Hvorfor være på Kh hvis man kan tage en udd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

skønneunger

Sallisørøver skriver:

Fordi du (crazy nok) får meget mere som KH modtager end en SU modtager...

MEN.,.. jeg ahr valgt uddannelse frem for KH.. var på KH de sidste 3mdr af min barsel.. skal ALDRIG tilbage igen... nøj det var under min værdighed at skulle være under deres magt og fordomme...

hvis man er enlig mor får man faktisk mere i SU end man gør på KH altså hvis man vælger SU lån med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Na-Wi

Diana... skriver:

Anmeld

17. februar 2011

Kamulla

skønneunger skriver:

hvis man er enlig mor får man faktisk mere i SU end man gør på KH altså hvis man vælger SU lån med.

Ja hvis du forgælder dig... det er et lån du får og derfor ikke SU... så derfor er KH stadig højere end SU for en forsørger... og jo langt fra alle kh modtagere der er enlige mødre

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Sallisørøver skriver:

Ja hvis du forgælder dig... det er et lån du får og derfor ikke SU... så derfor er KH stadig højere end SU for en forsørger... og jo langt fra alle kh modtagere der er enlige mødre

Arggghhh...at forgælde sig fordi man tager et lån til uddannelse...jeg vil kalde det en invistering...den bedste man kan...er da virkelig skidt hvis nogle vælger udd. fra fordi de ikke vil låne penge...hmm..

Anmeld

17. februar 2011

oo

nu blev der jo afvist rigtig rigtig mange i sommers da man søgte ind på uddannelser fordi der simpelthen ikke er pladser nok og da der heller ikke er nogen jobs at få, så ender rigtig mange helt ufrivilligt på kontanthjælp. Det er vel ikke så svært at forstå

jeg synes da ikke man skal fylde en uddannelsesplads op på en hvilken som helst uddannelse blot for ikke at være på kontanthjælp!

Anmeld

17. februar 2011

misslea

Tjuhl skriver:

nu blev der jo afvist rigtig rigtig mange i sommers da man søgte ind på uddannelser fordi der simpelthen ikke er pladser nok og da der heller ikke er nogen jobs at få, så ender rigtig mange helt ufrivilligt på kontanthjælp. Det er vel ikke så svært at forstå

jeg synes da ikke man skal fylde en uddannelsesplads op på en hvilken som helst uddannelse blot for ikke at være på kontanthjælp!

Jeg er enig

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Tjuhl skriver:

Men omvendt så er det jo desværre ikke alle forundt at tage den udd. som man drømmer om...så må man jo tage det næstbedste og der tænker jeg at kh vel er langt under eller tænker du at man hellere skal lade være med at tage en udd. hvis ikke man kan blive det man vil...?

Jeg måtte afstemme drømme med virkeligheden og derfor blev jeg bare pædagog, men det har så åbnet mange andre muligheder og i hvert fald givet mig en tro på mig selv som jeg ikke havde i de mange mange år jeg var på kh..

Og trine, det er så svært at forstå, men synes altså ikke du skriver særlig pænt...vidste ikke engang du selv havde haft den problematik inde på livet...kom du så tilsidst ind på det du ønskede...eller?

Anmeld

17. februar 2011

Kamulla

Arggghhh...at forgælde sig fordi man tager et lån til uddannelse...jeg vil kalde det en invistering...den bedste man kan...er da virkelig skidt hvis nogle vælger udd. fra fordi de ikke vil låne penge...hmm..

ja det er da en invistering.. menderfor mener jeg da at have lov til at syntes det er underligt at folk på KH får mere end en på SU... for lån er ikke indkluderet som indtægt.. men som lån ved siden af.. det jeg ville frem til... fordrej nu ikke hvad jeg skriver.. syntes jeg faktisk du gør hele tiden.. skrier ingen steder folk vælger uddannelse fra fordi de ikke ville tage lån.. men er det kun enlige forsørgere vi snakker om her? troede det var KH generelt

Anmeld

17. februar 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Det var kun dem der har muligheden...de andre gråzoner er jeg om nogen bevidst om efter 8-9 år på kh uden synlige problematikker. Og de har jo så ikke muligheden, evnerne eller ressourcerne, så det er ikke dem mit spørgsmål er henvendt til

Det var kun dem der faktisk godt kan men så "bare" er på kh....hvorfor ikke bare tage en udd.

tror heller ikke at der er nogen der "bare" vælger at være på kontanthjælp hvis de havde andre muligheder

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

tror heller ikke at der er nogen der "bare" vælger at være på kontanthjælp hvis de havde andre muligheder

Men det er jo præcis det den her tråd viser og var egentlig også det jeg håbede..der er så tit tråde hvor der skrives om alle der nasseer og bare er på kh osv osv...jeg tror heller ikke på at der er særlig mange som vælger at leve på kh bare fordi de ikke vil andet...det er mennesker der på den ene eller anden måde ikke kan, men tænk på hvor meget de skal høre af fordomme fra andre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.