hvor gamle skal børn være når de skal af med sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2008

Tullebobs

PiaR skriver:

Tullebobs skriver:

Ej hvor hyggeligt at du osse har en nuldre-dreng, Pia:D

Jeg tror, at det har et næsten meditativt formål for Simon, han slapper bare helt af, når han nuldrer, og gumler på sutten;) Det ser bare så sødt ud, og hvis jeg er træt og vi sidder sammen og så tager han gerne et hjørne og nuldre min øjenkrog, så jeg osse lige kan mærke hvor dejligt det er;)

Jeg synes heller ikke at store børn skal have en sut i munden hele tiden, Simon har fx aldrig sut med når vi er ude i byen, eller hvis vi bare tuller herhjemme en hel weekend. Det hæmmer jo osse sproget, og jo mere sutten er i munden desto større er risikoen for "suttetænder".

Al ting med måde;)

(H) fra Trine

Ja den med at blive nusset med et lille hjørne den kender jeg rigtig godt, det er så skønt. har faktisk en lille nussegøj som ligger her på sofaen MED sin sut og nusser med sit hjørne...

:)

Nå ja han er jo sløj det bette skind - hvordan går det med ham idag?

(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2008

Pia.

Tullebobs skriver:

PiaR skriver:

Tullebobs skriver:

Ej hvor hyggeligt at du osse har en nuldre-dreng, Pia:D

Jeg tror, at det har et næsten meditativt formål for Simon, han slapper bare helt af, når han nuldrer, og gumler på sutten;) Det ser bare så sødt ud, og hvis jeg er træt og vi sidder sammen og så tager han gerne et hjørne og nuldre min øjenkrog, så jeg osse lige kan mærke hvor dejligt det er;)

Jeg synes heller ikke at store børn skal have en sut i munden hele tiden, Simon har fx aldrig sut med når vi er ude i byen, eller hvis vi bare tuller herhjemme en hel weekend. Det hæmmer jo osse sproget, og jo mere sutten er i munden desto større er risikoen for "suttetænder".

Al ting med måde;)

(H) fra Trine

Ja den med at blive nusset med et lille hjørne den kender jeg rigtig godt, det er så skønt. har faktisk en lille nussegøj som ligger her på sofaen MED sin sut og nusser med sit hjørne...

:)

Nå ja han er jo sløj det bette skind - hvordan går det med ham idag?

(H)

Jamen han er nu næsten alt for frisk til at være hjemme hos sin moar...
Så han har det fint og der er også næsten skorpe på skoldkopperne igen... så om et par dage er vi nok igang igen....

Tak fordi du spurgte...

Anmeld

30. september 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...

Majbritt(H)

Hvor store er store Majbritt ?

Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...

(H)

Børn over 4år burde ikke bruge sut mere...:) Mine drenge har fra de var 1år kun brugt sutten når de skulle sove... De har aldrig løbet rundt med en... Og aldrig blevet trøstet med sut... For så troede de at de skulle sove:)

Majbritt(H)

Det kan jeg faktisk godt huske du har fortalt... - nej børn på 4 år behøver heller ikke gå rundt med en sut - men jeg har ikke noget imod de bruger sut i den alder... :$

Knus Pia, som er lidt spændt på hvornår Mads er klar til at sige farvel til sin...

Det er han til jul...Majbritt(H)

:S - det tror jeg nu ikke han er ... Det er jo jul lige om lidt... !!!! 8(

Ja ja du tror jo heller ikke at han bare selv kommer og siger farvel sut???

Majbritt(H)

Det gjorde de store jo !!! de sagde selv farvel - Mille var 3 ½ år & Mikkel var godt nok over 4 år, men de sagde selv slut begge to... Mikkel smed faktisk sin ud og sagde at nu var han blevet storebror så skulle han ikke bruge sut mere og Mille kan jeg faktisk ikke helt huske, tror bare ikke hun gad den til sidst men hun beholdte sin nusser længe efter...

KNUS PIA (H)

Sådan har mine også gjort....de får selv lov at sige farvel til sutten...og jeg kan ikke se problemet i at de falder i søvn med den..er vel egentlig sundere end så meget andet vi voksne fylder os med.
Knus..

Anmeld

30. september 2008

Pia.

Eva skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Ja der er stor forskel hvornår børn er klar til at komme af med sutten... Men skal være ærlig jeg krummer tæer når jeg ser en stor pige eller dreng med en sut i munden... Men det er jo bare min mening... Mine drenge har været suttefrie i snart 3 år...

Majbritt(H)

Mine har haft sine sutter i sengen, når de er blevet så store at de forstod den skulle ligge der og man skulle bruge den når man skulle sove... Men Mads har da stadig sin med når vi skal noget, tør slet ikke glemme den og hans nusser 8( .... han er meget knyttet til sin nusser og sin sut men er som sagt heller ikke 3 endnu, men tror ikke han bare sådan lige slipper den eller dem...

