Eva. skriver:
Er bare lidt nysgerrig efter jeg fik det indtryk af en anden bruger herinde at man ikke serverer alkohol til fester for børn...Nu skal min 14 årige ikke konfirmeres og det der nonfirmation er i min verden simpelthen for latterligt, enten eller...
Men nu holder jeg en stort 14 års fødselsdag, med god mad osv, og havde end ikke spekuleret på at det skulle være uden alkohol..men jeg er nu også vokset op med et meget naturligt forhold til det...ingen fulde mennesker osv.
Men serverer I alkohol til fester for børn...dåb, konfirmation osv..
Ja da. Venner og familie drikker jo med måde. Dvs ingen er berusede eller lign. ALtså til barnedåben tog folk måske en eller to glas vin eller et par øl (dem der havde lyst) og over en hel dag/aften er det jo ikke noget man bliver fuld af. Min egen konfirmation var en fest med øl og vin og det var da smadder sjovt. De voksne blev halvsnaldrede og dansede hele aftenen, mens min veninde og jeg smugedrak en halv øl 
Det kommer måske også an på hvordan man holder sine fester. Er det en barnedåb med kaffe og kage, så kan det da godt være at der ikke skal være noget. Men hos os er det med god mad, hygge i haven (hvis vejret er til det) osv og der skal der både være vin, øl, sodavand og saftevand (til ungerne) så folk selv kan vælge,
Anmeld