opgiver snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Anonym

må jeg spørge ind ti hvad i får ind begge to samlet hver måned og hvor dyrt i bor og lign???

Uanset hvad,så ville min familie altid gerne hjælpe til hvis det betød de kunne komme til fødselsdag og fejre deres barnebarn. De ville ikke se  det som en byrde, men som en mulighed for at give mig og mine børn og en dag. Hvordan tænker DU dine forældre tænker om at i måske igen skal have hjælp???

Og hvor i landet bor du??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Du kunne jo bare ta en snak med dem om at i ikke kan betale jeres regninger.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke vil ændre på de ting. Du siger i ikke har nogen penge til noget. Synes nu at mad, børne fødselsdag og div ting til daglig brug er vigtigere end internet, mobil og tv.

Men nu skriver du jo så at din mand bruger mange penge. Ved godt at det er nemt at sige men lad vær med at købe ting som i kan undvære. Hvis i har dankort så klip dem. Måske deu kunne hæve alle pengene i starten af mån og så dele dem op, så de ikke bliver brugt på dumme ting...

Ja, men de vil ikke hjælpe må man er på kh, har prøvet!

De 3 ting vil jeg ikke ændre på, for dem er der råd til, men de er de regninger der kommer midt på månden, kan godt se det virker tåbeligt at jeg ikke vil ændre på de 3 ting, men ved der er andre ting vi kan fjerne, men når man sidder med det alene så er det sku svært!
Og ja mad, børnefødselsdag osv det er vigtiger, det giverjeg dig elt ret i... Men mobil er jo også en smule vigtigt, hvis der sku ske
noget i vuggestuen og de skal have fat i os...??

Jeg skriver dog ikke lige at manden bruger mange penge, men han bruger da noget på skolen, men han skal bare til at smøre madpakke

Vi har ikke Dankort, men Marster Card, og det med at hæve alle pengene har jeg tænkt på, om jeg skulle gøre..

Anmeld

4. februar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

De 3 ting vil jeg ikke ændre på, for dem er der råd til, men de er de regninger der kommer midt på månden, kan godt se det virker tåbeligt at jeg ikke vil ændre på de 3 ting, men ved der er andre ting vi kan fjerne, men når man sidder med det alene så er det sku svært!
Og ja mad, børnefødselsdag osv det er vigtiger, det giverjeg dig elt ret i... Men mobil er jo også en smule vigtigt, hvis der sku ske

Jeg skriver dog ikke lige at manden bruger mange penge, men han bruger da noget på skolen, men han skal bare til at smøre madpakke

Vi har ikke Dankort, men Marster Card, og det med at hæve alle pengene har jeg tænkt på, om jeg skulle gøre..

Ved godt at du skal ha en mobil hvis der skulle ske noget. Men man kan stoppe med at bruge den for meget.

Det med din mand bliver da os til mange penge hvis han køber mad og sodavand på skole hver dag. Prøv at ligge det samme og vis ham det så kunne det være at han stopper

Men jeg har selv været dum med penge!!! Men så kom jeg til at kigge det hele igennem og det er endt med at vi havde en del flere penge når man skar alt det dumme fra

Måske i skulle prøve at skifte bank. Ved godt det ikke er nemt men ta en snak med dem alle og måske de kan hjælpe jer.

Men har du noget regneark på din computer? Fordi så kunne du lave dit eget buget. Så har du ikke de problemer mit på mån...

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

må jeg spørge ind ti hvad i får ind begge to samlet hver måned og hvor dyrt i bor og lign???

Uanset hvad,så ville min familie altid gerne hjælpe til hvis det betød de kunne komme til fødselsdag og fejre deres barnebarn. De ville ikke se  det som en byrde, men som en mulighed for at give mig og mine børn og en dag. Hvordan tænker DU dine forældre tænker om at i måske igen skal have hjælp???

Og hvor i landet bor du??

Ja det må du gerne.. Vi får ca. 20.000kr udbetalt. Vores husleje ligger på lidt over 8000 med alt.
Vuggestue på 1700kr
Alt ialt har vi ca udgifter for mellem 12-15.000 hver md.
Ved godt det burde kunne køre rundt, men det gør det bare ikke pga vores gæld, som vi knokler får at komme af med.
Manden har en su gæld som er på lidt over 20.000 + en anden gæld på 30.000kr som han ikke engang betaler af på, da han ikke gider at kontakte dem!!

Jeg ved min far & mor vil træde til hvis det var omkring min søn, de forguder ham så meget.. Hmm hvad jeg tænker? jed på hånd før jeg ringer til min far også spørger han liiige kan hjælpe (IGEN) at han blir tvær, og siger jeg kan altså ikke blive ved, men han hjælper alligevel, men jeg har det ikke godt, og tænker det er uretfærdigt at de skal hjælpe os hele tiden og igen..
Ville ønske jeg en dag kunne hjælpe min far, og sige her far der har du 1000kr brug på dem på dig selv!, men ja det er jo også bare en drøm jeg har..

Vi på amager

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Ved godt at du skal ha en mobil hvis der skulle ske noget. Men man kan stoppe med at bruge den for meget.

Det med din mand bliver da os til mange penge hvis han køber mad og sodavand på skole hver dag. Prøv at ligge det samme og vis ham det så kunne det være at han stopper

Men jeg har selv været dum med penge!!! Men så kom jeg til at kigge det hele igennem og det er endt med at vi havde en del flere penge når man skar alt det dumme fra

Måske i skulle prøve at skifte bank. Ved godt det ikke er nemt men ta en snak med dem alle og måske de kan hjælpe jer.

