Er bare så træt af folk nyder at sparke en der ligger ned..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Chiggi

ønskebarn74 skriver:

Ja i medicin tråden... Og ikke sikkert hun mente det personligt men sådan føltes det og jeg skammer mig over hvad jeg skrev til hende... For det var grimt, personligt og normalt ikke mig...   

https://www.baby.dk/debat/87809pi9/ordet-er-frit/medicinrester.aspx

Jeg blev ligeså ramt som dig. Helt ind i hjertet. Jeg tog det SÅ personligt. Det var meget ubetænksomt skrevet.

(Flot undskyldning, men det kan diskuteres, om den var fortjent.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Chiggi

kitty skriver:

Jeg tillader mig at svare, selvom indlægget er til Lene!

Jeg VED at du ikke mener noget ondt med dit råd, og at det er for at fortælle historien om at det KAN lykkes. Men det er desværre...

Hvor er det utroligt flot skrevet, og hvor beskriver det bare så præcist, hvad/hvordan man føler, tænker, handler - ER - når man er ufrivilligt barnløs.

TAK for det indlæg!

Anmeld

4. februar 2011

Michellemischa

Caroline Fibæk hjælper rigtig mange med, at få børn. Som ikke har kunne og ikke kan, har de fået afvide.

Kontakt hende, det er jeg helt sikker på vil hjælpe!

Anmeld

4. februar 2011

otlitrom

Chiggi skriver:

Hvor er det utroligt flot skrevet, og hvor beskriver det bare så præcist, hvad/hvordan man føler, tænker, handler - ER - når man er ufrivilligt barnløs.

TAK for det indlæg!

Det var så lidt! De følelser tror jeg aldrig slipper min krop.. Men de "glemmes" måske efterhånden...!

Anmeld

4. februar 2011

Chiggi

Lou87 skriver:

....rigtig priser sådan præcist..

Men tror nu nok at det ska koste kassen!
Ellers skar de det vel ikke sådan ned i det offentlige..

Hvilket jeg bare synes er SÅ svinsk! Klart det hjælper på "stressen" når man får at vide: Nu det sidste gang det er gratis!

Det koster ikke engang mia. Det koster 200 mio. kr. årligt for staten. En dråbe fremfor, hvad det fylder i en privat husholdning.

Det mest snæversynede fra regeringens side er dog, at det er som at tisse sig selv i bukserne. Det er meget kortsigtet. Hvis resultatet bliver, at antallet af par, som får hjælp til at få børn, falder til det halve, går staten glip af milliarder af kroner. Kroner, som hver eneste person tjener ind til samfundet efter dets 34. år.

Par i fertilitetsbehandling er dog ikke typiske Dansk Folkeparti-vælgere, og derfor er det der, der bliver skåret. Pia fik sin vilje. Hun rammer ikke sine vælgere direkte. Hun så dog ikke, at nogle alligevel bliver ramt i og med, at de måske ikke bliver bedsteforældre.

Diskussionen er, hvor går grænsen? Hvornår skal vi behandles, når vi er syge. Hvor syge skal vi være? Blot det, at vi er nået dertil, er grotesk efter min mening.

Hilsen hende, der fik en kat, og hvor det heller ikke hjalp...

P.S. Lene: Pøj pøj til dig og kom godt igennem den svære periode, du går igennem netop nu!

Anmeld

4. februar 2011

Majbriteriksen

Kan godt huske det-de dumme kommentare som alle bare kom med-alle de store maver med små vidunder babyer inden i og alle de nye og skinnende barnevogne som rullede forbi en. Jeg vil starte med at give dig et og håber inderligt at du også får dit ønske opfyldt.

Hilsen Majbrit som gik i over 2 år og fik ondt i maven bare hun skulle i netto pga alle dem der havde fået sit ønske opfyldt, eller hende som havde svært ved at glæde sig 100% på venindernes vegne når de kom og fortalte om deres graviditet. Eller hende som græd inden i når hendes familie sad til sammenkomsterne og spurgte om det ikke snart var hende og kærestens tur til at skulle være forældre. Eller hende som havde lyst til at skrige sin svigerinde (som blev gravid lige efter hun kom ind i familien) ind i hovedet når hun for 100 gang spurgte foran svigerforældrene om hendes biologiske ur ikke var ved at tikke ud.

Man siger og gør nogen gange nogle dumme ting når man bliver ked af det-og det er okay så længe man husker at undskylde hvis man har trådt nogen over tæerne. Det gør kun en til menneske at man har små fejl

Anmeld

4. februar 2011

Molly8

ønskebarn74 skriver:

Hvorfor skal folk bore i en når man ikke kan få børn... Og de kan se på ens inlæg at man er helt nede, desperat og ulykkelig... Jeg bliver vred og har lige overskredet min egen grænse og sikkert andres fordi det bare rammer helt ind i øjeblikket... Vi har ikke råd til et forsøg alligevel pga. en stor energi regning... Mit ur det tikker for vildt... Og tabet er så stort og uoverskueligt lige nu... Jeg ønsker bare snart at en af vores spirer bliver og det er min tur... Det må da snart være min tur... 9år må da være nok... hvor meget mere lort skal vi igennem... Jeg skammer mig over mine ord men fuck hvorfor skal folk altid komme med en kommentar... De fatter bare ikke denne sorg og savn og øv hvor jeg bare er en tudetøs igen idag... Jeg kan bare ikke have tanken om aldrig at blive mor... Ind imellem har jeg bare løst til at dø og få fred...

Åh, jeg føler med dig  Det er sjældent, man ærligt kan sige følgende i sådan en situation, men jeg ved nøjagtig, hvordan du har det.. Det ene år tager det andet og det bliver hårdere og hårdere.

