En ærlig snak.... kortene på bordet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Milka

bondepigen skriver:

Nej, det der kan jeg sådan set godt nikke genkendende til... En overgang, synes jeg ikke jeg fik voldsomt mange svar, men så tænkte jeg, nå ja ok, hvad kan jeg forlange, når jeg ikke kan overskue selv at komme med inputs til alle herinde...

Jeg har det faktisk ofte dårligt med at smide et indlæg, når jeg ikke selv kommenterer så meget... Mit overskud er bare ikke det største, mens jeg er gravid, må jeg nok erkende, for der skal ikke meget til, så får jeg migræne eller noget, så jeg sidder her ikke for længe ad gangen.

Men synes nu osse at alt er blevet meget normalt igen, som du osse har bemærket.

Har dog aldrig tænkt dårlig stemning... Mere manglende overskud fra både mig selv og andre...

jeg er heller ikke selv altid den bedste til at svare og kommentere andres indlæg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

sarahb

Milka skriver:

åh nej!!

det var mig der sagde det med den dårlige stemning, og jeg kan jo godt se at jeg må komme med en bedre forklaring på hvad jeg mente 

det havde IKKE noget at gøre med at folk skriver om triste ting, sygdom osv - det er jo det der er så godt ved ns, at vi netop kan læsse af herinde. ligesom jeg gjorde i går, da hende bitchen i stueetagen havde stået og skældt mig ud. det hjalp enormt meget at få det ud og få jeres mening, ja, faktisk reddede det hele min dag.

men jeg synes der har været en overgang hvor der blev skrevet en del indlæg som ingen/få svar fik, mens andre indlæg kunne få enormt mange. og det er bare ikke god ns-stil, det er dårlig baby.dk stil! det var lidt som om den ofte dårlige stemning på resten af sitet havde smittet af inde hos os, og det var nok det jeg reagerede på.

som andre har været inde på har det måske haft noget at gøre med at mange af os har været igennem dårlige perioder og overskuddet generelt har været lavt. det er jo meget muligt.

det er også muligt at det er mig der er bims og/eller hypersensitiv siden ingen andre har bemærket det!! 

nå. i øvrigt synes jeg at stemningen er bedre og at det begynder at ligne sig selv igen. 

knus 

det vil jeg faktisk give dig helt ret i Det er desværre sket ret mange gange...

Anmeld

17. februar 2011

Bondepigen

Milka skriver:

jeg er heller ikke selv altid den bedste til at svare og kommentere andres indlæg 

Sådan er det jo... Man kan ikke gøre det bedre end man kan... Måske det vender på et tidspunkt...

Anmeld

17. februar 2011

anna-jonas

bondepigen skriver:

Nej, det der kan jeg sådan set godt nikke genkendende til... En overgang, synes jeg ikke jeg fik voldsomt mange svar, men så tænkte jeg, nå ja ok, hvad kan jeg forlange, når jeg ikke kan overskue selv at komme med inputs til alle herinde...

Jeg har det faktisk ofte dårligt med at smide et indlæg, når jeg ikke selv kommenterer så meget... Mit overskud er bare ikke det største, mens jeg er gravid, må jeg nok erkende, for der skal ikke meget til, så får jeg migræne eller noget, så jeg sidder her ikke for længe ad gangen.

Men synes nu osse at alt er blevet meget normalt igen, som du osse har bemærket.

Har dog aldrig tænkt dårlig stemning... Mere manglende overskud fra både mig selv og andre...

Sjovt, jeg har haft det sådan, at jeg kommenterer meget....................faktisk synes jeg at jeg for det meste har et ord eller 10 til mange af indlæggene.

Men jeg har følt, at når jeg en sjælden gang åbner op for posen, og skriver et indlæg ( og det er ikke tit, jeg sådan gider belemrer andre med mit liv), ja, så har jeg oplevet at der ikke altid er så mange der gider svare.....................eller bare lige sende et, for at de har set og læst indlægget. Måske derfor jeg den sidste tid, har trukket mig lidt.....................og valgt at bruge min energi på mine venner IRL.

Anmeld

17. februar 2011

oo

nu er jeg sådan en mongo der slet ikke kan finde ud af hvad der foregår lige foran tuden på mig, så da Karina var herhjemme og sagde at Milka havde snakket lidt om dårlig stemning (eller Karina sagde det faktisk præcis som du siger det nu, Milka, at der var baby.dk stemning i NS hulen) var jeg bare helt NÅH! og så meldte den gode gamle "jeg fatter ikke pigeuniverset" følelse sig, som jeg har haft utallige gange igennem mit liv og jeg tænkte at der helt sikkert ER fnidder i krogene og det bare er mig der ikke fatter en bjælde. (ligesom dengang mine to veninder snakkede meget om det der overskæg man nogle gange udvikler som ikke er særlig lækkert og jeg glad sagde, at dét havde jeg aldrig haft - og først nogle dage senere gik det op for mig, at de måske havde forsøgt at fortælle mig, at JO det havde jeg ).

