PiaR skriver:Eva skriver:PiaR skriver:twinboys skriver:PiaR skriver:twinboys skriver:PiaR skriver:twinboys skriver:PiaR skriver:twinboys skriver:
Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...
Majbritt(H)
Hvor store er store Majbritt ?
Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...
(H)
Børn over 4år burde ikke bruge sut mere...:) Mine drenge har fra de var 1år kun brugt sutten når de skulle sove... De har aldrig løbet rundt med en... Og aldrig blevet trøstet med sut... For så troede de at de skulle sove:)
Majbritt(H)
Det kan jeg faktisk godt huske du har fortalt... - nej børn på 4 år behøver heller ikke gå rundt med en sut - men jeg har ikke noget imod de bruger sut i den alder... :$
Knus Pia, som er lidt spændt på hvornår Mads er klar til at sige farvel til sin...
Det er han til jul...Majbritt(H)
:S - det tror jeg nu ikke han er ... Det er jo jul lige om lidt... !!!! 8(
Ja ja du tror jo heller ikke at han bare selv kommer og siger farvel sut???
Majbritt(H)
Det gjorde de store jo !!! de sagde selv farvel - Mille var 3 ½ år & Mikkel var godt nok over 4 år, men de sagde selv slut begge to... Mikkel smed faktisk sin ud og sagde at nu var han blevet storebror så skulle han ikke bruge sut mere og Mille kan jeg faktisk ikke helt huske, tror bare ikke hun gad den til sidst men hun beholdte sin nusser længe efter...
KNUS PIA (H)
Sådan har mine også gjort....de får selv lov at sige farvel til sutten...og jeg kan ikke se problemet i at de falder i søvn med den..er vel egentlig sundere end så meget andet vi voksne fylder os med.
Knus..
ja sådan tænker jeg også lidt... og så tror jeg det er nemmere at rette på tænderne end på Psyken.... Jeg tror nemlig ikke det er lige nemt for alle børn at få taget sutten fra den ene dag til den anden, fordi vi som forældre vælger at nu er det nu...
Mener at de kloge siger at man kan sammenligne det med at tage smøgerne fra en ryger .... :(....
Nu er det her ikke skrevet for at få ballade, det er jo igen bare min mening...
Knus Pia.
Jeg er fuldstændig enig. Rasmus var tre da han kom af med sutten, og det var ikke med min opbakning at den røg. Han afleverede den til julemanden, da han var på juleferie hos sin far, og så var den skid ligesom slået.
Men han kunne sagtens have brugt den et år eller to mere.
For mig er sutten en tryghed og en trøst. Jeg ser intet problem i, at børn bruger den for at finde ro til natten. Tvært imod mener jeg, at hvis det kan give dem en rolig og god søvn, så får de en nemmere hverdag og har ikke brug for trøst af sutten om dagen. Lidt firkantet stillet op, I know.
Jeg er selv et glimrende eksempel på det med sut og tryghed. Jeg brugte sut til natten, da jeg var otte år, og også en nullesut, som jeg nullede næsen med. Præcis lige som Rasmus gjorde det. Mine tænder har ikke taget skade og mange vil give mig ret, når jeg erkender, at det har min tale heller ikke. (Har aldrig fattet konceptet med at tale er sølv, tavshed er guld;))
Hvis jeg får et barn mere, så bliver sutten brugt.
KH
Anne - som stadig kan huske hvor hyggeligt det er med sutten og indimellem savner den til Rasmus.
Anmeld