En ærlig snak.... kortene på bordet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.358 visninger
80 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

JustAnotherName

JEG PERSONLIGT oplever ikke at der er sket nogle ændringer af nogen art ift. os herinde og fællesskabet, som vi jo vist alle er så stolte af, at være en del af....... Men er jeg blind, døv eller uopmærksom?

Jeg husker en profil nævne noget omkring "stemningen" herinde.
Idag er der én som siger "hej" til gruppen, og en anden som siger "hej-hej..."

Jeg forstår ikke helt....?!?

ER DER sket noget, oplever I? Eller er alting OK og ligesom det plejer?

Helt fint at vi alle hver især "bøvler" med hvert vores, og har et liv udenfor (høhø). Men dette sted, og dén samhørighed der ér imellem os som har fulgt hinanden tæt i efterhånden temmelig lang tid, det kommer da til at betyde noget!!

For mig, ihvertfald, fylder det en del, og betyder noget.
I er ikke en del af mit hverdagsliv (når jeg arbejder, handler ind og laver mad, mv) - men I er der bare altid!!
Når jeg har brug for at lufte ud i mine tanker, eller grine højt med Jer af en lille episode eller oplevelse jeg har haft, så kan jeg gå til Jer. Og jeg deler stolt ud af mit moderskab til mine piger. Hvis jeg har brug for gode forslag eller råd, eller brug for trøst og forståelse, så er I der! .....Og jeg bestemmer helt selv hvor meget, og hvornår. Men jeg ved altid, at I er der i én eller anden forstand. Og det er rigtig meget værd. Og dém I hver især er BAGVED kommer jo også til udtryk, og jo mere af det der kommer med, des endnu mere får det betydning.

Jeg føler at vi OPRIGTIGT interesserer os for hinanden, hver især.
Hvordan det går med os, med vores børn, med vores familieliv og parforhold, med jobbet eller hvad end man nu lige har gang i hver især.

Men jeg bliver lidt forvirret af de "hej" og "farvel"-indlæg, og små-snak om stemninger mv, som jeg på kort tid har bemærket. Eller - Et nyt "HEJ" forvirrer mig selvfølgelig ikke, hehe, forstå mig ret. Nye NSére er selvfølgelig meget velkomne.
Men jeg håber bare ikke, at der sidder flere NSére rundt omkring, som ikke føler at det er "det samme" mere, som det var, eller som føler at der er noget andet galt, som jeg bare slet ikke har opfanget...?!

Kan vi ikke tage en ærlig snak om, hvis der er nogen der enten virkelig føler sig oversete eller af den eller anden årsag føler, at de ikke har samme glæde ved det længere?!

Som sagt, så sker der jo hele tiden noget i hver enkeltes eget private liv, og det er klart, at vi ikke altid kommer med i ALT hvad der foregår.... Jeg personligt får ihvertfald heller ikke altid Jer indviet i ALLE tingene, som jeg går med....og det er da klart, at man også går med nogle tanker og følelse for sig selv! Der er nu eller ikke meget, som jeg ikke gerne vil dele med JER piger, men nogle ting er bare lidt  for private, eller for svære at sætte ord på ind imellem, hvis det stadig er lidt defust for én selv... Og vi styrer jo helt selv, hvor lidt og hvor meget vi vil vise, dele og åbne op for. Jo mere, jo bedre, egentligt. For så kan vi være ligeså ligetil og ærlige som jer føler at vi er herinde.
Og det er jo dét der gør det ægte, og gør, at man får en følelse af, at kende hinanden!

Jeg må i seng..... Håber ikke det blev for vrøvlet og kludret....

Ihvertfald så håber jeg ikke, at det viser sig, at der er nogle triste NSére rundt om, som ikke fik et kram eller blev hørt, da de behøvede det. Og hvis der er noget, som trykker lidt hos nogle, så syntes jeg, at det skal UD, så vi kan få det manet til jorden, og rette op på det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

ChatH

hej søde,

næhh syntes nu heller ikke jeg oplever den dårlige stemning herinde. og blev også lidt forvirret af at det blev skrevet. syntes det er en fantastisk side at være en del af og nogen fantastiske mennesker man lærer at kende og bliver venner med.

folk hjælper hinanden herinde og der bliver udvekslet ting og  gaver i stride strømme som for mig viser at vi holder af hinanden. den eneste tanke jeg kan have er at der måske er nogen der føler de bliver lidt overset i nogen tilfælde ved ikke lige hvordan jeg skla forklare det.. men jeg smutter ingen steder og håber heller ikke i andre gør!! 

Anmeld

17. februar 2011

TbCp

Jeg bliver ligeså overrasket som dig over de ting, Katrine.

Jeg synes nu ellers at jeg meget hurtigt plejer at fange hvis der er en skidt stemning, men har overhovedet ikke følt det herinde.

Jeg tænker at der har været ekstremt mange tråde om dårlige tider på den ene eller den anden måde de sidste måneder, og jeg har selv været med til at smide rigtig mange af de tråde, det giver jo selvfølgelig en anden stemning end i de perioder hvor der popper små nye ns-babyer frem.

Men en desideret dårlig stemning føler jeg så aboslut ikke at der er.

Men jeg håber da, at hvis der sidder nogen derude og er lidt kede af noget, føler sig oversete eller glemt, at de så vil komme frem med det nu! Det er jo ikke vores stil at dunke folk oveni hovederne, tværtimod, så der er rigelig plads til at man kan komme frem med de ting....

God torsdag!

