Hvorfor være på Kh hvis man kan tage en udd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Diana...

Naannaa87 skriver:

Jeg røg på kh for 5 måneder siden og det nåede jeg at være på i 4 dage.. Så blev jeg enig med mig selv om at det gad jeg simpelthen ikke, og så startede jeg på en uddannelse (som jeg er så lykkelig over at gå på nu) .. Så det er det bedste valg jeg har taget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Mikkel's mor <3

Eva. skriver:

det undrer mig rigtig meget at der er så mange på kh og hvis disse så samtidig har evner og mulighed for at tage en udd.

Der er trods alt ikke fremtid i kh, eller det er vel ingen fremtid man ønsker og drømmer om...og tager man en udd. er man berettiget til dp når man er færdig...så man kan da kun vinde ved det...man får noget selvværd, er gode rollemodeller for sine børn og gør hvad man bør...bidrage til samfundet i forhold til det man kan.

Så hvorfor ikke tage en udd. frem for at leve på kh(og alt det negative det medfører)..

Det er ikke alle der har ret til dp.
se bare på mig, jeg var færdig med min udd. 3 måneder efter jeg fyldte 18 og man skal/skulle være fyldt 18 for at være i en a-kasse.
jeg blev så gravid i marts hvor jeg også var færdig med min udd. blev i a-kassen i håb om at finde job, og havde kun været der i 3 måneder under udd. jo og der skal du være et år for at have ret til dp.
 så fra marts til maj brugte jeg min børneopsparing istedet fordi at jeg var/er død flov over at skulle være på kh.

Håber ikke at det blev for rodet

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Jennifer skriver:

Det er ikke alle der har ret til dp.
se bare på mig, jeg var færdig med min udd. 3 måneder efter jeg fyldte 18 og man skal/skulle være fyldt 18 for at være i en a-kasse.
jeg blev så gravid i marts hvor jeg også var færdig med min udd. blev i a-kassen i håb om at finde job, og havde kun været der i 3 måneder under udd. jo og der skal du være et år for at have ret til dp.
 så fra marts til maj brugte jeg min børneopsparing istedet fordi at jeg var/er død flov over at skulle være på kh.

Håber ikke at det blev for rodet

Men når man ikke har ret til det, så er kh også den eneste mulighed og man står dermed uden et valg.

Tak for dit svar..

Knus..

Anmeld

17. februar 2011

Mikkel's mor <3

Eva. skriver:

Men når man ikke har ret til det, så er kh også den eneste mulighed og man står dermed uden et valg.

Tak for dit svar..

Knus..

Det er det nemlig det er der bare ikke alle der er klar over at man skal være fyldt 18 og have været medlem i min 1 år
Var så lidt

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Jennifer skriver:

Det er det nemlig det er der bare ikke alle der er klar over at man skal være fyldt 18 og have været medlem i min 1 år
Var så lidt

Det med alderen er godt nok ikke fair..

Anmeld

17. februar 2011

Mikkel's mor <3

Eva. skriver:

Det med alderen er godt nok ikke fair..

nej det er dybt latterligt. og på det hold der starte året efter mig har foa lavet det om, så nu behøver man vist ikke at være 18 længere, så typisk og dybt godnat at de ikke har tænkt over det noget før.

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

Hvorfor kunne du ikke få dagpenge så..

Jeg har kun 950 timer "sparet op".. jeg betaler til det faglige hus a-kasse.. og gør det forsat i min barsel.. for de siger jeg stadig kan bruge de timer efter.. men har derfor ikke nok til at være berettiget dagpenge.. desværre..

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

milopilo skriver:

Jeg har kun 950 timer "sparet op".. jeg betaler til det faglige hus a-kasse.. og gør det forsat i min barsel.. for de siger jeg stadig kan bruge de timer efter.. men har derfor ikke nok til at være berettiget dagpenge.. desværre..

Men efter uddannelse er man som regel,.,,,surt du ikke er...øvøv,..

Anmeld

17. februar 2011

Den lykkelige

Eva. skriver:

Men efter uddannelse er man som regel,.,,,surt du ikke er...øvøv,..

Det var fordi min uddannelse er en jeg selv har betalt og er fjernstudie hvor man læser i sin fritid..

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

milopilo skriver:

Det var fordi min uddannelse er en jeg selv har betalt og er fjernstudie hvor man læser i sin fritid..

Ok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.