faderskab/samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

Millesmammi

esrt skriver:

Hvad!? jeg kan blive så sur over sådan noget.

Oskars far er fuldstændig ligedan, og man skulle tro han var mere voksen, en fyr på 22!

ja jeg kan virkelig også blive sur over sådan noget.. så siger de, at de lige vil finde en ny dag at komme, og jeg har ikke hørt fra dem endnu, og det var i oktober!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

esrt

Millesmammi skriver:

ja jeg kan virkelig også blive sur over sådan noget.. så siger de, at de lige vil finde en ny dag at komme, og jeg har ikke hørt fra dem endnu, og det var i oktober!

jeg synes duskal skrive op hvordan det går, og hvornår de misser og hvor lang tid der går i mellem de/han ser hende, og ellers lade værre med at kontakte dem, og lade dem kontakte dig.

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

wamse skriver:

Pas på, hvad du ønsker dig

Jeg har nemlig lige nægtet samvær mellem min datter og far, hvis hans mor er med i samværet, fordi hun er voldsom dominerende, og hun er total ubehøvlet

Men det er jo egentlig fair nok, hans forældres respons, for det er jo ikke deres barn, og det er ham, der skal tage stilling til tingene.

ja self er det HAM der skal tage stilling til tingene, - men det var dem der fik ham til at skrive under på de faderskabspapir, uden der skulle tages blodprøver, så må de da også kunne tale ham til fornuft. han er kun 16 år, man skulle tro han var 11! undskyld, men det irretere mig altså .

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

esrt skriver:

jeg synes duskal skrive op hvordan det går, og hvornår de misser og hvor lang tid der går i mellem de/han ser hende, og ellers lade værre med at kontakte dem, og lade dem kontakte dig.

ja gør jeg også ..

- det er ikke gået igennem amtet, da jeg håbede på vi kunne finde ud af det selv, men næste gang han kontakter mig, siger jeg bare at han må kontakte amtet hvis han vil se hende, så må de finde ud af hvordan det skal være - for dét der det gider jeg bare ikke mere!

Anmeld

5. februar 2011

esrt

Millesmammi skriver:

ja gør jeg også ..

- det er ikke gået igennem amtet, da jeg håbede på vi kunne finde ud af det selv, men næste gang han kontakter mig, siger jeg bare at han må kontakte amtet hvis han vil se hende, så må de finde ud af hvordan det skal være - for dét der det gider jeg bare ikke mere!

Super beslutning!

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

esrt skriver:

Super beslutning!

Anmeld

5. februar 2011

wamse

Millesmammi skriver:

ja self er det HAM der skal tage stilling til tingene, - men det var dem der fik ham til at skrive under på de faderskabspapir, uden der skulle tages blodprøver, så må de da også kunne tale ham til fornuft. han er kun 16 år, man skulle tro han var 11! undskyld, men det irretere mig altså .

Jamen så kunne han jo være min søn med hans alder Jeg ville heller ikke skulle sidde og overtale min søn til at se hans datter, men jeg ville da selvfølgelig snakke med ham om de valg han tager, og om konsekvenserne der af.

Selvfølgelig virker han umoden, han er jo altså også kun 16, jeg tror ikke engang at min ældste søn, ville klare det bedre. Du virker jo også meget mere moden, men det er vi kvinder jo også ofte Men min eks er 34, og gør hvad mor siger, så han er total uselvstændig.

Giv ham tid, så skal han nok udvikle sig til en far, der ønsker hans datter det bedste

Din datter har jo heldigvis dig og din kæreste, hun er jo lykkelig uviden om hendes fars svigt.

Anmeld

5. februar 2011

N&J

Nu handler dette jo ikke om det øjebliksbillede, som du har med din kæreste lige nu, men om din datter og hendes fremtid, du kan på ingen måde vide om dit nuværende forhold ender på dratisk vis (som mange forhold jo gør når de ender, og din kæreste så alligevel ikke ønsker samværd med din datter (til tros for hvad han har sagt tidligere),) og det er ikke fordi jeg siger at det er sådan at det ender, men det er jo en risiko ved alle forhold, samtidig så skriver du hendes biologiske far er 16, jamen 16, hans hjerne er ikke engang færdigudviklet, så hvordan han er nu og om 5-7 år vil forhåbentlig være en fuldstændig anden person. Han har ikke kunne forudsige konsekvendser af hans handlinger, så det at han ikke har sat sig ind i hvordan dette i længden vil påvirke hans forhold til hans barn, det undre mig måske ikke, men det udelukker jo på ingen måde at han når han bliver "voksen" ikke bliver til en fantastisk far, bare det at tros alt har set hende, syntes jeg er et lille skridt på vejen. Og jeg forsvarer på ingen måde ham, da jeg virkelig syntes at man bør tage konsekvenserne af sine handlinger uanset alder, men måske er det heller ikke nemt at skulle tvinge sig ind i en "familie", som ikke ønsker ham der. 