Anmeld

17. februar 2011

sarahb

Jeg synes heller ikke jeg mærker nogen dårlig stemning. Slet ikke.
Så jeg er også uforstående... Der er mange der har eller lige har haft rigtig meget at tumle med i deres liv, men det gør jo egenligt bare sammenholdet Stærkere... Jeg synes vi er den fantastiske NS som vi altid har været..

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

Jeg har overhovedet ikke oplevet nogen dårlig stemning, og jeg har da selv følt en overgang hvor jeg bare ikke har været lige så åben som jeg før har været, men så er jeg da bare endnu mere glad for at NS netop er et sted der altid står åben - om man har overskud eller ej.

Jeg synes det er fantastisk med et sted hvor der altid er nogen der lytter, giver råd og hvor der netop ikke hersker en dårlig stemning. Den opfattelse er du bestemt ikke ene om, Katrine...

Anmeld

17. februar 2011

Ranarupta

Jeg kan heller ikke genkende dét med den dårlige stemning.
Jeg elsker vores hjørne af inDernettet, selvom jeg forsømmer det en del pt - men det er af andre årsager...

Det er også gået min næse forbi, at der har været en tråd om dårlig stemning. Link, anyone?

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

Ranarupta skriver:

Jeg kan heller ikke genkende dét med den dårlige stemning.
Jeg elsker vores hjørne af inDernettet, selvom jeg forsømmer det en del pt - men det er af andre årsager...

Det er også gået min næse forbi, at der har været en tråd om dårlig stemning. Link, anyone?

https://www.baby.dk/debat/88853pi1/navlestrengen/hej-soede-piger.aspx

Det er jo ikke en tråd om dårlig stemning, bare en sidebemærkning...

Jeg tror nu ikke hun mener at der har hersket en dårlig stemning i længere tid eller noget, og der kan jo være mange indlæg jeg ikke har set...

Anmeld

17. februar 2011

KWL

Der er ingen dårlig stemning her inde hvis i spørger mig.

Mit indlæg handlede om mig selv og om min tid og mit energiniveau.

Faktisk synes jeg at ALLE her inde er så gode til at lytte og støtte i alt hvad der måtte ske i de små hjem.

Jeg har bestemt at jeg bliver - men på det niveau jeg magter uden at få dårlig samvittighed. ( PRØVER )

Kristine

Anmeld

17. februar 2011

Milka

åh nej!!

det var mig der sagde det med den dårlige stemning, og jeg kan jo godt se at jeg må komme med en bedre forklaring på hvad jeg mente 

det havde IKKE noget at gøre med at folk skriver om triste ting, sygdom osv - det er jo det der er så godt ved ns, at vi netop kan læsse af herinde. ligesom jeg gjorde i går, da hende bitchen i stueetagen havde stået og skældt mig ud. det hjalp enormt meget at få det ud og få jeres mening, ja, faktisk reddede det hele min dag.

men jeg synes der har været en overgang hvor der blev skrevet en del indlæg som ingen/få svar fik, mens andre indlæg kunne få enormt mange. og det er bare ikke god ns-stil, det er dårlig baby.dk stil! det var lidt som om den ofte dårlige stemning på resten af sitet havde smittet af inde hos os, og det var nok det jeg reagerede på.

som andre har været inde på har det måske haft noget at gøre med at mange af os har været igennem dårlige perioder og overskuddet generelt har været lavt. det er jo meget muligt.

det er også muligt at det er mig der er bims og/eller hypersensitiv siden ingen andre har bemærket det!! 

nå. i øvrigt synes jeg at stemningen er bedre og at det begynder at ligne sig selv igen. 

knus 

Anmeld

17. februar 2011

Bondepigen

Milka skriver:

åh nej!!

det var mig der sagde det med den dårlige stemning, og jeg kan jo godt se at jeg må komme med en bedre forklaring på hvad jeg mente 

det havde IKKE noget at gøre med at folk skriver om triste ting, sygdom osv - det er jo det der er så godt ved ns, at vi netop kan læsse af herinde. ligesom jeg gjorde i går, da hende bitchen i stueetagen havde stået og skældt mig ud. det hjalp enormt meget at få det ud og få jeres mening, ja, faktisk reddede det hele min dag.

men jeg synes der har været en overgang hvor der blev skrevet en del indlæg som ingen/få svar fik, mens andre indlæg kunne få enormt mange. og det er bare ikke god ns-stil, det er dårlig baby.dk stil! det var lidt som om den ofte dårlige stemning på resten af sitet havde smittet af inde hos os, og det var nok det jeg reagerede på.

som andre har været inde på har det måske haft noget at gøre med at mange af os har været igennem dårlige perioder og overskuddet generelt har været lavt. det er jo meget muligt.

det er også muligt at det er mig der er bims og/eller hypersensitiv siden ingen andre har bemærket det!! 

nå. i øvrigt synes jeg at stemningen er bedre og at det begynder at ligne sig selv igen. 

knus 

Nej, det der kan jeg sådan set godt nikke genkendende til... En overgang, synes jeg ikke jeg fik voldsomt mange svar, men så tænkte jeg, nå ja ok, hvad kan jeg forlange, når jeg ikke kan overskue selv at komme med inputs til alle herinde...

Jeg har det faktisk ofte dårligt med at smide et indlæg, når jeg ikke selv kommenterer så meget... Mit overskud er bare ikke det største, mens jeg er gravid, må jeg nok erkende, for der skal ikke meget til, så får jeg migræne eller noget, så jeg sidder her ikke for længe ad gangen.

Men synes nu osse at alt er blevet meget normalt igen, som du osse har bemærket.

Har dog aldrig tænkt dårlig stemning... Mere manglende overskud fra både mig selv og andre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.