Blev der servereret vi/øl til jeres konfirmation..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

liwsmor

Eva. skriver:

Er bare lidt nysgerrig efter jeg fik det indtryk af en anden bruger herinde at man ikke serverer alkohol til fester for børn...Nu skal min 14 årige ikke konfirmeres og det der nonfirmation er i min verden simpelthen for latterligt, enten eller...

Men nu holder jeg en stort 14 års fødselsdag, med god mad osv, og havde end ikke spekuleret på at det skulle være uden alkohol..men jeg er nu også vokset op med et meget naturligt forhold til det...ingen fulde mennesker osv.

Men serverer I alkohol til fester for børn...dåb, konfirmation osv..

ja vi service øl vand vin til alle fester, men der kun vin og øl til voksenen . til konfirmation for man lov til smage lidt, men ikke så meget så man blive fuld altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Anne85

Ja da - men i min og min mands familie har vi et stille og roligt forhold til alkohol - så der bliver måske nydt et glas vin eller to men der er ingen der drikker sig berusede

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

liwsmor skriver:

ja vi service øl vand vin til alle fester, men der kun vin og øl til voksenen . til konfirmation for man lov til smage lidt, men ikke så meget så man blive fuld altså

Ja, selvfølgelig kun de voksne....min søn er slet slet ikke der hvor han er nysgerrig efter at prøve, så jeg opfordrer i hvert fald ikke... ham og hans venner er nørder, så computere er vidst hvad der er i deres hoveder..

Anmeld

15. februar 2011

liwsmor

Eva. skriver:

Ja, selvfølgelig kun de voksne....min søn er slet slet ikke der hvor han er nysgerrig efter at prøve, så jeg opfordrer i hvert fald ikke... ham og hans venner er nørder, så computere er vidst hvad der er i deres hoveder..

ja men jeg ville bare tag det frem til de voksene og så giv ham hvis er nys. men eller ville jeg ikke

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

liwsmor skriver:

tror nu heller ikke, at der er så mange forældre der "tillader" at deres barn drikker sig i hegnet til konfirmationen eller lign. Der er sikkert mange der lige lader barnet smage lidt øl eller vin, men lige frem at lade dem sidde og tulle i sig, det håber jeg da heller ikke der er mange der vil gøre

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

liwsmor skriver:

ja men jeg ville bare tag det frem til de voksene og så giv ham hvis er nys. men eller ville jeg ikke

Det er han slet ikke...har spurgt ham for sjov en dag med sådan en cider og han gloede på mig som om jeg var idiot, hvilket jeg vidste han ville gøre...jeg synes dog også godt han må vente med alt det et år år endnu.. ligesom jeg gjorde..

Anmeld

15. februar 2011

liwsmor

tinasmor skriver:

tror nu heller ikke, at der er så mange forældre der "tillader" at deres barn drikker sig i hegnet til konfirmationen eller lign. Der er sikkert mange der lige lader barnet smage lidt øl eller vin, men lige frem at lade dem sidde og tulle i sig, det håber jeg da heller ikke der er mange der vil gøre

jeg kan huske min konfirmation at jeg fik lov til smage og sådan men mine vennner og veninder de fik lov til at drikke sig i hegnet og nu hvor jeg blive aldre forstår jeg det godt nok ikke, hvordan helt forældre kan være sådan

Anmeld

15. februar 2011

oo

Eva. skriver:

Vel ikke til familiefester...? altså med ældre og børn osv...?

Vi er gode til at feste og grine og synge osv, men jeg har ikke oplevet at folk bliver fulde...

jojo du, min mors mand er ud af en familie hvor man drikker til man enten ørler eller går i brædderne....vi har siddet til en påskefrokost hvor den ene højgravide dame bundede små grå i heftige mængder  det var så sidste gang vi gad dét!

Anmeld

15. februar 2011

liwsmor

Eva. skriver:

Det er han slet ikke...har spurgt ham for sjov en dag med sådan en cider og han gloede på mig som om jeg var idiot, hvilket jeg vidste han ville gøre...jeg synes dog også godt han må vente med alt det et år år endnu.. ligesom jeg gjorde..

ja okay så er han ikke klar inde i sit hovede på det, så skal du bare lad være give ham noget syntes jeg

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

liwsmor skriver:

ja okay så er han ikke klar inde i sit hovede på det, så skal du bare lad være give ham noget syntes jeg

Præcis..han er slet ikke der endnu...og jo mere tid der går før han begynder på det, jo mindre skader det jo..ikke smart når de er under udvikling at de fylder så med så meget gift jo..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.