faderskab/samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

sandramor

jeg har selv stået med samme overvejelser...... min datters bio. far har ikke set min datter siden hun var halvandet og hun blir 6 næste måned...... min datter kalder min kæreste far og hun kender kun sin bio far fra billeder....... og vi har også snakket om at han måske skulle adoptere hende...... dette blir så vidst ikke aktuelt alligevel men det er en anden og lang historie......

der er visse regler der skal opfyldes for at det kan blive aktuelt.... for det første skal i være gift og i skal ha boet sammen i min. 2½ år for at det overhovedet kan overvejes...........

dernæst kommer den bio. far stadig ind i billedet...... hvis han ikke har set hende i over 5 år og dette skyldes rent passitivitet så vil han ikke have "vetoret" over sin bestemmelse.....

knus herfra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

Millesmammi

Sallisørøver skriver:

Du kan ikke nægte hendes far at se hende.. det er hans ret efter de nye regler mht. samværd for faderen.. som der bliver skrevet.. måske ændre han sig... hun er så lille at hun forstår det ikke rigtigt.. og hun har jo en fader og moder figur til hverdag

nåår vidste ikke der var lavet nye regler (:

- jeg har bare så ondt af hende - hun kan ikke lide fremmede mennesker i forvejen, og så kommer han brasene hver 2-3 måned og så lærer de aldrig hinanden at kende, sidste gang han skulle komme, kom han slet ikke! og da han havde set hende 2 gange, troede han virkelig at han kunne få lov til at få hende et par timer ALENE, helt ærligt, hvor dum kan man være?! AARRG kan blive så sur over det!

Anmeld

5. februar 2011

esrt

esrt skriver:

Altså. Min dreng er 5 måneder nu og hans far har ikke set ham siden dåben i november. Han har ikke kontaktet os. Udover det så vil han ikke skrive under på han er far (min dreng er mulat - ingen tivivl!) Så vi venter på at han gider tager sig sammen til at gå på sygehuset og blive stikket. Vi har været afsted, så hvis jeg fik muligheden for at bestemme om han måtte se Oskar eller ej, så fik han ikke lov.

Så hvis jeg var dig, ville jeg snakke med en sags behandler om det, og høre hvad hun/han har at sige.

tilføjelse. der er vidst også noget med, at faren kan skrive under på, at han ikke vil have noget med barnet at gøre indtil det er 18 ..

mener jeg nok .. not sure

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

esrt skriver:

tilføjelse. der er vidst også noget med, at faren kan skrive under på, at han ikke vil have noget med barnet at gøre indtil det er 18 ..

mener jeg nok .. not sure

det synes jeg også jeg har hørt ..

- men det får jeg ham aldrig til, selvom han ikke vil se hende!

Anmeld

5. februar 2011

esrt

Millesmammi skriver:

det synes jeg også jeg har hørt ..

- men det får jeg ham aldrig til, selvom han ikke vil se hende!

Det har min veninderfået faren til hendes barn til at gøre, via retten.
men ved ikke om der er grund til det her?

hvad med at hive fat i hans forældre?

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

esrt skriver:

Det har min veninderfået faren til hendes barn til at gøre, via retten.
men ved ikke om der er grund til det her?

hvad med at hive fat i hans forældre?

jeg har prøvet at snakke med hans forældre, - men de siger at de vil blande sig udenom og lade os om det, for det er ikke deres barn ! .

Anmeld

5. februar 2011

esrt

Millesmammi skriver:

jeg har prøvet at snakke med hans forældre, - men de siger at de vil blande sig udenom og lade os om det, for det er ikke deres barn ! .

så må de tage sig sammen! Det er deres barnebarn og deres dreng det handler om.

Nå brok er der nok af

Anmeld

5. februar 2011

Millesmammi

esrt skriver:

så må de tage sig sammen! Det er deres barnebarn og deres dreng det handler om.

Nå brok er der nok af

jeg tror også de er ligeglade med hende..

de skulle ha været oppe ved mig for lang tid siden, fordi de lige var ved dyrelægen med deres hund, i samme by som jeg bor i, men de måtte aflyse fordi hunden havde brækket sig! 

Anmeld

5. februar 2011

esrt

Millesmammi skriver:

jeg tror også de er ligeglade med hende..

de skulle ha været oppe ved mig for lang tid siden, fordi de lige var ved dyrelægen med deres hund, i samme by som jeg bor i, men de måtte aflyse fordi hunden havde brækket sig! 

Hvad!? jeg kan blive så sur over sådan noget.

Oskars far er fuldstændig ligedan, og man skulle tro han var mere voksen, en fyr på 22!

Anmeld

5. februar 2011

wamse

Millesmammi skriver:

Pas på, hvad du ønsker dig

Jeg har nemlig lige nægtet samvær mellem min datter og far, hvis hans mor er med i samværet, fordi hun er voldsom dominerende, og hun er total ubehøvlet

Men det er jo egentlig fair nok, hans forældres respons, for det er jo ikke deres barn, og det er ham, der skal tage stilling til tingene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.