Hvorfor være på Kh hvis man kan tage en udd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Men det er jo præcis det den her tråd viser og var egentlig også det jeg håbede..der er så tit tråde hvor der skrives om alle der nasseer og bare er på kh osv osv...jeg tror heller ikke på at der er særlig mange som vælger at leve på kh bare fordi de ikke vil andet...det er mennesker der på den ene eller anden måde ikke kan, men tænk på hvor meget de skal høre af fordomme fra andre..

det har du ret i... desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

det har du ret i... desværre

Ja, det er synd for denne gruppemennesker som udover at kæmpe med en masse personligt, så også at skulle mødes af alle de fordomme og negativitet..

Anmeld

17. februar 2011

Kamulla

er der ikke fordomme over for alt?? ikke det retfærdiggøre noget.. men ts du var selv "efter" mig forleden da jeg snakkede om den negative omtale om unge mødre, hvor du bla. sagde at hvis man selv vidste hvordan tingene hang sammen skulle man da ikke føle sig ramt.. (noget i den stil mener jeg ) jeg er selv ung mor og HAR været på kh.. så har også levet i den fordom.. folk har det godt med fordomme da det så kaster et bedre lys over for dem som mennesker nogle gange... (man kan ikke skære alle over med en kam)

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Sallisørøver skriver:

er der ikke fordomme over for alt?? ikke det retfærdiggøre noget.. men ts du var selv "efter" mig forleden da jeg snakkede om den negative omtale om unge mødre, hvor du bla. sagde at hvis man selv vidste hvordan tingene hang sammen skulle man da ikke føle sig ramt.. (noget i den stil mener jeg ) jeg er selv ung mor og HAR været på kh.. så har også levet i den fordom.. folk har det godt med fordomme da det så kaster et bedre lys over for dem som mennesker nogle gange... (man kan ikke skære alle over med en kam)

Nu er kh kontanthjælp lige meget hvem du er og det er altså lige meget hvad det laveste netværk i samfundet og derfor er du også på mange måder underlagt andre og derfor underlagt andre og på den måde mister man altså meget i form af selvværd.

At være ung mor mener jeg ikke kan sammenlignes med kh...det er en gruppe mennesker ikke et system...

Tror du ikke bare fordomme skabes af uvidenhed...? det tror jeg...eller håber jeg..

Anmeld

17. februar 2011

grinny

Jeg har været på kontanthjælp i et år, fra jeg var 18-19. Jeg var lige kommet hjem fra 2 år på efterskole sommeren inden jeg blev 18 og gad helt ærligt ikke at starte uddannelse med det samme. Jer er blevet mobbet hele min skolegang, og det var faktisk først på efterskolen jeg turde udvikle mig og blive den som jeg er, fordi i folkeskolen var jeg bange for at folk fandt ud af hvem jeg virkelig var og sådan, nå lige et sidespring. 

Men jeg valgte så da jeg kom hjem at jeg gerne ville have et fri år - altså et år uden skole, da jeg simpelthen var kørt træt i det. Jeg havde ikke lyst til at starte på et arbejde da jeg vidste at jeg skulle i gang med en uddannelse efter et år, så jeg snakkede med kommunen og fortalte dem som det var, men sagde også at det ikke var fordi jeg bare ville sidde der hjemme og fise den af, og de forstod mig godt. Fordi jeg var så "åben" og virkelig gerne ville lave noget fik jeg selv lov til at vælge hvor jeg ville hen, og den gang var min drøm at blive pædagog så jeg kom ud i en børnehave hvor jeg var i et år, hvorefter jeg så begyndte min uddannelse. 

Jeg er glad for mit valg, også selvom jeg måske burde ha søgt et arbejde, men jeg sad trods alt ikke derhjemme, jeg lavede noget for de penge jeg fik

Anmeld

17. februar 2011

oo

Eva. skriver:

Men omvendt så er det jo desværre ikke alle forundt at tage den udd. som man drømmer om...så må man jo tage det næstbedste og der tænker jeg at kh vel er langt under eller tænker du at man hellere skal lade være med at tage en udd. hvis ikke man kan blive det man vil...?

Jeg måtte afstemme drømme med virkeligheden og derfor blev jeg bare pædagog, men det har så åbnet mange andre muligheder og i hvert fald givet mig en tro på mig selv som jeg ikke havde i de mange mange år jeg var på kh..

Og trine, det er så svært at forstå, men synes altså ikke du skriver særlig pænt...vidste ikke engang du selv havde haft den problematik inde på livet...kom du så tilsidst ind på det du ønskede...eller?

jeg er ked af du ikke synes jeg skriver pænt, det tager jeg helt klart til mig!

Ja, jeg har haft den problematik inde på livet, kan man sige. Jeg har hele tiden gernet ville læse Litteraturvidenskab, men jeg havde simpelthen ikke gennemsnittet til at komme ind på Københavns Universitet. Så jeg søgte ind på Dansk og startede der med den tanke, at jeg jo så kunne læse Litteraturvidenskab på overbygningen. Det var der så også 7000 andre der havde tænkt sig, så vi fik allerede i introforløbet at vide, at det næsten var umuligt at komme ind på Litteraturvidenskabsdelen. Og dansk er bare BLAH i forhold til Litteraturvidenskab, så den holdt ikke længe. Så startede jeg istedet på Zahles Lærerseminarium, men det var også liiige i overkanten. 1) fordi de kørte med en meget kristen grundholdning og vi skulle derfor have kristendom som fag for at "kunne vejlede børnene" og 2) fordi det gik op for mig, da jeg stod midt i en 3. klasse, at jeg overhovedet ikke bryder mig om børn i store mængder.

Så det røg også.

Det var først da Søren (som jo heldigvis var færdiguddannet da jeg mødte ham) foreslog at jeg læste et andet sted en Københavns Universitet, at jeg fandt ud af, at jeg sagtens kunne komme ind og læse Litteraturvidenskab ved fx Syddansk Universitet, hvor jeg jo læser nu

mht. til dit spørgsmål, om man helt skal undlade at tage en uddannelse hvis man ikke kan komme ind på drømmestudiet, så er mit svar nej! men der er mange veje frem til drømmen og så må man kringle den lidt og finde ud af alternative ruter, hvis hovedvejen er fyldt op, du ved. Jeg tror også de fleste har mere en een drøm. altså at de kan se sig selv lave forskellige ting indenfor et eller flere felter, så på den måde skulle det være muligt at blive eller blive en form for det man altid har drømt om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.