opgiver snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

nej... det er ikke nemt hvis ikke man er god til tal! det har du ret i...

har i en sød bankrådgiver? de plejer gerne at ville hjælpe med den slags... og sørg endelig for at få det hele med... bankerne sætter stor pris på at man er ærlige... mest fordi at hvis økonomien er lidt sløj, kan man godt have tendens til at prøve at skjule det

Har aldrig været god til tal...

NEJ det har vi ikke, hun er en rigtig stid dame..

Ringede en dag og spurte om hun kunne hjælpe med en regning som kon helt uventet, mener det var Dong.. Det eneste hun sagde var nej, du har selv sørget for at få den regning også må du også selv betale den!! hold da op tænkte jeg!

Vil mere en gerne ligge alt på bordet for at få hjælp, men måske det koster penge, for da jeg vil have banken til at hjælpe med vores buget vil det koste os 600,-kr så det takkede jeg nej til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Har aldrig været god til tal...

NEJ det har vi ikke, hun er en rigtig stid dame..

Ringede en dag og spurte om hun kunne hjælpe med en regning som kon helt uventet, mener det var Dong.. Det eneste hun sagde var nej, du har selv sørget for at få den regning også må du også selv betale den!! hold da op tænkte jeg!

Vil mere en gerne ligge alt på bordet for at få hjælp, men måske det koster penge, for da jeg vil have banken til at hjælpe med vores buget vil det koste os 600,-kr så det takkede jeg nej til..

hvilken bank er det?

altså man kan jo ikke modsige hende, man har selv sørget for regningen...

du skal lave en liste over alle de ting i betaler på et år... og skrive ud for hver ting hvor meget i betaler på et helt år til den ting. Også selvom det er en ting i betaler til hver måned

alla faste udgifter skal med, husk forsikringer. Og alle lån (hvis i har sådanne)

så lægger du det hele sammen og dividerer med 12 (det antal mdr der er på et år)

det tal du så får, er det beløb der skal på budgettet hver eneste mdr.

nogle mdr vil der trækkes mere end andre, og på den måde vil det udligne sig selv i sidste ende...

tilmeld alle regninger til budgetkontoen så der er styr på dem

og ring så til banken og sige at nu skal der gøres sådan og sådan og spørg om i det første år kan få et bevilliget overtræk på budgetkontoen, indtil den er oppe at køre. for i starten vil der af og til være et lille minus.

hvis i dog selv har mulighed for at dække det minus, så gør endelig det! jo mere der står i plus på budgettet jo bedre.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

hvilken bank er det?

altså man kan jo ikke modsige hende, man har selv sørget for regningen...

du skal lave en liste over alle de ting i betaler på et år... og skrive ud for hver ting hvor meget i betaler på et helt år til den ting. Også selvom det er en ting i betaler til hver måned

alla faste udgifter skal med, husk forsikringer. Og alle lån (hvis i har sådanne)

så lægger du det hele sammen og dividerer med 12 (det antal mdr der er på et år)

det tal du så får, er det beløb der skal på budgettet hver eneste mdr.

nogle mdr vil der trækkes mere end andre, og på den måde vil det udligne sig selv i sidste ende...

tilmeld alle regninger til budgetkontoen så der er styr på dem

og ring så til banken og sige at nu skal der gøres sådan og sådan og spørg om i det første år kan få et bevilliget overtræk på budgetkontoen, indtil den er oppe at køre. for i starten vil der af og til være et lille minus.

hvis i dog selv har mulighed for at dække det minus, så gør endelig det! jo mere der står i plus på budgettet jo bedre.

Vi har begge 2 Danske Bank..

Ja det du skriver der har jeg faktisk gjort, bare må en anden måde..

Men er bare ikke kommet videre, med det, da jeg selv skal sidde med det

Har også fået oprettet en bugtkonto, men ikke fået gjort den helt færdig endnu.. Min far har lovet at hjælpe mig, her snart...

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Vi har begge 2 Danske Bank..

Ja det du skriver der har jeg faktisk gjort, bare må en anden måde..

Men er bare ikke kommet videre, med det, da jeg selv skal sidde med det

Har også fået oprettet en bugtkonto, men ikke fået gjort den helt færdig endnu.. Min far har lovet at hjælpe mig, her snart...

godt! det er den eneste vej frem...

jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er pjattet med danske bank... men sådan er der jo så meget

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

godt! det er den eneste vej frem...

jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er pjattet med danske bank... men sådan er der jo så meget

Ja det er det, men bare manden her hjemme vil være lidt mere hjælpsom!

Nej er heller ikke pjattet med Dansk Bank, de har sådan nogen mærkelig regler..

Anmeld

4. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ja det er det, men bare manden her hjemme vil være lidt mere hjælpsom!

Nej er heller ikke pjattet med Dansk Bank, de har sådan nogen mærkelig regler..

jo men der er nu regler alle steder... jeg synes bare aldrig jeg har fået god behandling der... eller at jeg nogensinde har hørt om nogen der fik god behandling

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

jo men der er nu regler alle steder... jeg synes bare aldrig jeg har fået god behandling der... eller at jeg nogensinde har hørt om nogen der fik god behandling

Ja det har du ret i...

Nej synes ikke de behandler en pænt, bare fordi man er på kh kan man ikke få et lile overtræk som vil blive betalt fa dage efter!

Anmeld

4. februar 2011

Mormilla

Jeg tror det ville være en go ide at snakke med banken og få styr på regningerne. De kan nogen gange finde en vej som man ikke selv kan.

Men kan regne ud at i har internet, nok os mobil og tv det er nogen af de ting der kan spares væk i en periode så i har noget at leve for.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Jeg tror det ville være en go ide at snakke med banken og få styr på regningerne. De kan nogen gange finde en vej som man ikke selv kan.

Men kan regne ud at i har internet, nok os mobil og tv det er nogen af de ting der kan spares væk i en periode så i har noget at leve for.

Ja det har du ret i... men da jeg vil have dem til at hjælpe med at lave et buget vil de have 600,-kr for det, og det har vi altså ikke bare lige mulighed for at trække ud af bugtet..

Ja det har vi, men de er lige de 3 ting jeg ikke vil ændre på, men andre ting, som fx. at manden ikke køber mad/sodavand hver dag på skolen, de der inpuls køb, som vi ofte gør..

Anmeld

4. februar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Ja det har du ret i... men da jeg vil have dem til at hjælpe med at lave et buget vil de have 600,-kr for det, og det har vi altså ikke bare lige mulighed for at trække ud af bugtet..

Ja det har vi, men de er lige de 3 ting jeg ikke vil ændre på, men andre ting, som fx. at manden ikke køber mad/sodavand hver dag på skolen, de der inpuls køb, som vi ofte gør..

Du kunne jo bare ta en snak med dem om at i ikke kan betale jeres regninger.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke vil ændre på de ting. Du siger i ikke har nogen penge til noget. Synes nu at mad, børne fødselsdag og div ting til daglig brug er vigtigere end internet, mobil og tv.

Men nu skriver du jo så at din mand bruger mange penge. Ved godt at det er nemt at sige men lad vær med at købe ting som i kan undvære. Hvis i har dankort så klip dem. Måske deu kunne hæve alle pengene i starten af mån og så dele dem op, så de ikke bliver brugt på dumme ting...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.