men som I andre siger, så håber jeg ikke at det er en stemning der hænger ved, hvis den er her (hvilket jeg altså ikke har bemærket, men det sir ikke så meget), for jeg synes netop også det er så sindssygt dejligt at man må komme med brok, med tuderier, med selvmedlidenhed, med glæde, med fjollerier, med kærlighed, med galde, MED ALT herinde! jeg tror måske, hvis jeg skal forsøge mig med et gæt, at der er 1) rigtig mange der er startet på arbejde igen og 2) rigtig mange med spædbørn - hvilket betyder ingen frie hænder, men massere af øjne der læser med og 3) flere der har haft det skidt enten fysisk eller psykisk og som derfor kun lige har haft energi til at sige "I'm alive" en gang imellem.

ja.

det er Juhl-teorien!

og jeg er sgu glad for du valgte at blive Kristine! og at Kirle har valgt at springe ud af skabet!

og jeg har vist ikke ret meget klogt at sige, andet end, jeg er glad for denne tråd blev lavet og at jeg holder forbasket meget af jer allesammen og meget nødig ville undvære jer derude på den anden side hvor jeg kan lægge alt mit bavl og få gode råd, virtuelle kram og skæg og ballade tilbage

Anmeld

17. februar 2011

Ida.

Jeg kan godt følge Milka lidt i det, hun skriver om, at nogle indlæg får mange svar og nogle får meget få - jeg har selv skrevet flere indlæg med meget få eller ingen svar...og ja, det får mig måske til at holde tilbage med at skrive indlæg...jeg orker ikke at bruge en masse tid på at skrive et langt indlæg, der ikke bliver besvaret - eller kun besvares i meget ringe grad. Omvendt kan jeg godt forstå, at det kollektive manglende overskud spiller ind på antallet af svar - og jeg ved også godt, at jeg måske ikke selv er den bedste til at få skrevet på alle indlæg - selvom jeg troligt læser dem alle - så derfor ved jeg jo nok godt, at det ikke er fordi, jeg ikke betyder noget for navlerne...

Jeg selv har været ramt massivt af manglende overskud og skrivelyst - hvilket helt sikkert hænger sammen med studierne, der har krævet meget af mig længe...nu er specialet igang, og jeg bruger meget af min tid på at formulere mig, og så er overskuddet til at skrive, når jeg skal slappe af helt sikkert ikke så stort. Men jeg véd, at når der falder ro på specialeprocessen, der jo skal køre helt frem til slut maj, så kommer jeg også til at være mere aktiv og dele ud af mit liv igen....og tage aktivt del i jeres liv også!

Navlerne betyder rigtig meget for mig - hver og en - her er nemlig, som du skriver Katrine, hjerterum og plads...og det SKAL der blive ved med at være - for det er livlinen for mange af os...fornemmer jeg!

SÅ jeg hepper på kollektivt bedre tider i de små hjem...og på, at vi måske alle tager et kig på egen navle og ser på, om den måske kunne være lidt mere på dupperne med at få svaret

Anmeld

17. februar 2011

oo

anna-jonas skriver:

Sjovt, jeg har haft det sådan, at jeg kommenterer meget....................faktisk synes jeg at jeg for det meste har et ord eller 10 til mange af indlæggene.

Men jeg har følt, at når jeg en sjælden gang åbner op for posen, og skriver et indlæg ( og det er ikke tit, jeg sådan gider belemrer andre med mit liv), ja, så har jeg oplevet at der ikke altid er så mange der gider svare.....................eller bare lige sende et, for at de har set og læst indlægget. Måske derfor jeg den sidste tid, har trukket mig lidt.....................og valgt at bruge min energi på mine venner IRL.

men Mette DIG kan vi jo SLET ikke undvære!!! ved du godt, at efter jeg har hørt din stemme på video, så er det altid den der siger (inde i mit hoved) på sin rolige, jyske facon at "Trine nu slår du lige koldt vand i blodet og tænker dig godt om" når det hele koger over?

Anmeld

17. februar 2011

Bondepigen

anna-jonas skriver:

OK, det har jeg slet ikke lagt mærke til... tænkte godt nok på, at det var længe siden, du havde skrevet et indlæg..... Men nu har jeg osse været fraværende nogle dage indimellem, så måske har jeg bare ikke set det... Men der har været llidt inaktivitet herinde på alle fronter synes jeg, men selvfølgelig er det, det manglende overskud fra flere... Det MÅ det være..

Anmeld

17. februar 2011

Bondepigen

Tjuhl skriver:

jeg tror måske, hvis jeg skal forsøge mig med et gæt, at der er 1) rigtig mange der er startet på arbejde igen og 2) rigtig mange med spædbørn - hvilket betyder ingen frie hænder, men massere af øjne der læser med og 3) flere der har haft det skidt enten fysisk eller psykisk og som derfor kun lige har haft energi til at sige "I'm alive" en gang imellem.

Anmeld

17. februar 2011

Bondepigen

Skal vi ikke håbe på, at overskuddet bliver bedre til foråret, når solen kommer??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.