har snakket med min veninde og mine forældre om det og jeg har også snakket lidt med vennen der var der. Jeg har det bare så underligt med det hele og jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller gøre. Jeg har sagt til ham at jeg ikke ved om jeg skal gå eller blive og at jeg ikke ved om jeg overhovedet kan finde tilliden til ham igen. Vi er ikke uvenner og han siger at han virkelig gerne vil gøre det godt igen. Jeg ved ikke om det kan gøres godt igen og jeg ved ikke hvad der skal til. Jeg elsker jo manden, men jeg elsker ham ikke betingelelsesløst.
Jeg ved at alle ville sige at det bare er ud med ham, men det er bare ikke så enkelt for alle når man virkelig står i det. Jeg ville rigtig gerne fortælle det til nogle som kunne hjælpe mig videre, men jeg ved bare ikke hvem det skulle være for jeg vil heller ikke have kørt en sag om det.

Jeg vil gerne frabedes alle kommentare fra folk der har læst dette og mener at jeg er den dummeste i verden for det er bare ikke lige det jeg har brug for lige nu.

dahm undskyld jeg mundlarm. jeg sidder helt bare og ryster,sæt mig virkelig ind i det som om jeg var dig,.. puha jeg ingen ting at sige jeg helt mundlarm, men godt du går til psykolog nu

Anmeld

20. februar 2011

Frøken J.

celkt skriver:

nå nå... jeg beskylder da ikke nogen for noget her, eftersom jeg ikke kender manden, og kun giver et forslag til ting, der kan virke adfærdsforstyrrende, udfra det, hun har skrevet.

Og med hensyn til psykopat-udsagnet, så syntes jeg da at forklaringen fra wikipidea godt kunne bruges i den her situation...

dog indrømmer jeg at min kendskab til skizofreni ikke er så stort, men som sagt, jeg er ikke fagmand, jeg giver kun forslag til problemets kerne...

Jeg vil blot sige, at Wikipedia aldrig nogensinde skal regnes for en pålidelig kilde, da alle og enhver kan gå derind og skrive. Og så vil jeg i øvrigt sige, at den forklaring der står på wikipedia om psykopater og psykopati er meget mangelfuld, og i værste fald forkert på flere punkter. Tag det fra én, som ved noget om det

Ikke fordi jeg "holder med den" der skrev det der til dig, blot så du er opmærksom på, at Wikipedia ikke altid har ret

Anmeld

20. februar 2011

JuliaNielsen

Anonym skriver:

Hej de damer. Jeg har brug for at komme ud med noget uden at der er nogle der ved hvem jeg er og uden at blive dømt.

Jeg har en kæreste som jeg har kendt i 7 år, vi har et barn sammen og trods en masse uenighed mellem os har vi det godt sammen.
I weekenden skulle vi til en fest hos en veninde som jeg har kendt de sidste 10 år og som min kæreste også kender. Det hele gik rigtig godt og vi havde en rigtig sjov aften, men som tiden gik og vi kom ud i natte timerne blev min kæreste mere og mere fuld og det førte til at han blev rigtig træls at være sammen med. Jeg besluttede at vi skulle tage hjem og sove for jeg gad ikke ende med at blive sur og skændes med ham. Da vi kom ud fra den klub vi havde været inde på stod vi lige ov ventede på en ven som skulle med os hjem, men min kæreste blev ved med at skubbe til mig, nive mig i røven og "kramme" mig, en det gjorde ondt. Jeg sagde til ham at jeg ikke kunne lide det og at jeg virkelig synes at han var træls, han blev pisse sur og gik i vrede sin vej. Jeg blev stående og ventede på vores ven og fulgtes med ham, lidt længere oppe af vejen sad min kæreste og ventede som om ingenting var galt.

