hvor gamle skal børn være når de skal af med sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor gamle skal børn være når de skal af med sut?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.604 visninger
41 svar
0 synes godt om
30. september 2008

tasha33

Hej skønne piger.
nu når vi er ved sutter, tænkte jeg lige på hvor gamle i mener at børn skal være når de ikke skal have sut mere. michella var 4, da vi afleveret den på suttetræ ved morfar, håber at laura og nicolai kommer af med den før, men de bruger den mest når de skal sove.
mange knuz fra natasha (H)(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

Honningblomst

Jeg kan ikke sætte alder på, det handler om barnet og ikke andet.

Anmeld

30. september 2008

Pia.

Den er svær at svare på for mangler en hvor der står - Når de er klar...

mine de store var store og valgte helt selv hvornår tiden var - her er der ingen julemand eller anden der har fået sutterne....

Min mindste bliver 3 år til februar og bruger stadig sut og tror ikke han slipper den forløbig
(H)

Anmeld

30. september 2008

Pia.

Eva skriver:

Jeg kan ikke sætte alder på, det handler om barnet og ikke andet.

Hørt Hørt... :)

Anmeld

30. september 2008

Stumpen

Jeg kan ikke stemme, da der ikke er en mulighed hvor der når "når barnet er klar til det"
(H) Anja..

Anmeld

30. september 2008

Tullebobs

Simon er lige blevet 3 år, og han elsker sin stadig sin "dutter", når han skal nuldre (betyder, at han sidder i sofaen og slapper af med sutten og hans babyhovedpude uden betræk, hvor hjørnerne bliver brugt til at nuldre og nusse i øjenkrog med;)) - og når han skal sove.

Han har den ikke med børnehave, og har heller ikke spurgt efter den deroppe, så behovet er ikke så stort som tidligere, men han er bestemt ikke klar til at aflevere den endnu, så det bliver når han er klar;)

(H) fra Trine der selv havde sut og klud til jeg var 5 1/2 år - og har aldrig haft "suttetænder"...:D

Anmeld

30. september 2008

twinboys

Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...

Majbritt(H)

Anmeld

30. september 2008

Pia.

Tullebobs skriver:

Simon er lige blevet 3 år, og han elsker sin stadig sin "dutter", når han skal nuldre (betyder, at han sidder i sofaen og slapper af med sutten og hans babyhovedpude uden betræk, hvor hjørnerne bliver brugt til at nuldre og nusse i øjenkrog med;)) - og når han skal sove.

Han har den ikke med børnehave, og har heller ikke spurgt efter den deroppe, så behovet er ikke så stort som tidligere, men han er bestemt ikke klar til at aflevere den endnu, så det bliver når han er klar;)

(H) fra Trine der selv havde sut og klud til jeg var 5 1/2 år - og har aldrig haft "suttetænder"...:D

Hvor sjovt, Mads nuldre også hjørner - han skal have sit "hjørne" for at kunne nusse og sove og det er hjørnet på et baby hovedpudebtræk....

:) - De kære unger....

Anmeld

30. september 2008

Pia.

twinboys skriver:

Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...

Majbritt(H)

Hvor store er store Majbritt ?

Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...

(H)

Anmeld

30. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Majbritt(H)

Hvor store er store Majbritt ?

Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...

(H)

Børn over 4år burde ikke bruge sut mere...:) Mine drenge har fra de var 1år kun brugt sutten når de skulle sove... De har aldrig løbet rundt med en... Og aldrig blevet trøstet med sut... For så troede de at de skulle sove:)

Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.