Jeg har fået døds-angst...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

msax

Anonym skriver:

Kan man få gratis psykologhjælp hvis man får en henvisning fra lægen??? Men ja det er ikke sjovt at jeg har det sådan. Jeg synes egentlig jeg har det sådan ok. Lige indtil jeg kommer i en situation hvor jeg tænker: Nu er han/hun sikkert død, eller sidder og tænker hvordan jeg ville have det hvis jeg mistede min kæreste eller datter..... Det er jo ikke sundt at tænke det så tit

Den anden Mette vidste åbentbart meget mere om det end jeg gjorde. Men afsted til lægen med dig  og se om ikke den kan hjæloe at snakke lidt om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Anonym trådstarter

msax skriver:

Den anden Mette vidste åbentbart meget mere om det end jeg gjorde. Men afsted til lægen med dig  og se om ikke den kan hjæloe at snakke lidt om det.

Tak skal du have!  Og ja! jeg må lige se hvornår jeg kan komme derop. Min egen læge har ferie nu, så jeg må få en tid når hun kommer tilbage

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Du er opmærksom på det, og som jeg ser det også villig til at arbejde med det. Det er gode udgangspunkter for at arbejde såíg ud af det. Jeg tror det er muligt at slippe det igen.

Prøv at snak med lægen. Om ikke andet får du hul på bylden, og det er måske en start i sig selv?

Ja jeg er også glad for at jeg er så opmærksom på det. Jeg er desværre ikke medlem af Danmark. Jeg har også overvejet at tage nogle lange snakke med min bedste veninde. Hun er så god til at få stillet de rette spørgsmål, der gør at man får øjnene op for nogle ting og dermed finder de lægende svar.

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

alt efter hvad man henvises for har man et antal timer med sygesikringens tilskud... hvis det er depression er det 12 timer med tilskud...

jeg gav 300kr pr gang....

men lægen kan også lave noget med nogle samtaler hos sig

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

alt efter hvad man henvises for har man et antal timer med sygesikringens tilskud... hvis det er depression er det 12 timer med tilskud...

jeg gav 300kr pr gang....

men lægen kan også lave noget med nogle samtaler hos sig

Okay. Ja jeg er spændt på hvad hun siger. Jeg har heldigvis en rigtig sød læge!

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Okay. Ja jeg er spændt på hvad hun siger. Jeg har heldigvis en rigtig sød læge!

det er også bare SÅ vigtigt!!!!! det er jo også klart at tre dødsfald måtte give en reaktion!

Anmeld

17. februar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Ja jeg er også glad for at jeg er så opmærksom på det. Jeg er desværre ikke medlem af Danmark. Jeg har også overvejet at tage nogle lange snakke med min bedste veninde. Hun er så god til at få stillet de rette spørgsmål, der gør at man får øjnene op for nogle ting og dermed finder de lægende svar.

Det er selvfølgelig også en mulighed. Det følgende siger jeg ikke negativt ment, men som en hjælp. Men tror du ikke det vil være bedre at tage snakken med en uvidende? Trod du ikke det er nemmere at lukke hele posen op, intet bliver gemt? Psykologen har også nogle redskaber til spørgeteknik og evt. kognitiv behandling, som andre bare ikke har? Så kan du "gemme" veninden til det mere positive og hyggen, som du også har brug for?

Det er bare en tanke. Du skal gøre det som du finder ro i!

Ang. Danmark, så har det for mig fint kunne betale sig at være medlem i gruppe 5.. Med tandlægeregninger, medicin, psykolog og kontaktlinser. Men det er jo forskelligt hvilket behov man har!

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

det er også bare SÅ vigtigt!!!!! det er jo også klart at tre dødsfald måtte give en reaktion!

Ja og jeg ville jo også syntes det ville være underligt hvis jeg ikke reagerede. Altså jeg tror også det er fordi både min fasters og min mormors død er kommet PLUDSELIGT og det skræmmer mig lidt. Hvis DE kan dø så pludseligt, så kan alle andre jo også.

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Det er selvfølgelig også en mulighed. Det følgende siger jeg ikke negativt ment, men som en hjælp. Men tror du ikke det vil være bedre at tage snakken med en uvidende? Trod du ikke det er nemmere at lukke hele posen op, intet bliver gemt? Psykologen har også nogle redskaber til spørgeteknik og evt. kognitiv behandling, som andre bare ikke har? Så kan du "gemme" veninden til det mere positive og hyggen, som du også har brug for?

Det er bare en tanke. Du skal gøre det som du finder ro i!

Ang. Danmark, så har det for mig fint kunne betale sig at være medlem i gruppe 5.. Med tandlægeregninger, medicin, psykolog og kontaktlinser. Men det er jo forskelligt hvilket behov man har!

Jeg ved det ikke. Jeg ville vildt gerne til en psykolog, men hvis det ikke er en mulighed.... Hmm.. Altså min veninde ved ALT om mig i forvejen så ingen panik der. He he. Hun er bare den bedste. Hun er enormt god til at lytte og får øje på de ting jeg ikke selv gør.

Mht Danmark, så kan jeg ikke blive medlem. Jeg FORTRYDER bitterligt jeg ikke var medlem for jeg har fået både en rygskade og astma som voksen, så jeg kunne godt have haft brug for det

Og jeg tog det slet ikke negativt det du skrev. Knus

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ja og jeg ville jo også syntes det ville være underligt hvis jeg ikke reagerede. Altså jeg tror også det er fordi både min fasters og min mormors død er kommet PLUDSELIGT og det skræmmer mig lidt. Hvis DE kan dø så pludseligt, så kan alle andre jo også.

men det ved din fornuft godt, at alle andre ikke bare sådan lige gør!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.