Men har du noget regneark på din computer? Fordi så kunne du lave dit eget buget. Så har du ikke de problemer mit på mån...

vi bruger faktisk ikke så meget vores mobiler, og vi sms'er mest..
Ja det kunne være jeg skulle prøve det, men han har selv sagt at han vil smøre mad, og tag vand med hjemmefra...

Jeg er også sikker på, vi ville have lidt, hvis vi fik kigget det hele igennem, men når jeg vil og har tiden til det, gider man ikke...

Kan ikke skifte bank da jeg står i RKI!

Ja det har jeg, og har lavet et buget, og er ved at føre dem ind i banken også...

Anmeld

4. februar 2011

handywoman

Gem alle bonner fra denne måned og så kan du se hvad pengene går til. Skriv ned hvad i har af indtægt og træk udgifterne fra. Handel ind 1 gang om ugen, lav madplan. Spis evt rester dagen efter. En fødselsdag behøver ikke koste alverden. Undskyld mig men hank op i din partner, det er også i hans interesse at i får styr på økonomien.

Anmeld

4. februar 2011

Muffinmus

hmm, ja, kan godtse det ser skidt ud når i ikke kan leve for det beløb, troede det var et stort lån i betalte af på, men det er det jo ikke engang.

I må simpelthen på en eller anden måde bruge for mange penge, og nej det hjælper ikke at bo dyrt,men det er jo på den anden side også dyrt at flytte nu:-)

Træls når man føler man ligger sin familie til last, sådan har min familie eler svigerne det slet ikke hvis vi spørger om hjælp til noget som helst, men dog spørger vi aldrig om økonomisk hjæp, kun anden hjælp.

Havd med gave, kan i få det hjem til ham, bare noget han vil synes er sjovt, ikke dyrt?

Og en fødselsdag behøver ikke være dyr, lidt bolledej koster måske 50 kr incl æg, mel og mælk og gær og så en kop kaffe og lidt saft og smør, så er dagen da i hus.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

handywoman skriver:

Gem alle bonner fra denne måned og så kan du se hvad pengene går til. Skriv ned hvad i har af indtægt og træk udgifterne fra. Handel ind 1 gang om ugen, lav madplan. Spis evt rester dagen efter. En fødselsdag behøver ikke koste alverden. Undskyld mig men hank op i din partner, det er også i hans interesse at i får styr på økonomien.

Ja den er rigtig god ide, men manden er ikke så god til at huske dem, selv jeg siger det til ham lige inden han går ud af døren... Men så vi gøre det sådan at det kun er MIG der handler! Det er det stort set i forvejen!

Jeg har prøvet at få ham op i gear, men det holder noget tid også er det, det samme igen!

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

hmm, ja, kan godtse det ser skidt ud når i ikke kan leve for det beløb, troede det var et stort lån i betalte af på, men det er det jo ikke engang.

I må simpelthen på en eller anden måde bruge for mange penge, og nej det hjælper ikke at bo dyrt,men det er jo på den anden side også dyrt at flytte nu:-)

Træls når man føler man ligger sin familie til last, sådan har min familie eler svigerne det slet ikke hvis vi spørger om hjælp til noget som helst, men dog spørger vi aldrig om økonomisk hjæp, kun anden hjælp.

Havd med gave, kan i få det hjem til ham, bare noget han vil synes er sjovt, ikke dyrt?

Og en fødselsdag behøver ikke være dyr, lidt bolledej koster måske 50 kr incl æg, mel og mælk og gær og så en kop kaffe og lidt saft og smør, så er dagen da i hus.

Ja det er skidt!!!
Ja tror bestemt vi bruger for mange penge, men alligevel ikke...

Vi har prøvet at se om vi kunne få noget billiger at bo i, men det er ikke lykkes endnu..

Ja det er træls, i sær når man gerne selv vil klare sig, og hvis at man godt kan, og vil..

Gave har vi hjemme, har købt tøj i H&M og fik bukser til 50 kr en hue til 30kr og et sæt nattøj til 100kr.

Ja det bliver ikke dyrt, der blir ikke lavet andet en boller, og kaffe og saft til de børn der kommer...

Anmeld

4. februar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Øhh.... jeg er lige nødt til og reagere på denne her...

Du skriver at de 3 ting er der råd til ?!? Hvordan hænger det lige sammen, når der tydligvis ikke er råd til det?

Mobilen kan skæres ned til MEGET lidt, at i kun sms'er og ikke ringer til folk.

Internettet; Nu kommer det an på hvilken forbindelse i har, og hvor meget den koster. Men der er mange muligheder for og skære den væk, evt nøjes med og gå på nettet på biblioteket (De fleste biblioteker har computere man kan låne GRATIS i 1 time)

Mht. jeres MasterCard. Så klip det! I betaler for at bruge det, så nøjes med og hæve det som der er nødvendigt, dvs. til mad osv., og ikke alle de "ups" man får lavet. det er meget nemmere ikke og bruge et kort, man ikke har.

få et alm. hævekort til jeres konto.

Og helt ærligt? Hvis man ikke ønsker og stoppe sit forbrug, ønsker man heller ikke og ændre sin økonomiske situation. Jeg gik fra -25,000 i gæld til + på min konto UDEN tillæg fra kommunen. Jeg var i et arbejde hvor jeg fik udb. 8500. Manden fik 10,000.

det kræver vilje, blod,sved og tåre, Men;

Den der bærer viljen i hjertet bærer nøglen til succes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.