Blev der servereret vi/øl til jeres konfirmation..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Aves.

tinasmor skriver:

hvis min datter ikke vil konfirmeres når den tid kommer, kan hun vælge mellem en rejse med familien (til hvor hun vil hen) eller en fest. At det så kommer til at hedde non-firmation er jo bare et navn. Jeg kan godt forstå hvis man som ung ikke vil "snydes" for en fest og gaver. Og hvis ens fødselsdag f.eks ligger i okt. så er der jo lant tid fra den fødselsdagsfest man f.eks får, til når de andre fra klassen holder deres fester i april-maj måned.

her var den så bare faldet i okt. hvis det var...jeg synes jo ikek bare man skal ahve en fest fordi de andre får den, ethvert valg er også et fravalg....men det har min søn vidst fra starten...men han har også været vant til at han ikek bare får fordi de andre får og det samme den anden vej rundt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

otlitrom

Ja, der blev serveret vin og øl til min konfirmation.

Jeg har serveret og arbejdet i køkkenet til omkring 50 konfirmationer, og alle har haft øl og/eller vin og så selvfølgelig sodavand etc..

Jeg håber I får en god fest!

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Eva. skriver:

her var den så bare faldet i okt. hvis det var...jeg synes jo ikek bare man skal ahve en fest fordi de andre får den, ethvert valg er også et fravalg....men det har min søn vidst fra starten...men han har også været vant til at han ikek bare får fordi de andre får og det samme den anden vej rundt..

ja man vælger jo også forskelligt, og hvis din søn har vist det og er helt klar med det, så er det jo også helt fint. Jeg kan bare huske for mig selv at i den alder ville man jo gerne have hvad de andre også fik. Og bare fordi man ikke går til præst så synes jeg ikke man skal "snydes" for en fest (ved jeg godt at din søn også får en fest- så det er ikke ment som om han ikke får noget) Men som alt andet "forældrehaløj" så vælger vi jo alle forskelligt.

Min datter er kun 2 år så det kan være det er noget helt andet som er oppe i tiden til den tid

Anmeld

15. februar 2011

MinNoah

Ja da!

Selvfølgelig må de voksne nyde vin/øl til maden... Ser jeg slet ingen problemer i!
Jeg kan forstå hvis man kommer fra en familie hvor man ved det ender ud i vild drukfest at man ikke gør det - men ellers så herregud! Selvfølgelig skal der serveres vin

Anmeld

15. februar 2011

Plysbjørnen

Eva læs mit svar i din anden tråd. der er forskel på en konfirmation og en fødselsdagsfest.

Anmeld

15. februar 2011

Nemesis

ja her er der mulighed for vin, øl eller vand. Det har aldrig været et problem med at nogle fylder i sig, og jeg vil gerne lære mine børn, at man godt kan have et sundt / fornuftigt forhold til alkohol.

Jonas har da også smagt øl (ja ja skyd mig bare) han foretrækker dog nisseøl 

:-) Sisse

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

ladydan1 skriver:

ja her er der mulighed for vin, øl eller vand. Det har aldrig været et problem med at nogle fylder i sig, og jeg vil gerne lære mine børn, at man godt kan have et sundt / fornuftigt forhold til alkohol.

Jonas har da også smagt øl (ja ja skyd mig bare) han foretrækker dog nisseøl 

:-) Sisse

Hehe...det tror jeg de fleste børn har...min den store må jo ikke drikke øl pga hans sygdom, men der er jo så mange andre alternativer for unge nu om stunder, så han skal nok få sin første brandert en dag...om tyve år..

Anmeld

15. februar 2011

Pia.

tinasmor skriver:

hvis min datter ikke vil konfirmeres når den tid kommer, kan hun vælge mellem en rejse med familien (til hvor hun vil hen) eller en fest. At det så kommer til at hedde non-firmation er jo bare et navn. Jeg kan godt forstå hvis man som ung ikke vil "snydes" for en fest og gaver. Og hvis ens fødselsdag f.eks ligger i okt. så er der jo lant tid fra den fødselsdagsfest man f.eks får, til når de andre fra klassen holder deres fester i april-maj måned.

Jamen det er det samme her - vidste bare ikke man kaldte det nonfirmation... men her holdes stor fest for hele familien og havde ikke tænkt mig at kalde den noget specielt..men skrive i kortet at det selvfølgelig var Mikkels fest.

Men alle dem som skulle med hvis han skulle ha været konfirmeret kommer også med - og gaverne skal han heller ikke "snydes" for bare fordi han er ærlig og ikke ønsker at blive konfirmeret...

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

BBK skriver:

Eva læs mit svar i din anden tråd. der er forskel på en konfirmation og en fødselsdagsfest.

Hvis så du holder en fest i stedet for en konfirmation, så ville du heller ikke...det er absolut KUN hvis det hedder konfirmation...må indrømme jeg ikke kan følge dig.. er det det hellige aspekt og det faktum at jesus lavede vand tl vin...

Men jeg kan forstå du ser noget andet i det med en fødselsdag...men det er nu som en konfirmation, bare uden det hellige.

Anmeld

15. februar 2011

Plysbjørnen

Eva. skriver:

Hvis så du holder en fest i stedet for en konfirmation, så ville du heller ikke...det er absolut KUN hvis det hedder konfirmation...må indrømme jeg ikke kan følge dig.. er det det hellige aspekt og det faktum at jesus lavede vand tl vin...

Men jeg kan forstå du ser noget andet i det med en fødselsdag...men det er nu som en konfirmation, bare uden det hellige.

Jeg ville ikke holde noget i stedet for en konfirmation. Har de fra valgt konfirmationen, tja bad-luck. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.