hvor gamle skal børn være når de skal af med sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2008

Pia.

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...

Majbritt(H)

Hvor store er store Majbritt ?

Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...

(H)

Børn over 4år burde ikke bruge sut mere...:) Mine drenge har fra de var 1år kun brugt sutten når de skulle sove... De har aldrig løbet rundt med en... Og aldrig blevet trøstet med sut... For så troede de at de skulle sove:)

Majbritt(H)

Det kan jeg faktisk godt huske du har fortalt... - nej børn på 4 år behøver heller ikke gå rundt med en sut - men jeg har ikke noget imod de bruger sut i den alder... :$

Knus Pia, som er lidt spændt på hvornår Mads er klar til at sige farvel til sin...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...

Majbritt(H)

Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...

(H)

Børn over 4år burde ikke bruge sut mere...:) Mine drenge har fra de var 1år kun brugt sutten når de skulle sove... De har aldrig løbet rundt med en... Og aldrig blevet trøstet med sut... For så troede de at de skulle sove:)

Majbritt(H)

Det kan jeg faktisk godt huske du har fortalt... - nej børn på 4 år behøver heller ikke gå rundt med en sut - men jeg har ikke noget imod de bruger sut i den alder... :$

Knus Pia, som er lidt spændt på hvornår Mads er klar til at sige farvel til sin...

Det er han til jul...Majbritt(H)

Anmeld

30. september 2008

Pia.

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Majbritt(H)

(H)

Majbritt(H)

:S - det tror jeg nu ikke han er ... Det er jo jul lige om lidt... !!!! 8(

Anmeld

30. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Majbritt(H)

(H)

Majbritt(H)

Ja ja du tror jo heller ikke at han bare selv kommer og siger farvel sut???

Majbritt(H)

Anmeld

30. september 2008

Pia.

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Majbritt(H)

(H)

Majbritt(H)

Ja ja du tror jo heller ikke at han bare selv kommer og siger farvel sut???

Majbritt(H)

Det gjorde de store jo !!! de sagde selv farvel - Mille var 3 ½ år & Mikkel var godt nok over 4 år, men de sagde selv slut begge to... Mikkel smed faktisk sin ud og sagde at nu var han blevet storebror så skulle han ikke bruge sut mere og Mille kan jeg faktisk ikke helt huske, tror bare ikke hun gad den til sidst men hun beholdte sin nusser længe efter...

KNUS PIA (H)

Anmeld

30. september 2008

Joan ( Smallie )

Niels har aldrig brugt sut. Vi har altid fundet en anden måde at trøste ham på. Han vil slet ikke have den i sin mund han syntes det er noget mærkelig noget. Når han skal sove tager han lige sin dyne op over munden og så finder han tryghed i det. Jeg venter en lille ny til feb og når den kommer vil jeg ikke opfordre den helt vildt til at bruge sut, men er behovet der så får den da en. Men vil nok begynde at vende fra når den er mellem 1 og 2 år.' Joan som også krummer tære når hun ser ældre børn med sut

Anmeld

30. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]Joan ( Smallie ) skriver:[/småt][/f] Niels har aldrig brugt sut. Vi har altid fundet en anden måde at trøste ham på. Han vil slet ikke have den i sin mund han syntes det er noget mærkelig noget. Når han skal sove tager han lige sin dyne op over munden og så finder han tryghed i det. Jeg venter en lille ny til feb og når den kommer vil jeg ikke opfordre den helt vildt til at bruge sut, men er behovet der så får den da en. Men vil nok begynde at vende fra når den er mellem 1 og 2 år.' Joan som også krummer tære når hun ser ældre børn med sut[/citat] Smiler(H)

Anmeld

30. september 2008

tascia

altså hvis du spørger min datter vil hun sikkert sige ALDRIG, men det er lige rundt om hjørnet hvis du spørger moderen :-)

hun har en lidt vigende hage og suttet-biddet har bestemt ikke gjort overbiddet mindre, så tandlægen sagde vi snart skulle tage den fra hende, så vi bare bidde i det sure æble og tage et par dage med gråd..

hun har de seneste år næsten kun haft den når hun skulle sove eller var rigtig rigtig ked, ellers ikk. Jeg syntes ikke det er særlig pænt når et barn render rundt med sutten i munden, det hører sig kun til babyer.

Så jeg har svaret 2-3 år men min datter er lige blevet 3 så jeg kan desværre ikke helt selv holde den.

Lillebror har ikke fattet konceptet med en sut, så det er ganske nemt

//Natascia

Anmeld

30. september 2008

Tullebobs

Ej hvor hyggeligt at du osse har en nuldre-dreng, Pia:D

Jeg tror, at det har et næsten meditativt formål for Simon, han slapper bare helt af, når han nuldrer, og gumler på sutten;) Det ser bare så sødt ud, og hvis jeg er træt og vi sidder sammen og så tager han gerne et hjørne og nuldre min øjenkrog, så jeg osse lige kan mærke hvor dejligt det er;)

Jeg synes heller ikke at store børn skal have en sut i munden hele tiden, Simon har fx aldrig sut med når vi er ude i byen, eller hvis vi bare tuller herhjemme en hel weekend. Det hæmmer jo osse sproget, og jo mere sutten er i munden desto større er risikoen for "suttetænder".

Al ting med måde;)

(H) fra Trine

Anmeld

30. september 2008

Pia.

Tullebobs skriver:

Ej hvor hyggeligt at du osse har en nuldre-dreng, Pia:D

Jeg tror, at det har et næsten meditativt formål for Simon, han slapper bare helt af, når han nuldrer, og gumler på sutten;) Det ser bare så sødt ud, og hvis jeg er træt og vi sidder sammen og så tager han gerne et hjørne og nuldre min øjenkrog, så jeg osse lige kan mærke hvor dejligt det er;)

Jeg synes heller ikke at store børn skal have en sut i munden hele tiden, Simon har fx aldrig sut med når vi er ude i byen, eller hvis vi bare tuller herhjemme en hel weekend. Det hæmmer jo osse sproget, og jo mere sutten er i munden desto større er risikoen for "suttetænder".

Al ting med måde;)

(H) fra Trine

Ja den med at blive nusset med et lille hjørne den kender jeg rigtig godt, det er så skønt. har faktisk en lille nussegøj som ligger her på sofaen MED sin sut og nusser med sit hjørne...

:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.