Vi kom hjem hvor vi skulle sove og min kæreste går ind og lægger dig i min venindes seng, jeg kommer ind til ham og siger at der skal han ikke sove, men at jeg har redt en seng op til ham så han bare lige skulle komme med mig så skulle jeg nok putte ham, Han lader som om jeg ikke er der og jeg siger det igen, så kommer han med op, men siger at han skal brække sig, det skal han da have lov til, men efter turen på badeværelset går han igen ind i den forkerte seng. Jeg går derind igen og siger lige så stille og sødt om ikke nok han vil komme med mig for vores veninde gider ikke at der er andre der sover i hendes seng. Så tager fanden ved ham. Han åbner øjnene og siger rasende til mig at jeg ikke skal tage hans barn fra ham...... Hmm øh det gør jeg da heller ikke jeg spurgte bare om ikke han ville komme med ind og sove i det andet rum. Han siger at jeg har 3 sekunder til at skrive ellers.... Ellers hvad spørger jeg helt forvirret, men han tæller og jeg når jo ingen vejene inden han kommer farrende og overfalder mig. Han ligger sig over mig på min venindes seng og holder mig, jeg kan ikke hører helt hvad det er han siger, men han er virkelig rasende på mig over et eller andet som ikke har noget med at sove at gøre. Jeg forsøger jo at komme fri, men der resultere i at han får lagt sin ene arm på min nakke ( jeg ligger på siden ) og så lægger han ellers bare alt tryk på den arm. Jeg får fremstammet at han altså brækker nakken på mig og hans svar er bare JA....
Jeg bruger mine sidste kræfter på at kalde på vennen der sidder inde i stuen, han kommer ind og spørger helt forbauset hvad der foregår. Jeg græder og siger at han må hjælpe mig. Han får min kæreste fjernet, men jeg når ikke at komme helt op før der er taget fat i mig igen. Løs igen og jeg løber ind i stuen for at ruge til politiet, men jeg når det ikke for min kæreste kommer hurtigt ind og vil have min telefon. Han skubber mig så jeg banker hovedet ind i væggen og taber telefonen. Så går han ud for at finde sin bilnøgle, men den har min veninde gemt så der ikke er nogle fulde mennesker der kører. Han tømmer mine jakkelommer og råber at jeg skal give ham den nøgle. Så kommer han ind til mig og siger at han ikke elsker mig og at han ikke vil have noget med mig at gøre, han siger at hvis ikke vores ven havde været der ville han have brækket min nakke og så ellers selv have begået selvmord. Jeg siger at jeg virkelig ikke har noget tilovers for den slags, men ellers snakker jeg ham egentlig bare efter munden for jeg er virkelig bange for ham. Så går han ud i køkkenet og sætter sig på gulvet... Efter nogle minutter kalder han på mig med en helt anden stemme end han ellers har haft. Han græder og ryster over det hele. Han kan ikke huske hvad der er sket ( siger han da ) og han kan slet ikke forstå hvad det lige er der foregår. Jeg snakker med ham og igen her snakker jeg ham efter munden for jeg skal ikke recikere at han bliver sur igen.

Nu har vi snakket om det mange gange, jeg har forklaret ham hvad der skete, han har været hos en psykolog, jeg har snakket med min veninde og mine forældre om det og jeg har også snakket lidt med vennen der var der. Jeg har det bare så underligt med det hele og jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller gøre. Jeg har sagt til ham at jeg ikke ved om jeg skal gå eller blive og at jeg ikke ved om jeg overhovedet kan finde tilliden til ham igen. Vi er ikke uvenner og han siger at han virkelig gerne vil gøre det godt igen. Jeg ved ikke om det kan gøres godt igen og jeg ved ikke hvad der skal til. Jeg elsker jo manden, men jeg elsker ham ikke betingelelsesløst.
Jeg ved at alle ville sige at det bare er ud med ham, men det er bare ikke så enkelt for alle når man virkelig står i det. Jeg ville rigtig gerne fortælle det til nogle som kunne hjælpe mig videre, men jeg ved bare ikke hvem det skulle være for jeg vil heller ikke have kørt en sag om det.

Jeg vil gerne frabedes alle kommentare fra folk der har læst dette og mener at jeg er den dummeste i verden for det er bare ikke lige det jeg har brug for lige nu.

Hej søde <3

Allerførst et stort ,.

Jeg har lige læst side 1,. Og ville lige komme med et lille input :-)

Jeg har selv været med til noget af det samme, men der var det dog mig der var (den sindsyge),. Entelig ville jeg havde skrev anonymt, men kan ikke finde knappen nogle steder,. Men vil gerne prøve at hjælpe dig, så vil alligevel lige skrive et indlæg.. (Håber ikke jeg bliver dømt af nogle af jer..)

