Eva. skriver:
Men omvendt så er det jo desværre ikke alle forundt at tage den udd. som man drømmer om...så må man jo tage det næstbedste og der tænker jeg at kh vel er langt under eller tænker du at man hellere skal lade være med at tage en udd. hvis ikke man kan blive det man vil...?
Jeg måtte afstemme drømme med virkeligheden og derfor blev jeg bare pædagog, men det har så åbnet mange andre muligheder og i hvert fald givet mig en tro på mig selv som jeg ikke havde i de mange mange år jeg var på kh..
Og trine, det er så svært at forstå, men synes altså ikke du skriver særlig pænt...vidste ikke engang du selv havde haft den problematik inde på livet...kom du så tilsidst ind på det du ønskede...eller?
jeg er ked af du ikke synes jeg skriver pænt, det tager jeg helt klart til mig!
Ja, jeg har haft den problematik inde på livet, kan man sige. Jeg har hele tiden gernet ville læse Litteraturvidenskab, men jeg havde simpelthen ikke gennemsnittet til at komme ind på Københavns Universitet. Så jeg søgte ind på Dansk og startede der med den tanke, at jeg jo så kunne læse Litteraturvidenskab på overbygningen. Det var der så også 7000 andre der havde tænkt sig, så vi fik allerede i introforløbet at vide, at det næsten var umuligt at komme ind på Litteraturvidenskabsdelen. Og dansk er bare BLAH i forhold til Litteraturvidenskab, så den holdt ikke længe. Så startede jeg istedet på Zahles Lærerseminarium, men det var også liiige i overkanten. 1) fordi de kørte med en meget kristen grundholdning og vi skulle derfor have kristendom som fag for at "kunne vejlede børnene" og 2) fordi det gik op for mig, da jeg stod midt i en 3. klasse, at jeg overhovedet ikke bryder mig om børn i store mængder.
Så det røg også.
Det var først da Søren (som jo heldigvis var færdiguddannet da jeg mødte ham) foreslog at jeg læste et andet sted en Københavns Universitet, at jeg fandt ud af, at jeg sagtens kunne komme ind og læse Litteraturvidenskab ved fx Syddansk Universitet, hvor jeg jo læser nu 
mht. til dit spørgsmål, om man helt skal undlade at tage en uddannelse hvis man ikke kan komme ind på drømmestudiet, så er mit svar nej! men der er mange veje frem til drømmen og så må man kringle den lidt og finde ud af alternative ruter, hvis hovedvejen er fyldt op, du ved. Jeg tror også de fleste har mere en een drøm. altså at de kan se sig selv lave forskellige ting indenfor et eller flere felter, så på den måde skulle det være muligt at blive eller blive en form for det man altid har drømt om