hæmoride under fødsel???????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Muffinmus

Nu er det jo bare sådan at RIGTIGT mange får hemoer af at føde,mens de ligger på briksen, så vent med at gøre noget til bagefter, ellers skal du bare i gang igen:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Puller

Jeg fik en hæmoride efter jeg havde født. jeg kontaktede min læge via mail, og fik noget salve som jeg skulle bruge i en uge og pist væk var den

Det med at du ikke syntes det er så fedt at ligge med stængerne i vejret, sådan har jeg det også, men under selve fødslen tænkte jeg ikke over det... Og min jordemoder tørrede endda min røv efter toiletbesøg, da jeg ikke lige kunne komme til det selv midt i en ve  

Anmeld

16. februar 2011

sarahb

prøv hemorex fra apoteket. AC3 virkede heller ikk her.

Anmeld

16. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

jeg har en salve, AC3 Comfort.. men det virker ikke

der er tvært imod kommet en til..

det vil sige at alle med hæmorider føder med dem og får dem ikke bekæmpet inden fødsel?

hvad ville jordemoderen og de andre der assistere på stuen ikke tænke om mig. ??

jeg er i forvejen ret flov over at skulle ligge med spredte ben..

Håber ikke du tager dette forkert men: Helt ærlig! du tror da vel ikke jm og læger og sygeplejesker overhoved interesser sig for dine hæmmorider når du føder. News flash: Under din fødsel kommer der snask, måske blod, måske afføring osv ud på fødebrisen. De er da fuldstændig ligeglade med hæmorider Hvis man ikke kan tåle overstående, så ville man helt sikkert ikke få arbejde (starte udd) på en fødegang.

Jeg læste en gang et interview med en jm og hun sagde at hun var fuldstændig kold overfor overstående, det enste der berørte hende, var når en situtation var ude at kontrol (dvs det var ved at gå galt)

Jeg havde lidt hæmorider før fødsel, men fik nogle ENDNU værre bagefter. Det var frygteligt. De er altid gået helt væk (3 år siden) men langt de flestes går væk efter et par måneder når baby er kommet.

Anmeld

16. februar 2011

Nanastep

hvis det er et meget stort problem for dig at du har de små buler i numsen, når du skal føde, så kan du selv fjerne dem lidt, eller ihvertfald hjælpe dem på vej .. Jeg har ingen hemmeligheder jeg er gravid óg jeg har lige haft 2.. hehe .

Du kan tage en klud også gøre den våd, ligge den i fryseren i ca 15 - 20min så den er frossen, så kalder du på kæresten og siger han skal sætte kluden på dem, og holde den der i ca 2 - 3 min, så er de bedøvet, så kan han stille og roligt med tommelfingeren presse dem ind, DET GØR ONDT, men det hjælper på mig!

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

Jeg kan godt forstå du er bekymret! Men da jeg havde ca. 2½-3 mdr til termin fik jeg også en hæmoride. Fra den ene dag til den anden. Det var rigtig, rigtig smertefuldt, og den var på str. med en 2 krone. 

Jeg henvendte mig til lægen som udskrev creme og stikpiller (doloproct) og brugte det en uges tid. Det hjalp ikke rigtig noget, og jeg fik noget lidt skrappere salve (proctosedyl). Dét hjalp tilgengæld vældigt! Den føromtalte 2-krone størrelses hæmoride er nu på str. med en ært. Dog har jeg fået 2-3 stykker mere, men de er stadig små og gør ikke ondt længere.

Da jeg også ved at man kan få dem (eller flere) under fødslen har jeg valgt bare at "vente" nu. Jeg smører ikke dagligt længere, men hvis det gør ondt, lindrer jeg med is, eller evt. cremen. Jeg er sikker på JDM og alle andre på en fødestue har set sådan nogle så mange gange, så det ikke er noget de reagerer på!

Anmeld

16. februar 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

nej nej nej de skal ikke sige det højt hvis min jæreste står på stuen!!

Tro mig, hvis I har haft sex så ved han det godt ;-)

Anmeld

16. februar 2011

tinasmor

Nanastep skriver:

hvis det er et meget stort problem for dig at du har de små buler i numsen, når du skal føde, så kan du selv fjerne dem lidt, eller ihvertfald hjælpe dem på vej .. Jeg har ingen hemmeligheder jeg er gravid óg jeg har lige haft 2.. hehe .

Du kan tage en klud også gøre den våd, ligge den i fryseren i ca 15 - 20min så den er frossen, så kalder du på kæresten og siger han skal sætte kluden på dem, og holde den der i ca 2 - 3 min, så er de bedøvet, så kan han stille og roligt med tommelfingeren presse dem ind, DET GØR ONDT, men det hjælper på mig!

Jeg prøvede det hos lægen. Det var det mest smertefulde (det var ugen kolde afslag eller lign) de var også kæmpe, kæmpe store. Det gjorde så sindsygt ond. Og på vej ned fra brisen røg de bare ud igen. æv æsv. Så de hjalp ikke her. Tænker også, at når hun presse ved fødsel vil de vel helt sikkert ryge ud igen.

Anmeld

16. februar 2011

Nanastep

tinasmor skriver:

Jeg prøvede det hos lægen. Det var det mest smertefulde (det var ugen kolde afslag eller lign) de var også kæmpe, kæmpe store. Det gjorde så sindsygt ond. Og på vej ned fra brisen røg de bare ud igen. æv æsv. Så de hjalp ikke her. Tænker også, at når hun presse ved fødsel vil de vel helt sikkert ryge ud igen.

nårh okay, men det virker på mig
ja det gør meget ondt hehe, men jeg bider gerne den smerte i mig, jeg skal jo kunne klare en fødsel hehe

Anmeld

16. februar 2011

Anonym trådstarter

Nanastep skriver:

min kæreste skal slet ikke nærme sig min nummergøj,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.