Blev der servereret vi/øl til jeres konfirmation..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Ryberg

I min familie har der altid været vin og øl til konfirmation... og det har altid mundet ud i kæmpe fester, hvor de festede til 3-4 stykker om natten ... inkl mig selv dengang (min 1 brandert) .. og gud hvor var tømmermændene ikke sjove da jeg skulle på blå mandag.. haha.. men en oplevelse værd.. rørte ikke alkohol LÆNGE...

Nå, men nu er min familie blevet "ældre" (har en ung familie) ..og nu er det mere at sidde og hygge drikke og så slutter konfirmationen før midnat nu... men de har stadig en bette skid på og skal tage taxaen hjem... dem med børn er dog taget hjem før, og konfirmanden har fået lov at slippe hvis han/hun ikke gider mere, og er så gået på værelset eller lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Melbek

Ja, alle de fester vi (eller familien) holder er der spiritus til - børnefødselsdage, barnedåb, voksen fødselsdagen, julefrokost, selvom der er børn med. Vi er mange i min familie der nyder en kold øl til maden og det ser jeg ikke noget galt i. Folk der skal køre eller har børn med, drikker jo af gode grunde ikke alligevel - derfor skal de andre da ikke snydes

Så det er de fleste vel voksne nok til at styre..

Anmeld

15. februar 2011

heaven

ja, altid....

og som mange andre har skrevet, så har det altid været med både.... det er da dejligt med et dejligt glad rødvin eller to til noget lækker mad. Det hører sig ligesom til, for mig hører godt mad og en kold øl/et glas dejlig vin sammen, når man er samlet i festligt lag. Men jeg har så heller ingen erfaring med "fulde onkler", skænderier pga alkohol osv... i min familie har det altid været en del af hyggen og fejringen af noget

Jannie - og god fødselsdag

Anmeld

15. februar 2011

Kloster

Hej Eva.

Ja i vores familier og omgangskreds, bliver der serveret alkohol. Men det er ikke et problem. Vi har alle et ganske naturligt og afslappet forhold til mængden af alkohol, når der er børn. Folk bliver ikke fulde. Man nyder sit vin ell et par øl til maden. Ikke noget vildt.

Vi skal have konfirmation til maj og der er også vin, øl og vand til dagen. Det hører med, synes jeg. Men ser det ikke som et problem.

Anmeld

15. februar 2011

Pia.

Jeg er ikke konfirmeret men er vokset op til fester med akohol - dog har min mor aldrig drukket ... Men det har min far til fester m.m ... så ja der er serveret alkohol til fester - men husker kun en fest hvor min moster var lidt dum og hun blev sendt hjem i en taxi...

Mikkel skal heller ikke konfirmeres men får dog festen og alle gæsterne alligevel - er det så det der hedder en nonfirmation

Vi holder det samme sommer som de andre skal konfirmeres om foråret og hele familien og nogle tætte venner til Mikkel skal med...

Jeg er heller ikke konfirmeret men fik en stor fest med alle gavnerne som de andre i min klasse dog først om sommeren...

God fest til din lille mand - som snart får overskæg og dyb stemme -  endnu en Dejlig tid...

Anmeld

15. februar 2011

Muffinmus

Blev ikke konfirmeret men holdt stor 15 års fødselsdag i stedet for:-)

Og ja, der var da øl og vin, det er da bare rart at fok kan få et glas af noget de kan lide og det erjo ikke fordi folk skal fulde sig og være pinlige til kl 3 om natten....

Håber også mine børn fravælger konfirmationen, men uanset om de vælger den eller stor fødselsdag så kommer der naturligvis en øl på bordet.

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

Pia. skriver:

Jeg er ikke konfirmeret men er vokset op til fester med akohol - dog har min mor aldrig drukket ... Men det har min far til fester m.m ... så ja der er serveret alkohol til fester - men husker kun en fest hvor min moster var lidt dum og hun blev sendt hjem i en taxi...

Mikkel skal heller ikke konfirmeres men får dog festen og alle gæsterne alligevel - er det så det der hedder en nonfirmation

Vi holder det samme sommer som de andre skal konfirmeres om foråret og hele familien og nogle tætte venner til Mikkel skal med...

Jeg er heller ikke konfirmeret men fik en stor fest med alle gavnerne som de andre i min klasse dog først om sommeren...

God fest til din lille mand - som snart får overskæg og dyb stemme -  endnu en Dejlig tid...

Jeppe får også bare en fest...samme måned som de andre skal...men det passer bare med at han bliver 14 en lørdag..

Troede Mikkel ville konfirmeres.. men ja, jeppe tager den som Mikkel, da han ikke tror og det er fint at han tager stilling, synes jeg..

Vi holder også med Jeppes venner, familie og så venner af os...skal nok blive hyggeligt..og skæg..jo jo, jeg har måtte hjælpe ham, den store knægt...men han trives, det er sgu så skønt efter alt det med sygdom og en dårlig lærer uden forståelse.

Og tak..

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

MariaE skriver:

Blev ikke konfirmeret men holdt stor 15 års fødselsdag i stedet for:-)

Og ja, der var da øl og vin, det er da bare rart at fok kan få et glas af noget de kan lide og det erjo ikke fordi folk skal fulde sig og være pinlige til kl 3 om natten....

Håber også mine børn fravælger konfirmationen, men uanset om de vælger den eller stor fødselsdag så kommer der naturligvis en øl på bordet.

Ja, det er jo det med bare at have og ikke mindst vise de unge at man kan og skal have et helt naturligt forhold tiul alkohol.

Mine børn er alle døbt, det samme er jeg og mine forældre og konfirmeret...men Jeppe har som den eneste i klassen, udover to muslimere, valgt fra fordi han ikke tror på gud...og det har jeg rspekt for også fordi jeg fra starten har sagt at der ikke bare kom en fest selvom man ikke blev konfirmeret og det var han helt cool med.

Anmeld

15. februar 2011

ChatH

også her.. der bliver serveret vin og øl og lidt til kaffen. og har ikke til konfirmationer og barnedåbe oplevet at folk blev spritter stive. i vores verden hører det til og må ærlig indrømme at jeg helst vil have et afslappet forhold til slkohol med mine børn så de også får et naturligt forjhold til det og ikke drikker bag min ryg!

altså når den tid kommer- de er kun 4år 

Anmeld

15. februar 2011

Pia.

Eva. skriver:

Jeppe får også bare en fest...samme måned som de andre skal...men det passer bare med at han bliver 14 en lørdag..

Troede Mikkel ville konfirmeres.. men ja, jeppe tager den som Mikkel, da han ikke tror og det er fint at han tager stilling, synes jeg..

Vi holder også med Jeppes venner, familie og så venner af os...skal nok blive hyggeligt..og skæg..jo jo, jeg har måtte hjælpe ham, den store knægt...men han trives, det er sgu så skønt efter alt det med sygdom og en dårlig lærer uden forståelse.

Og tak..

Jo Mikkel ville konfirmeres men det har han ændet på - han tror ikke på det og vil ikke gå til præst med de andre så, da vi nu her skulle til at vælge dato (først for dåb og bagefter for konfirmationen) kom han og sagde han ikke ville alligevel...

Seriøst hvad er en Nonfirmation ? Er det så det Mikkel holder - hedder det det ? er det hvis man holder festen men ikke bliver konfirmeret... ?

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.