hæmoride under fødsel???????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

Betteisen

Jeg kan godt forstå du ikke lige frem ser frem til at ligge der med spredte ben. Jeg havde det på samme måde, men man kan nu engang ikke føde med benene samlet. At du har hæmorider kan der derimod gøres noget ved.

Det bedste råd er at du lige tager en snak med din læge (som altså har set det der er værre) og får nogle stikpiller, der kan gøre at de forsvinder. Alternativt kan du få creme, men stikpillerne virker vist bedst.

Noget helt andet er, at du nok glemmer alt om blufærdighed når du ligge og skal føde.

PØJ PØJ med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Efter.. du skal lige se om crem virker efter fødslen..

okay

Anmeld

16. februar 2011

Claras mor

de har set det hele før og sikkert også det der er værre!!! jeg fik også et par stykker under selve fødslen. så selv hvis du får dem væk inden (hvilket ikke er særligt sansynligt, pga af de ekstra tyngde) så risikere du bare at de kommer igen under fødslen. 
og tror mig det er ikke det JM og assistenterne kigger på, de har nok andet at tage sig til. alle ser forskellige ud når de ligger der og du skal bestemt ikke være flov over hæmoride, mener over halvdelen af alle gravide får en eller flere i forbindelse med graviditet eller fødsel, så det er helt normalt!

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

jeg har en salve, AC3 Comfort.. men det virker ikke

der er tvært imod kommet en til..

det vil sige at alle med hæmorider føder med dem og får dem ikke bekæmpet inden fødsel?

hvad ville jordemoderen og de andre der assistere på stuen ikke tænke om mig. ??

jeg er i forvejen ret flov over at skulle ligge med spredte ben..

Ca 60 % af alle kvinder får ikke bare en, men myriader af hæmorider, så tror du at jordemoder og plejepersonalet på FG er for 2 øre interesseret i dine??
Overhovedet ikke

Og som det er sagt før...du må under ingen omstændigheder begynde på noget med sytråde, prikke huller eller lignende.
Du kan få en blodstyrtning af dimentioner, få blodforgiftning og lignende, så hold fingrene væk.

Tal med lægen om at få noget mere effektiv salve på recept og få ham til at kigge på din hæmoride, så han kan vurdere om der er fare for at den kan sprænge under fødslen.
Hvis der er det, så kan den fjernes, ellers vil man intet gøre, for som før sagt, så forsvinger de gerne af sig selv, når du har født.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. februar 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

tag det med ro, de er helt ligeglade... det er vel ikke værre end hvis der kommer lidt afføring med ud, når man har presseveer, hvilket jeg fik fornøjelsen af at opleve her sidste gang, og som rigtigt mange også oplever... Og tro mig, det er man også helt og aldeles ligeglad med...

jordemødre og assistenter ser det hver eneste dag, så medmindre de er så store at de er til gene for fødslen, tror jeg bare de overser det.

Og nej, jeg tror ikke de fjerner dem ved operation mens du er gravid, da der er en stor sandsynlighed for at de forsvinder af sig selv efter fødslen, og at du desuden ikke må føde med et frisk ar dernede efter en operation...

så faktisk kan der ikke gøres noget ved det??

jeg skal bare smørre dem med creme ac3 comfort og lade dem "gro" og flere kommer til.. der er alligeve lang tid til at jeg skal føde først om 2½ mdr..

så må jeg føde med dem og først efter fødslen bekæmpe dem??

Anmeld

16. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ca 60 % af alle kvinder får ikke bare en, men myriader af hæmorider, så tror du at jordemoder og plejepersonalet på FG er for 2 øre interesseret i dine??
Overhovedet ikke

Og som det er sagt før...du må under ingen omstændigheder begynde på noget med sytråde, prikke huller eller lignende.
Du kan få en blodstyrtning af dimentioner, få blodforgiftning og lignende, så hold fingrene væk.

Tal med lægen om at få noget mere effektiv salve på recept og få ham til at kigge på din hæmoride, så han kan vurdere om der er fare for at den kan sprænge under fødslen.
Hvis der er det, så kan den fjernes, ellers vil man intet gøre, for som før sagt, så forsvinger de gerne af sig selv, når du har født.

Kærligst
Sussie

øv..

mine hæmorider er på størrelse med 2 ærter..

dem har jeg snart 3 af.. det vil sige der er ved at komme en 3..

Anmeld

16. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

øv..

Tjaaa..det er de små stød livet giver.
Så tænk på, at rigtigt mange ældre mennesker lider af hæmorider, faktisk er det mere normalen at bøvle med det når man er blevet 50 + 
Så fat mod..det går over.

Anmeld

16. februar 2011

Lilac

Anonym skriver:

ja det er så

specielt når man har nok i at skulle ligge med spredte ben i forvejen..  + så er der lige nogle klamme hæmorider de kan stirre på mens man ellers ligger der med hele underlivet til syne..

Men igen, så er det jo ikke det de kigger på, men hvordan baby har det og så tror jeg bestemt ikke det kommer til at fylde så meget i dine tanker når du ligger og har veer - så er der ligesom ikke så meget andet man kan tænke på end at trække vejret 

Jeg tror du skal prøve at forene dig med tanken om at fødslen handler om at få baby ud og ikke så meget andet 

Anmeld

16. februar 2011

Lilac

Anonym skriver:

øv..

Den jeg fik da jeg fødte var større end det - de ser sgu meget de jordemødre  Hun var meget afslappet omkring det, sagde bare "og så fik du lige en hæmoride oveni hatten", da hun syede mig... 

Anmeld

16. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det er de små stød livet giver.
Så tænk på, at rigtigt mange ældre mennesker lider af hæmorider, faktisk er det mere normalen at bøvle med det når man er blevet 50 + 
Så fat mod..det går over.

hm okay.. trist altså.. troede jeg lige var sluppet.. men nææææ nej..  faktisk ret komisk, jeg var hjemme og besøge mine forældre, og spørger så min mor hvad det er der ligger på køl i køleskabet, - det er til hæmorier - svarer hun.. har du da det??

jah svarer hun, og faktisk får jeg en et par dage efter.. bah!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.