Jeg har fået døds-angst...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.724 visninger
46 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som ano, men I ved hvem jeg er. Jeg vil bare ikke lige udstille det for uvedkommende da jeg synes det er meget privat for mig. Jeg har nævnt det lidt før, men det hænger ved. Jeg er helt vildt bange for at min datter, jeg selv eller min kæreste dør. Hver gang der er nogen der ringer som ikke lige plejer at ringe på det tidspunkt bliver jeg nervøs og tænker: Nå hvem er nu død? Jeg kan gå helt i panik hvis jeg ikke kan få fat i dem, for så er jeg først sikker på der er noget galt.... Jeg burde nok snakke med en psykolog og vil også gerne, men vi har bare ikke pengene til det. Men okay det hele er også i meget frisk erindring med de 3 dødsfald i vores familie. Undskyld jeg tværer i det, men jeg føler bare overhovedet ikke jeg har bearbejdet det endnu. Jeg har ikke grædt særlig meget over min mormors død. Jeg tror simpelthen ikke jeg kan magte og forstå det i mit hoved, så min reaktion kommer senere, når min krop er klar. Det er noget mærkeligt noget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

msax

Det er ikke så mærkeligt at der kommer en reaktion. Og ja du burde nok tale med en lidt mere prof end os herinde. Jeg tænker at du da ikke selv skal betale, man have en henvisning til en psykolog fra dig læge. Det er da en alvorlig ting at "slæbe" rundt på...

STORT kram til dig søde

Anmeld

17. februar 2011

otlitrom

Det er også noget af en periode i har været igennem Og desværre ikke en god en af slagsen!

Som mette foreslår, er det ikke muligt at du kan snakke med lægen om at få noget hjælp. Det er jo en form for chokfase. Og det kan ikke være rart at gå med den dødsangst konstant. Den kan ramme mig sekundvis og jeg spasser helt ud. Men at bære den konstant. Puha, søde!

Jeg håber det letter, evt. med en hjælpende hånd, som du ikke skal betale for!

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

msax skriver:

Det er ikke så mærkeligt at der kommer en reaktion. Og ja du burde nok tale med en lidt mere prof end os herinde. Jeg tænker at du da ikke selv skal betale, man have en henvisning til en psykolog fra dig læge. Det er da en alvorlig ting at "slæbe" rundt på...

STORT kram til dig søde

Kan man få gratis psykologhjælp hvis man får en henvisning fra lægen??? Men ja det er ikke sjovt at jeg har det sådan. Jeg synes egentlig jeg har det sådan ok. Lige indtil jeg kommer i en situation hvor jeg tænker: Nu er han/hun sikkert død, eller sidder og tænker hvordan jeg ville have det hvis jeg mistede min kæreste eller datter..... Det er jo ikke sundt at tænke det så tit

Anmeld

17. februar 2011

ooo

Det er virkelig også en hård tid du og din familie har været igennem, så intet under at du er bange for at miste flere du har kær!

Du skriver, at du gerne ville have noget hjælp, men at du ikke har råd. Jeg vil bare lige sige til dig, at du kan få 12 gange hos en psykolog, med tilskud fra sygeforsikringen hvis du kontakter din læge. Hvis de 12 gange ikke er nok, kan du få endnu en henvisning på 12 gange mere, det fik jeg, og det var meget billigt.

herfra.

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Det er også noget af en periode i har været igennem Og desværre ikke en god en af slagsen!

Som mette foreslår, er det ikke muligt at du kan snakke med lægen om at få noget hjælp. Det er jo en form for chokfase. Og det kan ikke være rart at gå med den dødsangst konstant. Den kan ramme mig sekundvis og jeg spasser helt ud. Men at bære den konstant. Puha, søde!

Jeg håber det letter, evt. med en hjælpende hånd, som du ikke skal betale for!

Jo det kunne godt være jeg skulle høre min læge om der findes en mulighed for hjælp.... Jeg ved ikke om det vil hjælpe at få talt lidt om det hele.... Håber bare ikke jeg bliver ved med at have det sådan.

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Metchen skriver:

Det er virkelig også en hård tid du og din familie har været igennem, så intet under at du er bange for at miste flere du har kær!

Du skriver, at du gerne ville have noget hjælp, men at du ikke har råd. Jeg vil bare lige sige til dig, at du kan få 12 gange hos en psykolog, med tilskud fra sygeforsikringen hvis du kontakter din læge. Hvis de 12 gange ikke er nok, kan du få endnu en henvisning på 12 gange mere, det fik jeg, og det var meget billigt.

herfra.

Okay! Hold da op det er da meget at få! Det vil jeg da lige prøve at undersøge. Tak!

Anmeld

17. februar 2011

Anonym trådstarter

Og tak for jeres kram! De varmer!!!

Anmeld

17. februar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Jo det kunne godt være jeg skulle høre min læge om der findes en mulighed for hjælp.... Jeg ved ikke om det vil hjælpe at få talt lidt om det hele.... Håber bare ikke jeg bliver ved med at have det sådan.

Du er opmærksom på det, og som jeg ser det også villig til at arbejde med det. Det er gode udgangspunkter for at arbejde såíg ud af det. Jeg tror det er muligt at slippe det igen.

Prøv at snak med lægen. Om ikke andet får du hul på bylden, og det er måske en start i sig selv?

Anmeld

17. februar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Okay! Hold da op det er da meget at få! Det vil jeg da lige prøve at undersøge. Tak!

Er du medlem af Sygesikring Danmark? Så er der også penge at hente der, mener jeg. Det var der for mig! De psykologtimer jeg fik kostede oprindeligt 800kr. Min henvisning fik prisen ned på 300,- og så gav Sygesikring Danmark yderligere 100,- tilbage. Altså skulle jeg betale 200,- pr time.. Og det er billigt sluppet, synes jeg faktisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.