Blev der servereret vi/øl til jeres konfirmation..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Valle81

Eva. skriver:

Er bare lidt nysgerrig efter jeg fik det indtryk af en anden bruger herinde at man ikke serverer alkohol til fester for børn...Nu skal min 14 årige ikke konfirmeres og det der nonfirmation er i min verden simpelthen for latterligt, enten eller...

Men nu holder jeg en stort 14 års fødselsdag, med god mad osv, og havde end ikke spekuleret på at det skulle være uden alkohol..men jeg er nu også vokset op med et meget naturligt forhold til det...ingen fulde mennesker osv.

Men serverer I alkohol til fester for børn...dåb, konfirmation osv..

Til min egen og alle andre konfirmationer har der - på ligefod med ale andre familie fester - været serveretø og vin til voksne og sodavand til børnene:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Er bare lidt nysgerrig efter jeg fik det indtryk af en anden bruger herinde at man ikke serverer alkohol til fester for børn...Nu skal min 14 årige ikke konfirmeres og det der nonfirmation er i min verden simpelthen for latterligt, enten eller...

Men nu holder jeg en stort 14 års fødselsdag, med god mad osv, og havde end ikke spekuleret på at det skulle være uden alkohol..men jeg er nu også vokset op med et meget naturligt forhold til det...ingen fulde mennesker osv.

Helt klart ja til at der sereveres alkohol. Men de voksne jeg kender kan altså også godt styre deres brandet når der er børn, "børn" og unge til stede .

Jeg ville eslv syns det var meget mærkelig hvis jeg ikke ku få et glas vin eller en dejlig kold øl til en festlig lejlighed!

Jo 

- Som ælsker champagne og en go buzz...... (men kan opføre mig ordentligt samtidig med)

Anmeld

15. februar 2011

Lilac

Ja, der har været vin/øl til de konfirmationer jeg har været til, men kun øl og vand til de dåbsfester jeg har været til... folk er ikke blevet fulde, det har blot hørt til maden....

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

Pia. skriver:

Jo Mikkel ville konfirmeres men det har han ændet på - han tror ikke på det og vil ikke gå til præst med de andre så, da vi nu her skulle til at vælge dato (først for dåb og bagefter for konfirmationen) kom han og sagde han ikke ville alligevel...

Seriøst hvad er en Nonfirmation ? Er det så det Mikkel holder - hedder det det ? er det hvis man holder festen men ikke bliver konfirmeret... ?

Knus Pia.

Det er vidst bare et ord for det... jeg synes bare ikke der er nogen grund til at fejre noget som ikke er sket...altså man holder jo heller ikke ikkebryllup, vel..

Anmeld

15. februar 2011

Pia.

Eva. skriver:

Det er vidst bare et ord for det... jeg synes bare ikke der er nogen grund til at fejre noget som ikke er sket...altså man holder jo heller ikke ikkebryllup, vel..

nååå på måde ... nej det har du ret I...

Anmeld

15. februar 2011

Mormilla

Ja til dåb, konfirmation og nogen gange til fødselsdag får de en lille øl, når vi er ude i haven og det er varmt( efter kage og alt andet ). Kan ikke se noget problem i det! Men vil ikke ha at folk drikker sig fulde!!! Synes at det er okay med en enkelt...

Anmeld

15. februar 2011

CarinaSB

Til min konfirmation var der øl og vin .. Vi havde købt 2 kasser øl til 37 mennesker og 12 flasker vin .. vi havde 9 flasker vin og 1½ kasse øl tilbage .. så det var ikke meget der blev drukket .. Folk holdte sig til sodavand .. 

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Eva. skriver:

Ja da. Venner og familie drikker jo med måde. Dvs ingen er berusede eller lign. ALtså til barnedåben tog folk måske en eller to glas vin eller et par øl (dem der havde lyst) og over en hel dag/aften er det jo ikke noget man bliver fuld af. Min egen konfirmation var en fest med øl og vin og det var da smadder sjovt. De voksne blev halvsnaldrede og dansede hele aftenen, mens min veninde og jeg smugedrak en halv øl

Det kommer måske også an på hvordan man holder sine fester. Er det en barnedåb med kaffe og kage, så kan det da godt være at der ikke skal være noget. Men hos os er det med god mad, hygge i haven (hvis vejret er til det) osv og der skal der både være vin, øl, sodavand og saftevand (til ungerne) så folk selv kan vælge,

Anmeld

15. februar 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Ja det gør vi

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Pia. skriver:

nååå på måde ... nej det har du ret I...

hvis min datter ikke vil konfirmeres når den tid kommer, kan hun vælge mellem en rejse med familien (til hvor hun vil hen) eller en fest. At det så kommer til at hedde non-firmation er jo bare et navn. Jeg kan godt forstå hvis man som ung ikke vil "snydes" for en fest og gaver. Og hvis ens fødselsdag f.eks ligger i okt. så er der jo lant tid fra den fødselsdagsfest man f.eks får, til når de andre fra klassen holder deres fester i april-maj måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.