Hvorfor være på Kh hvis man kan tage en udd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

eElak

Eva. skriver:

Det var kun dem der har muligheden...de andre gråzoner er jeg om nogen bevidst om efter 8-9 år på kh uden synlige problematikker. Og de har jo så ikke muligheden, evnerne eller ressourcerne, så det er ikke dem mit spørgsmål er henvendt til

Det var kun dem der faktisk godt kan men så "bare" er på kh....hvorfor ikke bare tage en udd.

Jamen med de sidste - som vi begge nævner...

Så er det simpelthen om at gøre det til at "det kan betale sig" at tage en uddannelse...

For rent økonomisk, så kan det jo ikke betale sig som det er nu.... Så det er det økonomiske fordele som skal sparke røv, hvis man skal vælge uddannelse i stedet..

Det er i hvert fald det jeg forestiller mig - ude fra de normalt fungerendes synspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

wamse

Eva. skriver:

Men så havde du heller ikke ressourcerne jo.. det var dem eller hvis de da findes, som er på kh men godt ville kunne arbejde/tage udd. Og nu der ikke er arbejde at få, hvorfor så ikke uddanne sig.

Men tror du ikke at mange af dem heller ikke har de resourcer, for hvorfor valgte de ikke anderledes? Men er man selv i stand til at være så selvransagende i den alder, at man kan forklare det, eller er det ikke mere noget vi sidde her mange år efter, og kan se tilbage og vurdere? Forstår du hvad jeg mener, eller er det rent russisk?

Fx kan jeg se på min 17 årige søn, at han ikke kan finde rundt i det, og ikke ved hvad han skal gribe i nu. Jeg ønsker bestemt ikke for ham at han skal på kh, men han er også lidt lost i livet lige nu. Jeg forsøger at guide ham til en uddannelse, og håber at han finder hans vej i det. Men jeg ved med min erfaring, at hans resourcer heller ikke er de stærkeste, men det kan han ikke se endnu.

Anmeld

17. februar 2011

Kamulla

Fordi du (crazy nok) får meget mere som KH modtager end en SU modtager...

MEN.,.. jeg ahr valgt uddannelse frem for KH.. var på KH de sidste 3mdr af min barsel.. skal ALDRIG tilbage igen... nøj det var under min værdighed at skulle være under deres magt og fordomme...

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

Jeg er på kh.. Jeg er godt nok på barsel nu da vi snart skal have en lille  Men altså inden kunne jeg vel sagtens have taget en uddannelse.. men hvorfor skulle jeg det når jeg har 3 forskellige og den sidste jeg har taget er den jeg vil finde arbejde indenfor.. Men når der ikke er noget arbejde at få så er det svært at komme videre.. jeg kan ikke tage deltidsjob, da vi bor i hus med bil og det hele.. så skal have fuldtid for det kan løbe rundt.. og det svært at finde to deltidsjob, som ikke overlapper hinanden.. Og jeg søger ALT!! Rengøring, kassedame ja hvad som helst.. selvom jeg er uddannet advokatsekretær og helst ville arbejde med det..  

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Diana... skriver:

Hvorfor er du pinlig over det? du kan jo ikke gøre for det. Det er da din chef der skal være pinlig over det. 

Til TS. Jeg nået ikke at starte på min uddannelse inden jeg blev gravid igen og så kunne jeg ikke starte men jeg skal aldrig tilbage igen så hvis jeg ikke når at finde et arbejde inden min barsel slutter så starter je på uddannelse selv om vi ikke har råd til det. Men jeg forstår det heller ikke. Men heldigvis er det sådan at dem under 25 SKAL starte uddannelse for ellers får de taget deres KH hvis de ikke finder uddannelse eller arbejde inden for en kort periode. 

Knus Diana 

Ok, det vidste jeg slet ikke Diana...men gad vide hvilken motivation de mennesker har hvis de tvinges ud i det.

Jeg tænker lidt at der nok ikke rigtig er nogle der er på kh der faktisk kunne tage en udd. At dem der er på det faktisk har brug for det, og det er da rart, for så bruges det rigtigt,.
Kan godt forstå du ikke vil tilbage...det vil jeg heller aldrig...jeg følte mig simpelthen som det laveste af det laveste og blev behandlet på samme måde på kommunen...og så var det pinligt, så jeg sagde aldrig at jeg fik kh.

Anmeld

17. februar 2011

morethanperfect

Eva. skriver:

det undrer mig rigtig meget at der er så mange på kh og hvis disse så samtidig har evner og mulighed for at tage en udd.

Der er trods alt ikke fremtid i kh, eller det er vel ingen fremtid man ønsker og drømmer om...og tager man en udd. er man berettiget til dp når man er færdig...så man kan da kun vinde ved det...man får noget selvværd, er gode rollemodeller for sine børn og gør hvad man bør...bidrage til samfundet i forhold til det man kan.

Så hvorfor ikke tage en udd. frem for at leve på kh(og alt det negative det medfører)..

