hvad gør jeg s:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

SD21

Fru Nielsen skriver:

Nej gør det ikke... Men det kan dælme også være svært at overskride den grænse og pludselig skulle sige OK for noget man i virkeligheden har det rigtig skidt med.... Men der er det de begge må give sig lidt, og simpelthen få snakket om det uden at fare i hovedet på hinaden....

Helt sikkert, jeg kender det jo fra mig selv. Men så skal man formulere sig anderledes. I stedet for at skrive "jeg giver ham ikke lov", eller "jeg vil ikke have", så skal man skrive "jeg kan ikke få mig selv til" eller lign., for så viser det (i mine øjne) at det er fordi man ikke er interesseret i at prøve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Jeg er selv meget jaloux anlagt, pga et tidligere forhold (laaang historie) Men det har jeg ført vider til mit nuværende forhold...

Vi er gift, har to børn sammen og venter nr 3. Jeg stoler på min mand, men ikke på mig selv. Så er megabange for han finder en han syntes er beder end mig...

Men jeg giver mig på nogen områder, og han giver noget igen på andre områder... Det er noget vi har talt meget om, og har taget lang tid for mig at lære... Men jeg syntes du skulle prøve at tage en god snak med din kæreste omkring hvordan du har det! Men stille og roligt, uden at give ham skylden....

Har du lyst så skriv privat til mig og vi kan ta snakken der, jeg lover at holde dig ano, og der intet kommer vider....

Kram

Skriver lig senere til dig søde..

dejligt der er en der bare forstår lidt hvordan jeg har det

Anmeld

8. februar 2011

twinny

Anonym skriver:

Skriver lig senere til dig søde..

dejligt der er en der bare forstår lidt hvordan jeg har det

det er ikk fordi vi ikk forstår dig. jeg er selv den jaloux type... Men du bliver nødt til a indse. du kan ikk holde din kæreste fanget.... Tilsidst gider han ikk mere.... Et forhold handler jo om tillid fra begge parter... Og du lægger det meget hårdt ud med at han må ikk og han er ikk til a snakke med...? jamen så er der jo i princippet ikk noget a gøre, hvis det både er det ene og andet

Anmeld

9. februar 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

Der er set nogle ting når vi hr vært i byen, og jeg synes han er for "kærlig" på en måde når han har dukket. Ha drikker ikke særlig tit så han har det med  at drikke sig alt alt for fuld og det kan jeg slet slet ikk  have, bliver så dålig da jeg er vokset op med en far der drak en øl for meget rimlig tit.

Hej anonyme

Jeg har fuld forståelse for at der kan være episoder i jeres fortid der betyder at du har det svært med at han drikker sig fuld, men jeg synes det er "farligt" at du blander det sammen med din forestående fødsel.

Med et spædbarn i huset kommer din mand (og du) til at skulle fravælge jer selv MANGE gange i den nærmeste fremtid. Og det bliver nødt til at være muligt for jer begge to at være ærlige omkring hvornår I har brug for at den modstående part skal tilsidesætte sine behov.

Hvis du gerne vil have at din mand ikke drikker sig helt ud i torvene, er det nok bedst at du forklarer ham hvorfor du føler dig udsat, istedet for at lede efter undskyldninger hvor du kan bruge din graviditet og forestående fødsel.

Håber det giver mening

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

pokulati skriver:

Hej anonyme

Jeg har fuld forståelse for at der kan være episoder i jeres fortid der betyder at du har det svært med at han drikker sig fuld, men jeg synes det er "farligt" at du blander det sammen med din forestående fødsel.

Med et spædbarn i huset kommer din mand (og du) til at skulle fravælge jer selv MANGE gange i den nærmeste fremtid. Og det bliver nødt til at være muligt for jer begge to at være ærlige omkring hvornår I har brug for at den modstående part skal tilsidesætte sine behov.

Hvis du gerne vil have at din mand ikke drikker sig helt ud i torvene, er det nok bedst at du forklarer ham hvorfor du føler dig udsat, istedet for at lede efter undskyldninger hvor du kan bruge din graviditet og forestående fødsel.

Håber det giver mening

jo det giver mening..

jeg har desværre vært indlagt en del så det kan egentlig ske når som helst og han skal jo kunne køre mig, der er 40km dertil

Anmeld

9. februar 2011

Pikku Myy

jo det giver mening..

jeg har desværre vært indlagt en del så det kan egentlig ske når som helst og han skal jo kunne køre mig, der er 40km dertil

Jeg er helt enig med dig i at det bedste vil være hvis din mand fra nu af holder sig i en tilstand hvor han altid er klar, hvis I pludselig skal afsted.

Pointen er bare at når folk spørger ind til det her i tråden, forklarer du at det også handler om hvordan din mand har opført sig når han har været fuld tidligere i jeres forhold. Hvis du ender med at gøre det samme med din kæreste, tror jeg ikke det resulterer i noget godt. Det kan godt være du får lov at bestemme, men næste gang du skal bede ham om at tilsidesætte sine behov (og som sagt kommer du nok til det rigtig mange gange når I får et spædbarn i huset), vil han tænke på denne gang, hvor du "brugte babyen imod ham".

Vær ærlig og fortæl ham at du føler dig rigtig sårbar når han tager i byen. Måske har du det ekstra svært nu hvor du er gravid?

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

pokulati skriver:

Jeg er helt enig med dig i at det bedste vil være hvis din mand fra nu af holder sig i en tilstand hvor han altid er klar, hvis I pludselig skal afsted.

Pointen er bare at når folk spørger ind til det her i tråden, forklarer du at det også handler om hvordan din mand har opført sig når han har været fuld tidligere i jeres forhold. Hvis du ender med at gøre det samme med din kæreste, tror jeg ikke det resulterer i noget godt. Det kan godt være du får lov at bestemme, men næste gang du skal bede ham om at tilsidesætte sine behov (og som sagt kommer du nok til det rigtig mange gange når I får et spædbarn i huset), vil han tænke på denne gang, hvor du "brugte babyen imod ham".

Vær ærlig og fortæl ham at du føler dig rigtig sårbar når han tager i byen. Måske har du det ekstra svært nu hvor du er gravid?

Han ved det godt har fortalt det mange gange..

Jeg har altid vært ligeglad med alle andre kærester og var også i starten af dette her forhold, men der er sket de ting som gør jeg ikke stoler på ham hvad det an går.

Anmeld

9. februar 2011

B&J

Hvis han ved og du ved det snart sker må han da være voksen nok til af tage i byen uden af drikke... men jeg kan høre lidt på dig siden du ikke vil have han skal drikke eller tage i byen, at der måske er sket et eller andet ikke sikkert jeg har ret... og det er super træls i ikke rigtigt kan snakke sammen.. men syntes lidt du skal prøve af snakke med ham og med tiden skal i måske søge en der kan hjælpe jer lidt med af få alt det her snakket ud, for det ændre sig jo slet ikke når den lille kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.