Jeg har gjort noget ligende med min mand for ca 2½ år siden.. Hvor jeg pludselig blev en helt anden person, og det skete nogle gange,. Min kærestes søn kom hjem til os og bo, og da det skete, skete der noget med mig,. Jeg blev af jalousi rasende og forvirret, havde utroligt svært ved at jeg lige pludselig ikke var den eneste der fik opmærksomhed,. Og det gjorde noget ved mig,. Jeg sparkede blant andet ruden på vores fordør i stykker da jeg var blevet låst ude, da min kæreste mente det var bedst for både ham og hans søn på daværende tidspunkt.. (Hvilket var sandt, for jeg var helt oppe i det røde felt.) Da jeg havde sparket ruden ind og var kravlet ind igen, kiggede jeg på mine fødder som var fuld af blod, og der gik det først op for mig hvad der var sket..! Derudover har jeg været oppe at køre og rasende og slået ham med lusing når jeg har set ham snakke meget med en pige når vi har været i byen,. Og af frygt for at skulle miste ham har jeg reagerede sådan igen,. (DUMT IKKE)..

Jeg har ikke taget stoffer nogle af gangene, men har gjordt det af frygt for at miste hver gang,. Når min kæreste drikker meget bliver han nemlig led, han viser han er ligeglad md mig og mine følelser og det er ikke til at bære, så i disse siturationer.. Handler jeg på det følelses mæssige..! Jeg gik aldrig til psygolog eller ligende, men jeg fortalte dog min familie at jeg evt kunne have et meget stort problem, og da kom sandheden frem med at vi havde en arvelig sygdom i familien.. Noget som hedder porfyri .. Engtelig kommer min historie jo ikke sagen ved men ville fortælle dig det fordi vi stadig er sammen den dag idag og venter os vores ønskebarn,. vi har nu været sammen i 3½ år og tingene kører bare for os nu..!

Jeg kan læse mange råder dig til at smutte, men det vil jeg ikke, kærlighed er noget stort, og hvis du elsker ham så meget ville jeg helt klart kæmpe for det,. Dog med lidt flere regler..!

Jeg kan ikke sige 100% sikker om han lyver om at han kan huske det eller ej, men hvis han siger det vil jeg nu vælge at tro på det, jeg tænker lidt at hvis han lyver om dette så ved du da han ikke er stolt over det,. Og jeg syntes der er meget der tyder på det er en evt sygdom,. Fx,. porfyri, det er en sygdom hvor man ´får black outs oftes i forbindelse med indtagelse af alkohold, jeg ved ikke om de har det i familien, men jeg blev ikke informeret om det da det er en farlig sygdom og at de ville skjule at de havde det for mig..! Hvis jeg skulle være heldig ikke at få det..!

Jeg ved det er meget svært for dig, og du har bestemt ikke fortjænt det der er sket, men jeg tror ærligt at han også har det af helvedes til,. Jeg ville råde dig til at sætte dig ned og snakke med ham om det og ikke med (dit spejlbillede) tag så er ordenlig snak, og stop først når du har fornemmelse for hvor dit hjerte pejer henad..!

3½ år har mig og manden været sammen i nu, og vi har det så fantastisk sammen og er super lykkelige,. Kærligheden kan overleve alt, det er bare et spørgsmål om hvor villig man er til at rode op på sine brøler,...!

Håber du kunne bruge min tråd, selvom den er lidt forvirret, men kan ikke udtrykke det på en anden måde

Held og lykke med det

Anmeld

20. februar 2011

fønix

JuliaNielsen skriver:

Jeg ved det er meget svært for dig, og du har bestemt ikke fortjænt det der er sket, men jeg tror ærligt at han også har det af helvedes til,. Jeg ville råde dig til at sætte dig ned og snakke med ham om det og ikke med (dit spejlbillede) tag så er ordenlig snak, og stop først når du har fornemmelse for hvor dit hjerte pejer henad..!

