vuggestue eller dagpleje ? forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

Laulund87

Thalia skriver:

Jeg tror der er rigtigt mange der ikke skulle være DP mødre.

En af mine veninder skulle for et par år siden på kontanthjælp. Hun bor sammen med kæresten til leje i et stort hus, og under en af de første møder med sagsbehandleren blev hun faktisk foreslået at hun da kunne slippe for KH ved at blive DP mor. Hun boede nemlig lige i et område hvor de manglede pasning, så de ville super gerne lige sende en ud og se på stedet.

Min veninde takkede nej, men jeg tænker helt automatisk at der garanteret findes DP mødre som har jobbet fordi alternativet er arbejdsløshed. Og det må altså præge deres tilgang til børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

stjernen

Hold da op der er mange indlæg at komme igennem når man lige skal se hvad folk har for og imod Dp'er og VS.

Jeg har da også tænkt tanken når jeg engang selv får en guldklump hvad jeg/vi skal vælge men tror nu jeg vil sige DP.

Jeg er nu selv dagplejer og har været det i 2,5 år nu. Jeg vil  sige at jeg ikke har haft det nemt ind for dette job. Jeg fik 4 dejlige børn henover efteråret 09. Desværre var jeg så udheldig at jeg fik en skade i knæet i dec 09 og var sygemeldt til midio feb 10. Jeg starede derefter op med 2 af børnene igen mens de andre 2 var blevet overflyttet til deres gæsteplejer. Men men men.. Da jeg så skulle til at have fyldt de sidste plads op kunne jeg bare ikke få nogen ind. De takkede alle nej slevom de ikke havde været på forbesøg.. Jeg viste ikke hvad der var galt så jeg blev meget ked af det. Efter en snak med min pædagog kom der nogen ting frem så jeg ikke havde tænkt på såsom min ung alder, at jeg ikke havde så meget dp erfering osv. Men hvorfor skal man straffes for det?? Kan man ikke være god nok selv om jeg er ung, eller ingen børn har osv??

Men når alt kommer til alt har jeg nu 5 skønne børn i min dagpleje. Je gvil sige at fordelen ved en dagplejer er at det er i hjemmelig omgivelser, meget omsorg og tryghed for hvert enkelt barn, ikke så stor smitte og så er det en lille gruppe.

En dagplejer kan blive syg eller skal have fri/ferie som alle andre og sådan er det bare, men her i området sørger pædagogerne for at de kommer hen til en gæsteplejer som de kender. Man kan som forældre være uheldig at komme steder hen hvor de ikke har været før men det kan jo skyldes at nogen DP er på kusus, har fri eller er syge..

Her har vi en stille morgen indtil kl. 8.30 hvor vi spiser formiddagsmad og derefter forgår der forskellige ting. Vi har legestue og gymnastik som vi går til skiftevis i hver uge ellers er vi på legepladser, hygger med madlavning/bagning (hvis vejret er dårligt), tager på ture med toget og er nu igang med at planlægge en zoo tur.

Jeg kan se at nogen skiver om det med at de se en dagplejer i Føtex mandag morgen. Dertil vil jeg sige at jeg en dag tog alle ungerne med på togtur (de snakkkede/snakker meget om at kører tog) vi havde efterefter  over 1 time inden toget kørte hjem igen.. Jeg tog børnene med i føtex hvor vi gik og kiggede og de fik en bolle og noget at drikke.. Det var simpelhen en oplevelse for dem.. De snakker stadig om det den dag idag og glæder sig allerede til næste gang )

Jeg vil heller ikke tage dem med i føtex eller et andet sted hen for min egen skyld, det er noget jeg skal gøre i fritiden og det vil jeg også mene at andre DP skal gøre.

Jeg håber ikke jeg fremstår som en dårlig dagplejer men synes at jeg gør mange ting for og med børnene men vi har også hjemmedag både ude og inde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.