opgiver snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.993 visninger
50 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder så opgiver jeg sku snart..

Hver gang vi får penge, frygter jeg at der ikke vil være penge til vores regninger, og ja der er aldrig nok til dem.

Flere gange må vi ringe og udskyde betalingen, men det hjælper jo bare ikke, for så kommer den bare måneden efter, plus nye regninger!

Hver gang vi er ved at være med igen, kommer der en ny regning der vælter det hele igen..

Vi har en gæld, som vi ihærdigt prøver at komme af med, men ja synes ikke rigtigt der sker noget...

Men det er som om det kun er mig der vil ud af gælden, manden gider nærmest ikke at hjælpe til, hver gang jeg siger at vi skal have styr på nogen regninger, siger han bare ja, også kommer vi ikke videre, også må jeg selv sidde med det, og jeg blir så ked af det hver gang, fordi jeg ved at der ikke vil være nok penge, til regninger, og resten af måneden..
Nu har jeg så lige været på netbank, og set at der er 2 regninger der igen ikke kan betales!

Vores søn har snart fødselsdag, og har jo inviteret familien, men det må nok aflyses nu, hvor der ikke er så mange penge....
Fuck hvor er jeg TRÆT af det her!!!

Vil ikke rigtigt noget med det her, bare ud med det!
Der er mulighed for at svare anoymt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Anonym

Er det mit liv du har skrevet om ???? Sådan har vi det nemlig også, lige fra de ubetalte regninger, til den ''ligeglade'' kæreste..

Jeg har nu taget sagen i egen hånd, og ''befalet'' at hans løn skal gå ind på min konto, og så styre jeg det økonomiske.. Det kan han nemlig SLET ikke finde ud af. Har barberet ALT væk der ikke er livs nødvendigt.. Så nu HÅBER jeg at det hele kommer til at køre, så vi ikke sidder og frygter for hvornår lyset går ud, hvornår der ingen varme er etc.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym

sidder ikke helt i samme situation som dig, men her går det heller ikke særlig godt økonomisk. Jeg er uden job og manden tjener kun lige nok til regninger. Vi har lige nu 1000 kr efter regningerne er betalt, og vi må vende hver en øre for at få råd til mad, så ved hvor hårdt det kan være...

Men med hensyn til fødselsdagen, kan i så ikke forklare familien at i ikke har nogen penge for tiden, og at de derfor meget gerne må komme og fejre barnet, men at de ikke kan få mad og drikke da i ikke har råd. Det vil de sikkert forstå

Anmeld

4. februar 2011

eElak

Æv hvor jeg føler med dig - for det er en virkelig ond spiral at komme ind i.. 

har du overvejet at spørge banken om hjælp? f.eks. med et møde, hvor de kan hjælpe med at klarlægge jeres økonomi?

Mht. fødselsdagen - hvad har du tænkt dig af arrangement?
DU kan gøre det til at sammenskudsarrangement, så folk tager noget med til fødselsdagen?

Det gjorde jeg til min søns 1 års fødselsdag... Eller.. jeg købte noget udefra, og så lokkede jeg min daværende svigermor til at tage noget salat og brød med.. :-D 

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder så opgiver jeg sku snart..

Hver gang vi får penge, frygter jeg at der ikke vil være penge til vores regninger, og ja der er aldrig nok til dem.

Flere gange må vi ringe og udskyde betalingen, men det hjælper jo bare ikke, for så kommer den bare måneden efter, plus nye regninger!

Hver gang vi er ved at være med igen, kommer der en ny regning der vælter det hele igen..

Vi har en gæld, som vi ihærdigt prøver at komme af med, men ja synes ikke rigtigt der sker noget...

Men det er som om det kun er mig der vil ud af gælden, manden gider nærmest ikke at hjælpe til, hver gang jeg siger at vi skal have styr på nogen regninger, siger han bare ja, også kommer vi ikke videre, også må jeg selv sidde med det, og jeg blir så ked af det hver gang, fordi jeg ved at der ikke vil være nok penge, til regninger, og resten af måneden..
Nu har jeg så lige været på netbank, og set at der er 2 regninger der igen ikke kan betales!

Vores søn har snart fødselsdag, og har jo inviteret familien, men det må nok aflyses nu, hvor der ikke er så mange penge....
Fuck hvor er jeg TRÆT af det her!!!

Vil ikke rigtigt noget med det her, bare ud med det!
Der er mulighed for at svare anoymt..

det er ikke spor sjovt! HAR været der.....

skriv ned hvilke regninger som kommer, få et overblik og tag det fra en ende af. Se på hvilke lån der kan slås sammen...

mht fødselsdagen, så forklar familien hvordan det står til... måske vil de gerne hjælpe med boller og lagkage hvis det betyder at i kan glæde din søn

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er det mit liv du har skrevet om ???? Sådan har vi det nemlig også, lige fra de ubetalte regninger, til den ''ligeglade'' kæreste..