3½ år har mig og manden været sammen i nu, og vi har det så fantastisk sammen og er super lykkelige,. Kærligheden kan overleve alt, det er bare et spørgsmål om hvor villig man er til at rode op på sine brøler,...!

Håber du kunne bruge min tråd, selvom den er lidt forvirret, men kan ikke udtrykke det på en anden måde

Held og lykke med det

jeg synes det er noget af en træls oplevelse du har haft, det gør mig ked af det...

jeg synes du skal gøre op med dig selv om du vil blive med ham eller du ikke tror du kan stole på ham igen.

synes det er en god ide at i har en regel der siger han ikke må drikke, tror måske i skal tage til en psykolog sammen, så kan du måske fortælle noget psykologen ikke ved og måske fortælle noget i forbindelse med det plus i kan få tilliden op at køre igen.
synes til gengæld også at hans forældre skal have det at vide og synes du skal sige at han skal fortælle andre om det end psykologen hvis han vil blive med dig, som det lader til vil han gerne  jeg tror han er meget flov over det han har gjort og tror på han ikke kan huske det, siden han ryster da han kommer til sig selv igen.. ved ikke hvad der er sket og vil heller ikke komme med nogen forslag for det kan jo være mange ting og hvis det 'kun' er alkoholen så er det bare at han ikke skal drikke det

håber virkelig du finder ud af hvad du vil
du skal altid være velkommen til at skrive en privat besked

Anmeld

20. februar 2011

Frk.S

SussieThyssen skriver:

Åhhh..stakkels pige.
Du kan tro, jeg ved hvordan du har det.
Men...du skal gøre een ting for dig selv og din datter.
Sæt dig foran et spejl og se på dig selv og sig "hej" til dig selv.
Og se så på den pige du ser.
Hende du ser i spejlet er IKKE dig.
Hun er en søster.
Din søster har lige fortalt dig sin historie, nemlig den historie, du lige har fortalt os.
Hvad vil du råde din søster til?

Din søster har en lille pige på 9 måneder, som skal vokse op med sådanne oplevelser. Både du og jeg ved, at kan den slags ske een gang, så vil det ske igen.
Er det hvad du ønsker, skal ske for for din søster og hendes barn?
Snak med pigen i spejlet, råd hende ud fra dit hjerte, og hvad du i din samvittighed ved er bedst.
Og giv hende så verdens størte knus og fortæl hende, at du elsker hende, og at du vil hendes bedste og især hendes lille barn.

Tingene er ikke spor sort/hvide det ved jeg godt. Men når det drejer sig om respekt og kærlighed..og ISÆR når det handler om et barns tarv, ve og vel, så ER tingene sort/hvide.
Der findes ingen gylden mellemvej.
Det handler først om, hvad du ønsker dit barn skal vokse op med, og så handler det om din ret til kærlighed og respekt.
Og...det tror jeg også, at du godt ved.
Så snak med pigen i spejlet.
Og tag så dine valg med sund fornuft...så kan man altid græde bagefter.

Kærligst
Sussie

Sikke dog nogle vise ord - jeg fik helt tårer i øjnene da jeg læste dit indlæg (men ok, jeg er også meget hormonella! ) 

Til trådstarter:

Det lyder virkelig som en grim oplevelse, som du bliver nødt til at få bearbejdet.

Ud fra det du skriver, lyder det til at du selv er meget i tvivl om han lyver omkring at han kan huske det. Du ved, at det KAN ske igen, hvis han ikke selv kan styre det.
Er du villig til at tage chancen. Tænk hvis det sker igen hvor i er alene, eller tænk hvis det kommer til at gå ud over dit barn!

Hvis du går og frygter for hvornår det slår klik for ham igen, er det jo ikke holdbart. Men selvfølgelig er det svært bare at gå, hvis du elsker ham. 

HVIS du vælger at blive og kæmpe for ham, må det være på dine præmisser, så du kan være tryg på dine egne og jeres barns vegne. Det skal undersøges til bunds hvad der er sket, så du ved om han får den rette behandlig (såfremt han er syg). Du må på intet tidspunkt være i tvivl om han taler sandt ang. den hjælp han får. I så fald er det simpelthen for farligt for dig og dit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.