Nu handler dette jo ikke om det øjebliksbillede, som du har med din kæreste lige nu, men om din datter og hendes fremtid, du kan på ingen måde vide om dit nuværende forhold ender på dratisk vis (som mange forhold jo gør når de ender, og din kæreste så alligevel ikke ønsker samværd med din datter (til tros for hvad han har sagt tidligere),) og det er ikke fordi jeg siger at det er sådan at det ender, men det er jo en risiko ved alle forhold, samtidig så skriver du hendes biologiske far er 16, jamen 16, hans hjerne er ikke engang færdigudviklet, så hvordan han er nu og om 5-7 år vil forhåbentlig være en fuldstændig anden person. Han har ikke kunne forudsige konsekvendser af hans handlinger, så det at han ikke har sat sig ind i hvordan dette i længden vil påvirke hans forhold til hans barn, det undre mig måske ikke, men det udelukker jo på ingen måde at han når han bliver "voksen" ikke bliver til en fantastisk far, bare det at tros alt har set hende, syntes jeg er et lille skridt på vejen. Og jeg forsvarer på ingen måde ham, da jeg virkelig syntes at man bør tage konsekvenserne af sine handlinger uanset alder, men måske er det heller ikke nemt at skulle tvinge sig ind i en "familie", som ikke ønsker ham der.
Du lyder som en pige, der er moden og på nuværende tidspunkt i et stabilt forhold, og det er jo dejligt, men allerede nu at afskrive din datters far syntes jeg personligt er egoistisk, fordi det er dit behov for at "han ikke skal blande sig" i "jeres" familie, og ikke nødvendigvis dit barns behov på længere sigt.
Nu er du ung (uden at det handler om det) men livet arter sig sjældent som man tror det gør som 16-18 år, og ja for den sags skyld heller ikke nødvendigvis senere.
Anmeld