hvad gør jeg s:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg har også en kæreste der har nemt ved at komme i det røde fel, især når det handler om byture og lignende.

Jeg plejer at starte med noget ala "jeg synes der er noget vi skal tale om. Jeg siger det ikke for at gøre dig sur, eller for at bestemme hvad du skal/ikke skal, men der er bare nogle ting der gør, at jeg tænker sådan her omkring det"...

Jeg er ikke typen der siger nej til ham, men nogle gange beder jeg ham drikke mindre, simpelthen fordi jeg ikke gider høre på hans ævl, når han kommer hjem, eller se på hans tømmermands-fjæs dagen efter.

Han skal have lov til at komme ud, for det vil jeg også engang i mellem med veninderne.

Hvad er grundet til du siger fuldstændigt nej, om man må spørge?

Der er set nogle ting når vi hr vært i byen, og jeg synes han er for "kærlig" på en måde når han har dukket. Ha drikker ikke særlig tit så han har det med  at drikke sig alt alt for fuld og det kan jeg slet slet ikk  have, bliver så dålig da jeg er vokset op med en far der drak en øl for meget rimlig tit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Troldmanden

Anonym skriver:

Vi har meget svært ved lige at tale om det emne, han ryger hurtig op i det rødefelt fordi jeg på stedet sige fuldstændig nej, det kan der ikke være tale om..

Hvad sætter dig i en position at nægte ham noget - synes du..?

Du risikere at skubbe ham fra dig hvis du decideret nægter ham at tage i byen, indtage alkohol m.m.

Et parforhold er et kompromis - jeg vil da tro såfremt han ellers er fornuftig at i kan "forhandle" jer frem til noget fornuftigt for jer begge.

/Per

Anmeld

8. februar 2011

oerbaek

vi har en aftale om at den sidste måned op til terminsdagen må manden ikke drikke mere end han kan køre og hvis han ikke er hjemme SKAL han være til at få fat på uanset hvad... det er faktisk noget han selv har forslået

Han har endda selv sagt nej til at komme på kursus her i feb da jeg har termin i marts, og kursuset er i jylland og vi bor på sjælland så det er jeg da egentlig meget glad for, hvis nu det skulle gå i gang før end forventet

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Jeg vil give dig det råd at jeg syntes du skal sige til ham... Skat, det er okay du tager i byen, men jeg vil ikke have du skal drikke mere end du skulle kunne køre hvis det bliver nødvendig... Du må give lidt, og ham give lidt også mødes på midten...

Bevis at du er villig til at give dig og stole på ham... Noget for noget!

Har det ret svært med at lade ham være i byen, stoler ikke på ham.

har sagt de ville gøre en del hvis han kunne sende en sms i ny og næ men det sker ikke

Anmeld

8. februar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Der er set nogle ting når vi hr vært i byen, og jeg synes han er for "kærlig" på en måde når han har dukket. Ha drikker ikke særlig tit så han har det med  at drikke sig alt alt for fuld og det kan jeg slet slet ikk  have, bliver så dålig da jeg er vokset op med en far der drak en øl for meget rimlig tit.

Så må du forklare ham, hvorfor det er du reagerer som du gør. Det er der jo ikke noget galt i at fortælle ham.

Som Fru Nielsen siger, så noget for noget. Men jeg tror det bliver meget nemmere for ham at forstå dit nej, hvis du forklarer hvorfor og ikke bare siger "nej".. For så blver det som at tage slik fra børn.. De forstår det simpelthen ikke.

Nogle gang skal mænd have tingene skåret ud i pap. Vi tænker ikke ens...

Anmeld

8. februar 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

har sagt de ville gøre en del hvis han kunne sende en sms i ny og næ men det sker ikke

Hør her søde dig.....

Manden vælger at få børn med dig, og kan blive far hvornår det skal være.... Så er du nød til at stole på ham, og give ham mulighed for også at vise han er til at stole på....

Nu kender jeg ikke din begrundelse for din mistillid, men syntes det er noget i skal få snakket om inden i bliver forældre...

Anmeld

8. februar 2011

Frk.S

Han skal være far til dit barn... du bliver da nødt til at lære at stole på ham!! Undskyld, det er nok en hel anden debat.

Men tal med ham om hvordan du har det, at du gerne vil være sikker på han er i stand til at køre hvis du skulle gå i fødsel. Men lad for guds (eller din egen, hans og jeres forholds) skyld være med at nægte ham noget... det kommer der bare ikke noget godt ud af.

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Så må du forklare ham, hvorfor det er du reagerer som du gør. Det er der jo ikke noget galt i at fortælle ham.

Som Fru Nielsen siger, så noget for noget. Men jeg tror det bliver meget nemmere for ham at forstå dit nej, hvis du forklarer hvorfor og ikke bare siger "nej".. For så blver det som at tage slik fra børn.. De forstår det simpelthen ikke.

Nogle gang skal mænd have tingene skåret ud i pap. Vi tænker ikke ens...

Jeg har fortalt det op til flere gange. men ja mænd

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Hør her søde dig.....

Manden vælger at få børn med dig, og kan blive far hvornår det skal være.... Så er du nød til at stole på ham, og give ham mulighed for også at vise han er til at stole på....

Nu kender jeg ikke din begrundelse for din mistillid, men syntes det er noget i skal få snakket om inden i bliver forældre...

Ja, men han er meget kd her i byen og jeg gider ganske enkelt ikke se på alle de tøser osv. det er en lang historie efterhånden, Han arbejder og så rigtig rigtig meget, han har fri t dage hver 2 uge. hvis vi havde mere tid sammen tror jeg, det kunne være rart at å "fri" for ham.

Anmeld

8. februar 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

Ja, men han er meget kd her i byen og jeg gider ganske enkelt ikke se på alle de tøser osv. det er en lang historie efterhånden, Han arbejder og så rigtig rigtig meget, han har fri t dage hver 2 uge. hvis vi havde mere tid sammen tror jeg, det kunne være rart at å "fri" for ham.

Jeg er selv meget jaloux anlagt, pga et tidligere forhold (laaang historie) Men det har jeg ført vider til mit nuværende forhold...

Vi er gift, har to børn sammen og venter nr 3. Jeg stoler på min mand, men ikke på mig selv. Så er megabange for han finder en han syntes er beder end mig...

Men jeg giver mig på nogen områder, og han giver noget igen på andre områder... Det er noget vi har talt meget om, og har taget lang tid for mig at lære... Men jeg syntes du skulle prøve at tage en god snak med din kæreste omkring hvordan du har det! Men stille og roligt, uden at give ham skylden....

Har du lyst så skriv privat til mig og vi kan ta snakken der, jeg lover at holde dig ano, og der intet kommer vider....

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.