vuggestue eller dagpleje ? forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.939 visninger
61 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

dollygirl

Jeg vil gerne hører om hvad der er bedst for ens barn. Skal min søn starte i vuggestue eller dagpleje?

Hvad er fordele og ulemper for vuggestue og dagpleje ? og hvad er priserne .

Hvordan udvikles ens barn forskelligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

dollygirl

hjælp

Anmeld

9. februar 2011

Pige2009

lillepuller skriver:

Jeg vil gerne hører om hvad der er bedst for ens barn. Skal min søn starte i vuggestue eller dagpleje?

Fordele ved DP: Få børn, hjemligt nærvær, individuelt behov

Fordele ved VS: Få lukkedage

og vice versa.

P.S. Har selv min datter på 15 mdr. i DP

Anmeld

9. februar 2011

Tennamor

Kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg heller ikke selv har valgt hvad vi vil bruge til sin tid.

Anmeld

9. februar 2011

Sara.

lillepuller skriver:

Sådan her ser jeg på det:

Vuggestue:

+der er uddannet personale

+der vil være stor chance for at være andre børn på dit barns alder

+institutionen/legepladsen er indrettet TIL børnene

- der kan være meget larm

- forskelligt med normeringer (antal voksne til børn)

- kan virke meget stort for barnet

Dagpleje

+ barnet skal ikke forholde sig til mange voksne og børn

+ mindre sygedage til barnet da de er færre børn der smitter hinanden

+hjemlig atmosfære

- ikke nødvendigvis uddannet personale

-huset skal både fungere som hjem og dagpleje

-hvis dagpleje moderen er syg skal barnet et andet sted hen og passes

Anmeld

9. februar 2011

Loa

Nu har jeg ikke prøvet noget af det endnu, men jeg var overbevist om jeg ville have min datter i DP, men efter at min nevø har været i dagpleje har jeg set ulemperne. Selvfølgelig er det da dejligt der er få børn, meeen, min søster havde ekstremt mange problemer når DP'eren var syg og knægten skulle rundt til alle mulige gæste DP'er. Og det samme ved ferier. 

Jeg har har selv arbejdet i en vuggestue, og ved nu at min datter skal i vuggestue (det skal hun så også pr. 1/3) for der skal hun være selvom 1 eller 2 pædagoger er syge. Jeg tænker hun vænner sig til at knytte sig til mere end en voksen, og så har jeg bare en idé om at netop min datter, som er meget aktiv og nysgerrig, ville have bedst af vuggestue. 

Tror det kommer an på hvilken type dit barn er.... Er han usikker, forsigtig og ikke glad for mange mennesker og indtryk, så kan det godt være DP er bedst.... 

Anmeld

9. februar 2011

Baby_girl2011

lillepuller skriver:

Næste gang jeg har et barn der skal enten u vuggestue eller DP, vælger jeg helt klart vuggestue.. 

Da min datter blev kastede fra gæstepleje til gæste plejer.. På under 4 mdr var hun ved 7 forskellige gæsterplejer. Indtil jeg slå i bordet og sagede stop og hvor efter hun kom i en vuggestue.. 

Anmeld

9. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har valgt vuggestue i en intregereret institution. Her er der altid kendt personalet og skal ikke i gæstepleje. Her kommer de ud hver dag og sove udenfor. Det gør man ikke i alle dp'er. Der er en stor dejlig legeplads, hvor de er ude så snart vejret er godt og man ikke skal tage hensyn til, at der er enkelte børn der sover. Så er det en kæmpe fordel, at være i en intregeret institution når de skal begynde i bh. Min dreng tog bare sin kasse med tøj ned i bh og der var ingen problemer.

Men der vil altid være fordele og ulemper ved hvert sted

Anmeld

9. februar 2011

Sara.

Mine børn er i vuggestue og børnehave fordi jeg har det bedst med det.... Jeg kan mærke at jeg har det godt med at der er uddannet personale til at passe mit barn og at der er flere øjne der ser på barnet.... Jeg kan huske jeg også tænkte tanken: tænk hvis kemien mellem dagplejeren og mig slet ikke var der...

Tjah...

Tror du skal kigge på dit barn.. hvis det er stille og har det bedst med få omkring sig så vil dagpleje måske være det bedste....

kig på dit barn og føl efter med dig selv :-)

Anmeld

9. februar 2011

tingimor

vi har snakket meget om det samme her hjemme hos os da både min mand og jeg har arb i børnehave og vuggestue og min svigerinde og svigermor er dagplejemødre, så vi har båd for og i mod begge del.

Men i sidste ende er vi blevet enig om vuggestue når nu vi kommer til det tidspunkt vi for brug for at vælge. 

Fordi vi mener vores datter vil havde godt af at komme ud i blandt andre børn og ikke gå rundt med de samme 4 hver dag, som sagens kan lægge i forskellig alders grupper.

Vi syns også der sker flere aktiviteter i en vuggestue også kan hun ligesom følge de samme børn fra vuggestue til børnehave. så hun er tryg ved det skift. 

og igen åbningstiderne er bedre i en vuggestue ikke fordi vores datter bliver en af dem der skal være der fra åben til luk men det kan altså forkomme min mand har overarbejde så han ikke lige kan hente hende tidligt hverdag.

også skal man heller ikke tænke på hun skal ud i gæste pleje hvis hun er i dagpleje og dagplejern er syg.

men igen er jo meget forskelligt hvad man syns om de to forskellig ting så du må sætte dig ned og skrive din for og i mod. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.