(H)

Børn over 4år burde ikke bruge sut mere...:) Mine drenge har fra de var 1år kun brugt sutten når de skulle sove... De har aldrig løbet rundt med en... Og aldrig blevet trøstet med sut... For så troede de at de skulle sove:)

Majbritt(H)

Det kan jeg faktisk godt huske du har fortalt... - nej børn på 4 år behøver heller ikke gå rundt med en sut - men jeg har ikke noget imod de bruger sut i den alder... :$

Knus Pia, som er lidt spændt på hvornår Mads er klar til at sige farvel til sin...

Majbritt(H)

Det gjorde de store jo !!! de sagde selv farvel - Mille var 3 ½ år & Mikkel var godt nok over 4 år, men de sagde selv slut begge to... Mikkel smed faktisk sin ud og sagde at nu var han blevet storebror så skulle han ikke bruge sut mere og Mille kan jeg faktisk ikke helt huske, tror bare ikke hun gad den til sidst men hun beholdte sin nusser længe efter...

KNUS PIA (H)

Sådan har mine også gjort....de får selv lov at sige farvel til sutten...og jeg kan ikke se problemet i at de falder i søvn med den..er vel egentlig sundere end så meget andet vi voksne fylder os med.
Knus..

ja sådan tænker jeg også lidt... og så tror jeg det er nemmere at rette på tænderne end på Psyken.... Jeg tror nemlig ikke det er lige nemt for alle børn at få taget sutten fra den ene dag til den anden, fordi vi som forældre vælger at nu er det nu...
Mener at de kloge siger at man kan sammenligne det med at tage smøgerne fra en ryger .... :(....

Nu er det her ikke skrevet for at få ballade, det er jo igen bare min mening...

Knus Pia.

Anmeld

30. september 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Eva skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

Majbritt(H)

(H)

Majbritt(H)

Majbritt(H)

KNUS PIA (H)

Knus..

ja sådan tænker jeg også lidt... og så tror jeg det er nemmere at rette på tænderne end på Psyken.... Jeg tror nemlig ikke det er lige nemt for alle børn at få taget sutten fra den ene dag til den anden, fordi vi som forældre vælger at nu er det nu...
Mener at de kloge siger at man kan sammenligne det med at tage smøgerne fra en ryger .... :(....

Nu er det her ikke skrevet for at få ballade, det er jo igen bare min mening...

Knus Pia.

Fuldstændig enig og ja, det er der faktisk nogen der mener og jeg tror de har helt ret.:)

Anmeld

30. september 2008

lonemus

Jamen altså, vi har jo så også valgt at lade børnene bestemme! Stefanie bruger kun sut når hun sover, hvilket hun har gjort siden hun var 1½ år. Hun har den ikke med i vuggestue eller andre steder, den kommer kun frem, når hun skal sove - eller hvis vi kører tur og det passer med hun skal sove i bilen, så er den også med, ligesom soveelefanten :)
Hun har aldrig spurgte efter den i vuggestuen og hun er ligeglad med de andres sutter. Efter hver lur lægger hun den selv op på køkkenbordet igen. Men hun kan så heller ikke undvære den om natten, så jeg regner ikke med hun skal af med den foreløbig. Der sker så meget andet for hende lige nu - sproget skrider hastigt fremad, nye ting i vuggestuen, pottetræning mv....nej, hun får altså lov til at beholde sin sut en del tid endnu. Det generer mig altså heller ikke, at hun har den om natten, så længe det bare kun er om natten. Vi kan sagtens trøste hende med pust, kys og kram :)

Alexander er jo kun 1 år, så han får den altså når han har behov for den. Hvilket egenglig ikke er så tit, men vi har den altid med på tur og han har også én med i vuggestuen. Meeeeen, så snart han er klar, gælder det samme for ham, som med Stefanie.

Lone

Anmeld

30. september 2008

Heidi.

Eva skriver:

Jeg kan ikke sætte alder på, det handler om barnet og ikke andet.

ENIG ;)

Anmeld

30. september 2008

fam.4xc

Jeg er helt enig med Eva og har derfor ik stemt.... Caroline har sutten endnu om natten/sovetid og vi har en aftale om at til sommer når hun blir 4 skal hun hængde dem på farfars suttetræ og da Caroline har det godt med aftaler, så er det det vi gør, med mindre hun altså selv får lysten til at smide den før:)

Anmeld

30. september 2008

H+S Skjolgborg.

mit svar er meste op til barne dog mellem 2-4 år..
min søn var kun 1 år 3 uger og 3 dag og sutteflaskenvar han 1 år 3 mdr.gammel.
Hvor min datter elsker sin sut men stoppe med sutteflasken da hun bare kun 7 mdr og 10 dage gammel..
jeg selv var stor da jg stoppe ca 5 år..
Knus fra henriette

Anmeld

30. september 2008

H+S Skjolgborg.

men meget forskeligt fra barn til barn så har stem senere...
syntes nu heller ikke det er pænt som med en veninde jeg har hendes søn er 4½ tæt på 5 år og sidder i klappevogn og bruger sut der..her hjemme får hun den når hun skal sove eller ked af det..af og til lidt mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.