Jeg har nu taget sagen i egen hånd, og ''befalet'' at hans løn skal gå ind på min konto, og så styre jeg det økonomiske.. Det kan han nemlig SLET ikke finde ud af. Har barberet ALT væk der ikke er livs nødvendigt.. Så nu HÅBER jeg at det hele kommer til at køre, så vi ikke sidder og frygter for hvornår lyset går ud, hvornår der ingen varme er etc.

Har du det på samme måde.? ja den "ligeglade kæreste" nemlig!!!

Jeg har prøvet at tag sagen i egen hånd, men ja det ender allevel galt hver gang..

Nu har jeg lige sagt til kæresten at det er slut med at købe sodavand og mad på skolen, så må han drikke vand og smøre mad hjemmefra, ja det blev han da lige lidt tvær over, plus at jeg har sagt han skal kontakte de kreditore han har og snakke med dem, og hans svare var bare "jeg gider ikke snakke med dem" godt så!!!

Håber det lykkes for dig.. jeg sidder og kigger på nettet, vil se om jeg kunne finde noget gratis hjælp på en eller anden måde...

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

sidder ikke helt i samme situation som dig, men her går det heller ikke særlig godt økonomisk. Jeg er uden job og manden tjener kun lige nok til regninger. Vi har lige nu 1000 kr efter regningerne er betalt, og vi må vende hver en øre for at få råd til mad, så ved hvor hårdt det kan være...

Men med hensyn til fødselsdagen, kan i så ikke forklare familien at i ikke har nogen penge for tiden, og at de derfor meget gerne må komme og fejre barnet, men at de ikke kan få mad og drikke da i ikke har råd. Det vil de sikkert forstå

ok.. Ja jeg er også uden job lige pt, og kan bare ikke finde noget
1000kr er sku heller ikke meget at have..

Jeg har tænkt mig at ringe til familien og sige at der ikke bliver lavet andet ind boller, og ellers må de hjælpe lidt, mine forældre vil sikkert gerne hjælpe, de forguder jo deres barnebarn, og vil sikkert sige det ikke skal gå ud over ham, og det skal det jo heller ikke..

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Æv hvor jeg føler med dig - for det er en virkelig ond spiral at komme ind i.. 

har du overvejet at spørge banken om hjælp? f.eks. med et møde, hvor de kan hjælpe med at klarlægge jeres økonomi?

Mht. fødselsdagen - hvad har du tænkt dig af arrangement?
DU kan gøre det til at sammenskudsarrangement, så folk tager noget med til fødselsdagen?

Det gjorde jeg til min søns 1 års fødselsdag... Eller.. jeg købte noget udefra, og så lokkede jeg min daværende svigermor til at tage noget salat og brød med.. :-D 

Ja det er en ond spiral at komme ind i, og den er ligeså ond at komme ud af!

Banken vil ikke hjælpe da vi er på kh begge 2.. har prøvet og svaret er nej!

Hvis jeg lave det til sammenskudsarrangement kommer der ikke noget, for de vil ikke betale både gaver og boller osv! jo min mor og far vil gerne hjælpe, men er bare så træt af at de altid skal hjælpe os!

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

det er ikke spor sjovt! HAR været der.....

skriv ned hvilke regninger som kommer, få et overblik og tag det fra en ende af. Se på hvilke lån der kan slås sammen...

mht fødselsdagen, så forklar familien hvordan det står til... måske vil de gerne hjælpe med boller og lagkage hvis det betyder at i kan glæde din søn

Nej det er bestemt ikke sjovt! Er ved at være rigtig træt af det!!

Jeg har fået lavet et buget, men når man skal sidde med det alene, og ikke er så god til tal, så er det svært at gennemføre det...

som jeg har skrevet før vil familien ikke hjælpe, de vil ikke betale for både gaver, og boller osv... jo mine forældre vil... men vil ikke hænge på dem hver gang!

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Nej det er bestemt ikke sjovt! Er ved at være rigtig træt af det!!

Jeg har fået lavet et buget, men når man skal sidde med det alene, og ikke er så god til tal, så er det svært at gennemføre det...

som jeg har skrevet før vil familien ikke hjælpe, de vil ikke betale for både gaver, og boller osv... jo mine forældre vil... men vil ikke hænge på dem hver gang!

nej... det er ikke nemt hvis ikke man er god til tal! det har du ret i...

har i en sød bankrådgiver? de plejer gerne at ville hjælpe med den slags... og sørg endelig for at få det hele med... bankerne sætter stor pris på at man er ærlige... mest fordi at hvis økonomien er lidt sløj, kan man godt have tendens til at prøve at skjule det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.