Du lyder som en pige, der er moden og på nuværende tidspunkt i et stabilt forhold, og det er jo dejligt, men allerede nu at afskrive din datters far syntes jeg personligt er egoistisk, fordi det er dit behov for at "han ikke skal blande sig" i "jeres" familie, og ikke nødvendigvis dit barns behov på længere sigt. 

Nu er du ung (uden at det handler om det) men livet arter sig sjældent som man tror det gør som 16-18 år, og ja for den sags skyld heller ikke nødvendigvis senere. 

Anmeld

5. februar 2011

Kamulla

Millesmammi skriver:

nåår vidste ikke der var lavet nye regler (:

- jeg har bare så ondt af hende - hun kan ikke lide fremmede mennesker i forvejen, og så kommer han brasene hver 2-3 måned og så lærer de aldrig hinanden at kende, sidste gang han skulle komme, kom han slet ikke! og da han havde set hende 2 gange, troede han virkelig at han kunne få lov til at få hende et par timer ALENE, helt ærligt, hvor dum kan man være?! AARRG kan blive så sur over det!

kan godt forstå det er træls... men igen.. må håbe han enten bare bliver væk eller tager sig sammen.. hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til Stats Forvaltningen omkring problemet.. og så ville i nok blive kaldt til møde både dig og ham, hvor der bliver fastsat faste samværds aftaler.. gennem SF... og overholder han ikke dem har du jo det på din side

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

N&J skriver:

Nu handler dette jo ikke om det øjebliksbillede, som du har med din kæreste lige nu, men om din datter og hendes fremtid, du kan på ingen måde vide om dit nuværende forhold ender på dratisk vis (som mange forhold jo gør når de ender, og din kæreste så alligevel ikke ønsker samværd med din datter (til tros for hvad han har sagt tidligere),) og det er ikke fordi jeg siger at det er sådan at det ender, men det er jo en risiko ved alle forhold, samtidig så skriver du hendes biologiske far er 16, jamen 16, hans hjerne er ikke engang færdigudviklet, så hvordan han er nu og om 5-7 år vil forhåbentlig være en fuldstændig anden person. Han har ikke kunne forudsige konsekvendser af hans handlinger, så det at han ikke har sat sig ind i hvordan dette i længden vil påvirke hans forhold til hans barn, det undre mig måske ikke, men det udelukker jo på ingen måde at han når han bliver "voksen" ikke bliver til en fantastisk far, bare det at tros alt har set hende, syntes jeg er et lille skridt på vejen. Og jeg forsvarer på ingen måde ham, da jeg virkelig syntes at man bør tage konsekvenserne af sine handlinger uanset alder, men måske er det heller ikke nemt at skulle tvinge sig ind i en "familie", som ikke ønsker ham der. 

Du lyder som en pige, der er moden og på nuværende tidspunkt i et stabilt forhold, og det er jo dejligt, men allerede nu at afskrive din datters far syntes jeg personligt er egoistisk, fordi det er dit behov for at "han ikke skal blande sig" i "jeres" familie, og ikke nødvendigvis dit barns behov på længere sigt. 

Nu er du ung (uden at det handler om det) men livet arter sig sjældent som man tror det gør som 16-18 år, og ja for den sags skyld heller ikke nødvendigvis senere. 

jeg kan så lige sige, at det her forhold det HAR været endt en gang, hvor vi virkelig ikke var på talefod, hvor han så stadig gerne ville se min datter..

jeg kan på ingen måde se det er egoistisk at afskrive ham allerede nu, da min datter har en far hun er glad for, og det er HENDE der skal til at lære den anden at kende når han engang tager sig sammen, hvilket jeg ikke tror han gør..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.