Mht til din kommentar herinde, som du er flov over: Den eneste forskel på dig og mig er, at du kom til at klikke "send". Hvis jeg tænker på alle de grimme tanker, jeg har haft over årene.. Alle de gange, jeg har haft lyst til at sparke en gravid  Hvor mange juleaftener, jeg har KÆMPET mig igennem i forsøget på at holde tårerne indenbords, for julen er jo "familiernes fest".

Jeg tør næsten ikke skrive det, men efter 16 år har jeg været så ualmindelig heldig at blive gravid (Og JA, du må GERNE have lyst til at sparke mig, uden at du skal være flov over det!)

Selv nu sidder smerten i mig. Jeg har det stadig svært med andres børn. Jeg gør mig bekymringer om, hvorvidt jeg for lov at skulle være bedsteforælder (Har samme alder som dig)

Det er svært for udenforstående, at forstå, hvilken ualmindelig stor sorg man har, når man frygter ikke at skulle blive mor. En veninde har dog beskrevet det så fint - Hun sammenligner det med, hvis hun skulle undvære sine egne to børn. Og det er jo sandt: Man ER jo en mor, "bare" uden barn. Vi gør os tanker og forestillinger, hvordan livet med et barn kunne blive. Al den tid vi bruger på ønsketænkning, hver EVIG ENESTE DAG.

Mit ønske til dig kommer af et ærligt hjerte: Må alle gode energier i denne verden sætte kræfter af til at give DIG et barn..

De bedste ønsker og tanker fra Molly

Anmeld

4. februar 2011

tinasmor

Molly8 skriver:

Åh, jeg føler med dig  Det er sjældent, man ærligt kan sige følgende i sådan en situation, men jeg ved nøjagtig, hvordan du har det.. Det ene år tager det andet og det bliver hårdere og hårdere.

Mht til din kommentar herinde, som du er flov over: Den eneste forskel på dig og mig er, at du kom til at klikke "send". Hvis jeg tænker på alle de grimme tanker, jeg har haft over årene.. Alle de gange, jeg har haft lyst til at sparke en gravid  Hvor mange juleaftener, jeg har KÆMPET mig igennem i forsøget på at holde tårerne indenbords, for julen er jo "familiernes fest".

Jeg tør næsten ikke skrive det, men efter 16 år har jeg været så ualmindelig heldig at blive gravid (Og JA, du må GERNE have lyst til at sparke mig, uden at du skal være flov over det!)

Selv nu sidder smerten i mig. Jeg har det stadig svært med andres børn. Jeg gør mig bekymringer om, hvorvidt jeg for lov at skulle være bedsteforælder (Har samme alder som dig)

Det er svært for udenforstående, at forstå, hvilken ualmindelig stor sorg man har, når man frygter ikke at skulle blive mor. En veninde har dog beskrevet det så fint - Hun sammenligner det med, hvis hun skulle undvære sine egne to børn. Og det er jo sandt: Man ER jo en mor, "bare" uden barn. Vi gør os tanker og forestillinger, hvordan livet med et barn kunne blive. Al den tid vi bruger på ønsketænkning, hver EVIG ENESTE DAG.

Mit ønske til dig kommer af et ærligt hjerte: Må alle gode energier i denne verden sætte kræfter af til at give DIG et barn..

De bedste ønsker og tanker fra Molly

16 år: Sikken en kamp. Kæmpe tillykke med jeres barn. Ville ønske det var sket 15 år tidligere. Men Helt sikkert: Bedre sent end aldrig.

Anmeld

4. februar 2011

håber snart det er os

hej søde

hvor er jeg ked af det på jeres vejne

og kan slet ikke fatte nogen mennesker kan være sådan

alt det i har gået igennen tror ikke alle mennesker ved hvad det indebære at være barnløs og slet ikke at være barnløs i så mange år

og nu bliver der spændt ben for jer med at man selv skal betale hvor er livet uretfærdigt i har kæmpe i så mange år

jeg tænker meget på jer

sender en kæmpe

Anmeld

4. februar 2011

Lou87

Chiggi skriver:

Det koster ikke engang mia. Det koster 200 mio. kr. årligt for staten. En dråbe fremfor, hvad det fylder i en privat husholdning.

Det mest snæversynede fra regeringens side er dog, at det er som at tisse sig selv i bukserne. Det er meget kortsigtet. Hvis resultatet bliver, at antallet af par, som får hjælp til at få børn, falder til det halve, går staten glip af milliarder af kroner. Kroner, som hver eneste person tjener ind til samfundet efter dets 34. år.

Par i fertilitetsbehandling er dog ikke typiske Dansk Folkeparti-vælgere, og derfor er det der, der bliver skåret. Pia fik sin vilje. Hun rammer ikke sine vælgere direkte. Hun så dog ikke, at nogle alligevel bliver ramt i og med, at de måske ikke bliver bedsteforældre.

Diskussionen er, hvor går grænsen? Hvornår skal vi behandles, når vi er syge. Hvor syge skal vi være? Blot det, at vi er nået dertil, er grotesk efter min mening.

Hilsen hende, der fik en kat, og hvor det heller ikke hjalp...

P.S. Lene: Pøj pøj til dig og kom godt igennem den svære periode, du går igennem netop nu!

Synes det er utroligt at det er sådan et sted man vælger at skære ja.. det er jo ingenting i forhold deres latterlige indsamlinger til andre lande!! hvad med li og kigge på tingene herhjemme først i stedet for at forære så mange millioner væk.

Synes det er så ærgeligt det er sådan et sted de skærer..
Det stresser jo absolut ikk mindre at man ved man kun har måske et forsøg!

Som sagt - alle mine tanker til jer der lider under sådan en kamp..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.