Jeg gik sygemeldt på kontanthjælp før jeg blev gravid , og ja , nu går jeg jo så på barsel ... Har ingen planer om at blive på kontanthjælp når min barsel er slut

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

wamse skriver:

Men tror du ikke at mange af dem heller ikke har de resourcer, for hvorfor valgte de ikke anderledes? Men er man selv i stand til at være så selvransagende i den alder, at man kan forklare det, eller er det ikke mere noget vi sidde her mange år efter, og kan se tilbage og vurdere? Forstår du hvad jeg mener, eller er det rent russisk?

Fx kan jeg se på min 17 årige søn, at han ikke kan finde rundt i det, og ikke ved hvad han skal gribe i nu. Jeg ønsker bestemt ikke for ham at han skal på kh, men han er også lidt lost i livet lige nu. Jeg forsøger at guide ham til en uddannelse, og håber at han finder hans vej i det. Men jeg ved med min erfaring, at hans resourcer heller ikke er de stærkeste, men det kan han ikke se endnu.

Jeg kan sagtens følge dog og er helt enig... og jeg har altså lidt ondt af de unge mennesker der står der midt i det hele og får af vide at de har alle muligheder og de skal bare og gøre osv osv...det tror jeg faktisk ikke alle har psyke til..måske det også var derfor jeg blev ung mor, der var noget der kunne give mig ro og som jeg kunne hellige mig.

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

milopilo skriver:

Jeg er på kh.. Jeg er godt nok på barsel nu da vi snart skal have en lille  Men altså inden kunne jeg vel sagtens have taget en uddannelse.. men hvorfor skulle jeg det når jeg har 3 forskellige og den sidste jeg har taget er den jeg vil finde arbejde indenfor.. Men når der ikke er noget arbejde at få så er det svært at komme videre.. jeg kan ikke tage deltidsjob, da vi bor i hus med bil og det hele.. så skal have fuldtid for det kan løbe rundt.. og det svært at finde to deltidsjob, som ikke overlapper hinanden.. Og jeg søger ALT!! Rengøring, kassedame ja hvad som helst.. selvom jeg er uddannet advokatsekretær og helst ville arbejde med det..  

Hvorfor kunne du ikke få dagpenge så..

Anmeld

17. februar 2011

Diana...

Ok, det vidste jeg slet ikke Diana...men gad vide hvilken motivation de mennesker har hvis de tvinges ud i det.

Jeg tænker lidt at der nok ikke rigtig er nogle der er på kh der faktisk kunne tage en udd. At dem der er på det faktisk har brug for det, og det er da rart, for så bruges det rigtigt,.
Kan godt forstå du ikke vil tilbage...det vil jeg heller aldrig...jeg følte mig simpelthen som det laveste af det laveste og blev behandlet på samme måde på kommunen...og så var det pinligt, så jeg sagde aldrig at jeg fik kh.

Sådan var det der hvor jeg var i aktivering der kom en uddannelse konsulent (mener jeg det hedder) en gang om ugen og snakket med alle dem under 25 og havde personlige møder med dem også for at hjælpe dem til at finde ud af hvad de vil i fremtiden og hjælpe dem med at søge ind på den rigtig uddannelse. Tit dem mellem 18 og 25 som er på kontanthjælp uden uddannelse er jo dem som ikke rigtig ved hvad de vil og det får de så hjælp til der og mange er jo slet ikke klar over hvor mange forskellige uddannelser der er og så det jo svært. Jeg havde et indtryk af at det var rigtig godt. Men der var også mange af dem der bare var der fordi de ikke skulle lave en skid og bare ville have pengene og det er sgu træls!

Jeg har det præcis på samme måde jeg bryder mig heller ikke om at sige det, men det er mest fordi jeg altid har haft styr på mit liv altid vidst hvad jeg ville og har aldrig været arbejdsløs også blive man fyret pga en graviditet også bliver man endelig i tvivl om det det man ville pga af arbejdstiderne også står man lidt tom og er på kontanthjælp og aner ikke hvad man vil men det fandt jeg så heldigvis hurtigt ud af  

Nåå nu vil jeg smutte i bad og tage ind og få tjekket mit syn så jeg kan se igen  

Du må have en rigtig god dag. 

Kram 

Anmeld

17. februar 2011

Na-Wi

Eva. skriver:

det undrer mig rigtig meget at der er så mange på kh og hvis disse så samtidig har evner og mulighed for at tage en udd.

Der er trods alt ikke fremtid i kh, eller det er vel ingen fremtid man ønsker og drømmer om...og tager man en udd. er man berettiget til dp når man er færdig...så man kan da kun vinde ved det...man får noget selvværd, er gode rollemodeller for sine børn og gør hvad man bør...bidrage til samfundet i forhold til det man kan.

Så hvorfor ikke tage en udd. frem for at leve på kh(og alt det negative det medfører)..

Jeg røg på kh for 5 måneder siden og det nåede jeg at være på i 4 dage.. Så blev jeg enig med mig selv om at det gad jeg simpelthen ikke, og så startede jeg på en uddannelse (som jeg er så lykkelig over at gå på nu) .. Så det er det bedste valg jeg har taget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.