Manden lyver ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

britze

Henriette.S.J skriver:

kun hvis du er med på kort...

vi har fælles så jeg kan nu før kunne jeg ikke..

Henriette

det er kun den udskrift der følger med når man hæver i automaten du kan få, men så kan du i det mindste se hvor meget der står..

og nu må du undskylde at jeg dømmer, men kan slet ikke komme mig over at du er 19 og han 39 og som jeg kan forstå har i været sammen i 4 år, dvs siden du var 15 og han 35. har meget svært ved at forestille mig et jævnbyrdigt forhold mellem en teenager og en voksen mand i 30'erne..

men ang. pengene, så synes jeg ikke at det han har gjort er i orden. men vil du blive sammen med ham, så få lavet et budget over alle jeres udgifter, så ved i hvad der skal betales hver måned og betaler så halvdelen hver. derudover skal i blive enige om hvor mange penge i om måneden vil bruge på mad og hver ligge halvdelen af dette beløb.

så er alt det faste betalt og så har du altid penge på din konto, der kan jo opstå "nødsituationer" når du får den lille, hvor du bare skal bruge penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Corn

Hvorfor alt det hæven frem og tilbage... Få da fastsat et beløb der går til hans konto til husleje og øvrige faste, og resten lader du stå på din konto. Ingen grund til at han skal bestemme over dine penge

Anmeld

11. februar 2011

Corn

Rockertand skriver:

ÅH GUD.....(man burde kunne høre trætheden i min stemme)

PUNKT 1: Man råber ikke ad hinanden eller skændes, man diskuterer tingene stille og roligt som voksne mennesker - og man kan godt være enige om at være uenige.

Vi kan da sagtens skændes og råbe af hinanden, hvilket ikke gør os anderledes end mange andre forældre/par/kærester/mennesker

PUNKT 2: Der er klart et større eller mindre spilleproblem udfra det, du forklarer - og du er ikke et hak bedre, I skal tage jer af de økonomiske forpligtelser, I har, og derefter kan man blive enige om, hvilken luksus man skal bruge de overskydende midler på.

Bare fordi han har spillet før, er det jo ikke nødvendigvis det han bruger pengene på, din insiderviden er forbavsende

PUNKT 3: At I overhovedet har været i nærheden af at blive smidt ud af jeres bolig vidner om, at I ikke tager jeres ansvar alvorligt - nu er der et barn på vej - så nu må I altså klemme balderne sammen!

PUNKT 4: Normale voksne mennesker har et Dankort, så de ikke behøver at stå skoleret i banken for at hæve et par hundrede kroner, - der må være et problem siden I ikke har et det? Jeg er i bund og grund ligeglad med, at I ikke får mad på bordet, men der er et lille barn, der skal have sund og nærende kost på et tidspunkt, og det er I ikke i stand til at yde på nuværende tidspunkt, så håber, at I får styr på det inden da.

What!?!?!?! Godt nok ser jeg ikke mig selv som gennemsnitlig og har ikke dankort, men "normale mennesker har Dankort"... og man står ikke skoleret i banken for at hæve penge.

MEn tak for indsigten i dine (i mine øjne) fordomme....

.............

Anmeld

11. februar 2011

Lillefe

Enig med de andre jeg fatter ikke du lader dine penge gå ind på hans konto!? hvis det har noget at gøre med du har haft en forbrug af mærkelige ting så er det da ti gange værre at han har haft en spille problem og ikke er blevet behandlet! ud over det så ville jeg aldrig lade en mand styre mine penge...! jeg har hørt om flere som bare lader ham gøre det.. og jeg ville også sige en budget konto il regningen og hver jeres med kort til! så kan i altid gøre sådan så i kan se hinanden kontoer så man ikke kan lave ting man ikke burde.. det andet er for skræmmende..!

Jeg kan slet ikke forstå i mit hoved hvordan du kan lade ham styre din økonomi.. og hvor længe er det i har været sammen? herhjemme køre det med hver vores konto og så budget konto..

Anmeld

11. februar 2011

Louisiana

JuliaNielsen skriver:

Der er penge på kortet, han ved godt jeg går fra ham og ikke vil rede ham en gang mere. Så tror han er fornuftig nok der..

Har lige været inde på netbank, og der er penge på kortet. Har skrevet hvad der skete længer oppe :-)

Tak for råd.

Det må du lige forklare... Hvorfor er du ikke gået på netbank for længe siden??

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

Jeg havde nok forlangt en meget god forklaring..og så have jeg meddelt ham at vi kunne oprette en fælles budget således du OGSÅ har mulighed for at følge regninger bliver betalt...og så ville jeg have min egen konto så jeg ikke var afhængig.

Men problemet som jeg ser det, er at han har kunne bruge masser af penge mens du har måtte sælge dine egne ting for at i kunne få mad på bordet. Så endten lyver han ikke kun om kortet,,men også et pengeforbrug..og hvad går det så til?? (tænker spil, byture osv) Men hvorfor lyve??? det kan jeg slet ikke forstå og jeg tror ikke jeg ville stole på ham igen uden at have min egen konto og mit eget kort.

Håber da du kommer med update.

Sisse

Anmeld

11. februar 2011

Den lykkelige

Nu har jeg overhovedet ikke læst alles svar.. men altså jeg har været sammen med en ludoman i 3 år.. Min første tanke var altså om det kunne være det? Har du agang til netbank osv så du kan se om han bruger penge du ikke ved.. eller lignende..

Ludomaner lyver jo helt vildt og det bliver til sidst så sygeligt.. Det var bare min tanke.. det håber jeg bestemt ikke for dig!! For det er meget svært at stå model til...  

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

Fik du snakket med ham i går og hva skete der ??

Og fik set der er 20 års forskel på jer, det lyder som et far-datter forhold hvor han gemmer kortet altså
Kan du virkelig ikk se noget galt i det ??

Nå men nok om det - afventer svar... Håber virkelig du fik sat ham på plads!

Anmeld

11. februar 2011

Koen.

Macaab skriver:

.............

Anmeld

11. februar 2011

Carina1977

Jeg synes godt nok der er noget mærkeligt over alt det her

1. Hvorfor tjekkede du ikke netbank til at starte med?

2. Hvis det er ham der har haft råderet over pengene i en lang periode, er der så en opsparingskonto, hvor der er sparet de penge op som han har sagt?

Hvis der ingen opsparing er, og i har levet som fattige i en længere periode, så vil jeg vove at påstå at din kæreste stadig har et seriøst spille-problem, og at han vil fortsætte med at lyve overfor dig.

En 39-årig der bestemmer over sin 19-årige kærestes penge, lyder i mine ører, som et ikke lige-værdigt forhold. Han bestemmer over pengene, og du må så håbe på at du kan få nogle lommepenge. Det lyder mere som et far-datter forhold, end et rigtigt forhold, hvor begge er lige.

Normalt synes jeg at forhold med stor alders-forskel er fint, men i det her tilfælde synes jeg måske ikke i passer sammen. Du har jo netop skrevet at du er bange for at konfrontere ham. Man skal ikke være bange for at konfrontere sin kæreste. Hvis din kæreste smutter pga. en konfrontation, jamen så er han da i virkeligheden ikke værd at samle på. Han lyder bare så domminerende i mine øjne....sorry.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.