Hvorfor være på Kh hvis man kan tage en udd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.174 visninger
45 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Aves.

det undrer mig rigtig meget at der er så mange på kh og hvis disse så samtidig har evner og mulighed for at tage en udd.

Der er trods alt ikke fremtid i kh, eller det er vel ingen fremtid man ønsker og drømmer om...og tager man en udd. er man berettiget til dp når man er færdig...så man kan da kun vinde ved det...man får noget selvværd, er gode rollemodeller for sine børn og gør hvad man bør...bidrage til samfundet i forhold til det man kan.

Så hvorfor ikke tage en udd. frem for at leve på kh(og alt det negative det medfører)..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Sabina92

Eva. skriver:

det undrer mig rigtig meget at der er så mange på kh og hvis disse så samtidig har evner og mulighed for at tage en udd.

Der er trods alt ikke fremtid i kh, eller det er vel ingen fremtid man ønsker og drømmer om...og tager man en udd. er man berettiget til dp når man er færdig...så man kan da kun vinde ved det...man får noget selvværd, er gode rollemodeller for sine børn og gør hvad man bør...bidrage til samfundet i forhold til det man kan.

Så hvorfor ikke tage en udd. frem for at leve på kh(og alt det negative det medfører)..

jeg havde ikke andet valg, blev fyret da han fandt ud af jeg var gravid... er dybt pinlig over det må jeg indrømme..

men udd. er jeg dog skrevet op til efter min barsel

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

Sabina92 skriver:

jeg havde ikke andet valg, blev fyret da han fandt ud af jeg var gravid... er dybt pinlig over det må jeg indrømme..

Men så kan du jo heller ikke tage en udd. det var mere på dem der modtager kh i stedet for at tage en udd. når der er mulighed for det..

Anmeld

17. februar 2011

Sabina92

Eva. skriver:

Men så kan du jo heller ikke tage en udd. det var mere på dem der modtager kh i stedet for at tage en udd. når der er mulighed for det..

årh ja hov /;

- bliver faktisk tit sur over hvor mange der egentlig er på kh og snyder kommunen med penge, når ens kæreste arbejder så røv méget og betaler topskat.. så han forsørger på en måde dem..

Anmeld

17. februar 2011

eElak

Du kan ikke stille det så skarpt op Eva, for utroligt mange af dem på KH - der er en grund til at de er der...

Flere af dem har ikke overskuddet og evnerne til at tage en uddannelse.. Derudover er der en del med psykiske problemer også...

Derudover så i takt med finanskrisen, så er der kommet væsentligt flere på KH - som allerede har uddannelse, men bare er blevet klasket med krisens kolde klamme hånd.

Men dem som er velfungerende, og har evnerne til at tage en uddannelse... Ja hvorfor ikke.. Tjoooo... På kort sigt, så giver det stort set flere penge at være på KH, og det er ikke alle som har samme positive fremtidssyn som dig..

Synes det er en fornuftig debat at tage, når nu vi også har haft alle de andre...

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

KaLee skriver:

Du kan ikke stille det så skarpt op Eva, for utroligt mange af dem på KH - der er en grund til at de er der...

Flere af dem har ikke overskuddet og evnerne til at tage en uddannelse.. Derudover er der en del med psykiske problemer også...

Derudover så i takt med finanskrisen, så er der kommet væsentligt flere på KH - som allerede har uddannelse, men bare er blevet klasket med krisens kolde klamme hånd.

Men dem som er velfungerende, og har evnerne til at tage en uddannelse... Ja hvorfor ikke.. Tjoooo... På kort sigt, så giver det stort set flere penge at være på KH, og det er ikke alle som har samme positive fremtidssyn som dig..

Synes det er en fornuftig debat at tage, når nu vi også har haft alle de andre...

Det var kun dem der har muligheden...de andre gråzoner er jeg om nogen bevidst om efter 8-9 år på kh uden synlige problematikker. Og de har jo så ikke muligheden, evnerne eller ressourcerne, så det er ikke dem mit spørgsmål er henvendt til

Det var kun dem der faktisk godt kan men så "bare" er på kh....hvorfor ikke bare tage en udd.

Anmeld

17. februar 2011

wamse

Jeg startede jo med at få kh da jeg blev 18(100 år siden). Det var ikke noget jeg havde lært hjemmefra, for begge mine forældre arbejdede. Men jeg havde simpelthen ikke resourcerne til at tage en uddannelse. Jeg havde forinden haft en rigtig dårlig folkeskoleforløb, hvor jeg blev mobbet af elever og en lærer. Så mit selvværd var lig 0, og jeg jeg troede at jeg var total dum. Så jeg fandt en fyr, og fik et barn som 18 årig. Når jeg ser tilbage, så var jeg bare rigtig lost, og havde virkelig haft brug for noget hjælp, til at få bearbejdet nogle ting, for så ville jeg helt sikkert have kunnet begå mig bedre i livet.

Nu er der så gået mange år siden, og jeg har været ude af systemet i mellemtiden, men får nu revalidering af kommunen til min uddannelse.

Anmeld

17. februar 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg startede jo med at få kh da jeg blev 18(100 år siden). Det var ikke noget jeg havde lært hjemmefra, for begge mine forældre arbejdede. Men jeg havde simpelthen ikke resourcerne til at tage en uddannelse. Jeg havde forinden haft en rigtig dårlig folkeskoleforløb, hvor jeg blev mobbet af elever og en lærer. Så mit selvværd var lig 0, og jeg jeg troede at jeg var total dum. Så jeg fandt en fyr, og fik et barn som 18 årig. Når jeg ser tilbage, så var jeg bare rigtig lost, og havde virkelig haft brug for noget hjælp, til at få bearbejdet nogle ting, for så ville jeg helt sikkert have kunnet begå mig bedre i livet.

Nu er der så gået mange år siden, og jeg har været ude af systemet i mellemtiden, men får nu revalidering af kommunen til min uddannelse.

Men så havde du heller ikke ressourcerne jo.. det var dem eller hvis de da findes, som er på kh men godt ville kunne arbejde/tage udd. Og nu der ikke er arbejde at få, hvorfor så ikke uddanne sig.

Anmeld

17. februar 2011

Diana...

Sabina92 skriver:

Hvorfor er du pinlig over det? du kan jo ikke gøre for det. Det er da din chef der skal være pinlig over det. 

Til TS. Jeg nået ikke at starte på min uddannelse inden jeg blev gravid igen og så kunne jeg ikke starte men jeg skal aldrig tilbage igen så hvis jeg ikke når at finde et arbejde inden min barsel slutter så starter je på uddannelse selv om vi ikke har råd til det. Men jeg forstår det heller ikke. Men heldigvis er det sådan at dem under 25 SKAL starte uddannelse for ellers får de taget deres KH hvis de ikke finder uddannelse eller arbejde inden for en kort periode. 

Knus Diana 

Anmeld

17. februar 2011

Sof

Jeg forstår det heller ikke, ville ønske jeg ikke skulle være på KH, men jeg har desværre intet valg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.