celkt skriver:
jeg er ked af at sige det, men jeg tror altså, der er noget galt med ham...
enten, hvis han faktisk ikke kan huske hvad han har gjort, at der er noget skizofreni-lignende på spil her, så det nærmest er en anden personlighed der er poppet op under påvirkning af alkohol.
eller også, hvis han lyver, og godt ved hvad han gjorde, at han er psykopat, (ja, undskyld, hermed mener jeg den kliniske betegnelse) og at han det meste af tiden er godt kontroleret.
Har der aldrig været andre episoder, der kunne pege i den ene eller den anden retning??
Sidst men ikke mindst, kan sådanne voldsomme adfærdsforstyrrelser komme som føle af stoffer?? eller som følge af at han har haft en lille blødning i hjernen, eller værre endnu, af at der sidder noget derinde, som ikke skal være der, som f.eks. en svulst. Sygdomme som f.eks. demens kan også fremkalde den slags adfærdsforstyrrelser, men det kommer jo ikke bare lige fra den ene dag til den anden.
jeg tror virkeligt du skal overveje om du vil tage risikoen for at det en dag slår klik for ham igen, hvad årsagen så end er. Og hvis du vil give ham en chance til, så forlang at I får en afklaring på hvorfor han gjorde som han gjorde, er det noget psykisk eller noget fysisk, er der en årsag til det, som der kan behandles.
Men kære ven, du har et barn,... Og er du ikke 110% sikker på at det aldrig vil ske igen, og at han ALDRIG vil skade jer, så er det bare med at komme ud af klappen. Vi ser for mange af de grimme historier i medierne, hvor det er nået at gå helt galt.
Jeg ved det er svært. Men jeg syntes ikke du skulle tage chancen.

Jeg må langt hen af vejen erklære mig enig.
Jeg drikker ALDRIG mere end 1 til 2 genstande da jeg kan riskier at få en angst psykose der for mig til at falde tilbage i mit sind og genopleve en meget ubehagelig del af mit liv. Jeg husker intet om det når det er ovre eller kun meget meget få brudstykker.
Hvis jeg har indtaget alkohol og føler mig truet eller bliver nervøs og utryg kan det ske. Det er mere end 3 år siden jeg sidst havde en. Men det lyder klat til din mand har haft en form for psykisk reaktion.
Mit kom første gang da min drink var blevet "spicet" i byen. Det blev opdaget via blodprøve.