Anonym skriver:
Har aldrig været god til tal...
NEJ det har vi ikke, hun er en rigtig stid dame..
Ringede en dag og spurte om hun kunne hjælpe med en regning som kon helt uventet, mener det var Dong.. Det eneste hun sagde var nej, du har selv sørget for at få den regning også må du også selv betale den!! hold da op tænkte jeg!
Vil mere en gerne ligge alt på bordet for at få hjælp, men måske det koster penge, for da jeg vil have banken til at hjælpe med vores buget vil det koste os 600,-kr
så det takkede jeg nej til..
hvilken bank er det?
altså man kan jo ikke modsige hende, man har selv sørget for regningen...
du skal lave en liste over alle de ting i betaler på et år... og skrive ud for hver ting hvor meget i betaler på et helt år til den ting. Også selvom det er en ting i betaler til hver måned
alla faste udgifter skal med, husk forsikringer. Og alle lån (hvis i har sådanne)
så lægger du det hele sammen og dividerer med 12 (det antal mdr der er på et år)
det tal du så får, er det beløb der skal på budgettet hver eneste mdr.
nogle mdr vil der trækkes mere end andre, og på den måde vil det udligne sig selv i sidste ende...
tilmeld alle regninger til budgetkontoen så der er styr på dem
og ring så til banken og sige at nu skal der gøres sådan og sådan og spørg om i det første år kan få et bevilliget overtræk på budgetkontoen, indtil den er oppe at køre. for i starten vil der af og til være et lille minus.
hvis i dog selv har mulighed for at dække det minus, så gør endelig det! jo mere der står i plus på budgettet jo bedre.
Anmeld