Pyhh, det lyder slet ikke rart, det du er igennem nu her...
Det lyder meget meget mærkeligt... Jeg ville uden tvivl blive sur, skuffet og ked af det - men i stedet for at blive sur og få ham til at gå i forsvarsposition, så prøv at fortæl ham, at du har fundet hans hævekort, og at du er virkelig såret over, han har løjet sådan for dig igennem så lang tid... Og ligeledes, at du har svært ved at stole på ham, når han kan finde på sådan noget...
Der må være en (u)logisk forklaring på, hvorfor han har gjort det - for hvis I snart får en lille, duer det jo ikke, at I ikke har råd til at købe kartofler... I er nødt til at få det på plads det hele, så I kan give jeres lille guldklump det, den behøver 
Hvem ved, det kan være han har et "problem" - at han måske spiller om penge på nettet og derfor bruger alle sine penge på det, og du ikke må vide noget om det...
Havde selv en ekskæreste, som havde det problem, og han stjal mit hævekort og hævede penge til poker - tror han på en uge brugte 1.000 kr. til at spille for - og du kan nok regne ud, hvilken vej han røg 
Hvis han er fanget i sådan noget, tror jeg de kan finde på hvad som helst, for hvis han nu har tabt måske 5.000 kr. gennem de sidste måneder, så prøver han jo nok desperat at vinde dem tilbage...
Aner ikke, om det kan være derfor han lyver for dig, men det kunne være et bud, at det var noget i den stil...
Håber på det bedste for jer - og at du får en god lang snak med ham, så det hele kan falde på plads