Mærketøj eller "Bilka" tøj? Og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

mullesmith2

Jeg køber tøj alle steder, Bilka, Føtes, Kvickly, H&M og diverse børnetøjsbutikker. Jeg er ikke typen der vil give mange penge for tøj hverken til mig selv eller mine børn. Dog er der ingen af os der går i grimt tøj, syntes man kan få meget smart tøj i Bilka, Føtex osv. Tøj er bare ikke noget man skal bruge alle sine penge på syntes jeg ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

misslea

Min datter har mest mærketøj, Katvig, MALA, Molo, Holly's, Småfolk, Ej Sikke Lej osv!!!

Det har Intet at gøre med, at jeg ikke synes, at det er HELT okay at købe tøj fra Bilka og H&M osv.... Men jeg er bare sååå vild med de andre mærkers skøre designs og lækre farver!

Jeg køber det gerne brugt, men også fra nyt! Jeg er STOR fan af lagersalg, og har bl.a lige været til MALA lagersalg, hvor jeg fik 6 LÆKRE ting for 400 kr.... FEEEEEDT!!!!

Anmeld

24. januar 2011

mathildemb

Jeg har ikke født endnu, men har allerede købt fuld gardarobe til min lille datter

Jeg har købt fra H&M, Føtex, Name it, en lille smule Katvig (brugt) fordi jeg godt kunne lide farverne og mønstret, og så har jeg købt en hel masse lækre ting her på januar udsalget. Der i blandt er der en del mærketøj, men udelukkende fordi kvaliteten var lækker og det var så fint, og så kostede det ikke mere end jeg ville kunne finde en sparkedragt til i H&M. IKKE pga. selve mærket!! Og jeg må indrømme, jeg synes er fedt, når man finder noget super kvalitet til halv pris. Jeg tror ikke jeg ville give fuld pris for mærketøj, (det gør jeg heller ikke til mig selv), og de vokser jo enormt hurtigt ud af tøjet alligevel. Derudover tror jeg ingen i min omgangskreds kender mærkerne, så hvis det var fordi jeg ville bruge det som status-symbol ville det alligevel ikke lykkes (dette er IKKE tilfældet!!).

Jeg synes det billige tøj er lige så godt som det dyre, og går ikke op i mærket. Det er bare somme tider kvaliteten/designet er lidt lækrere i mærketøjet. Jeg er ikke selv vokset op med mærketøj, og køber heller ikke dyrt tøj til mig selv idag.

Anmeld

24. januar 2011

o0sus0o

min datter går faktisk kun i mærketøj, synes det lækkert i kvaliteten, jeg gør det smarte at jeg sælger meget af min datters tøj, jeg køber aldrig brugt tøj til min datter det kan jeg ikke med min samvittighed, men som sagt sælger jeg det også betaler jeg jo kun næsten halv pris af det nysest mærketøj det joo smart.. så på den måde kan jeg ikke mærke at det er så dyrt igen..

Anmeld

24. januar 2011

Anette&Sophia

nu har jeg ikke nogen børn, men har da selv været lille og sød en gang

jeg fik altid det "billige" tøj, altså, Bilka, og andre supermarkeder. Jeg var heller ikke populær, og blev mobbet meget. selv på efterskolen havde folk underlige blikke og ville ikke snakke med mig. men der var det ikke tøjet der kunne være noget galt med, for havde stortset ikke andet end dolce og gabbana, g-star osv.

Først da jeg startede på handelsskolen ( i en anden by, end den jeg boede i) , stoppede de underlige blikke, og folks nedladende ord. Dog havde jeg stadig mine dolce og gabbana t-shirts, men gjorde et andet første gangs indtryk, end på de andre skoler jeg havde været på.

Nu har jeg da også nogle kjoler eller lign, der er fra et dyrere mærke. men til hverdag går jeg i H&M, pieces, osv. og ingen vender øjne af mig. men har også fået en helt anden udstråling, selvværdet er oppe og så har jeg den bedste kæreste, som holder mig oppe.

Tror at det med mærkevaretøj, er en tid man skal igennem i teenageårene, specielt hvis man ikke altid har haft det. men det ændre ikke en dyt med mobning.

Anmeld

24. januar 2011

hyskystar

Mine 2 drenge har både mærketøj og tøj som er købt i bilka, h&m og føtex.

Synes det tøj man køber i bilka er god kvalitet også er det billiget.

Anmeld

24. januar 2011

2babygirls

Jeg er ret ligeglad med hvor tøjet kommer fra. Pt bruger jeg ikke oseaner at kroner på een bluse eller sådan noget, men når hun engang får brug for det og spørger efter noget bestemt, skal mor da nok punge ud, til en vis grænse..

Men en baby på knap 4 mdr har ikke et behov, kun at hun har det varmt nok.

Dog er jeg ret mættet af Hello Kitty haha

Anmeld

24. januar 2011

Faith

Tina&Martin skriver:

Jeg er ret ligeglad med hvor tøjet kommer fra. Pt bruger jeg ikke oseaner at kroner på een bluse eller sådan noget, men når hun engang får brug for det og spørger efter noget bestemt, skal mor da nok punge ud, til en vis grænse..

Men en baby på knap 4 mdr har ikke et behov, kun at hun har det varmt nok.

Dog er jeg ret mættet af Hello Kitty haha

Man ser simpelthen osse bare Hello Kitty uber alles lige for tiden. Hvornår mon de finder på et nyt motiv.....

Anmeld

24. januar 2011

2babygirls

smillaluna skriver:

Man ser simpelthen osse bare Hello Kitty uber alles lige for tiden. Hvornår mon de finder på et nyt motiv.....

JAAAA !!! Og min familie er gået amok i Hello Kitty, så frygter lidt hvis hun får tøj til dåben!!!

Anmeld

24. januar 2011

MariaJ

Jeg går ikke decideret efter mærketøj, men vil gerne have tøj, der føles lækkert at have på og så vidt muligt er økomaterialer. Vi har en del fra Lego, NameIt, Polarn og Pyret (et svensk mærke, det er ret udbredt her i Norge) og lækre uldting fra Nøstebarn (som sælges under et andet navn i DK - tøj i ubehandlet uld). Ellers supplerer vi op med H&M og supermarkedstøj. Kvickly har mange flotte ting synes jeg. Vi køber stort set alt fra nyt, men alt det der også kan bruges af en dreng, bliver lånt videre til Johannas lille nyfødte fætter. Ellers gemmer vi tøjet og håber på at få brug for det igen.

Jeg havde altid selv nyt tøj af god kvalitet, så ja, har nok haft noget af den tids mærketøj, selvom jeg helt sikkert ikke tror det var for mærkets skyld (var trods alt barn i hippie 1970'erne). Jeg køber stadig kvalitetstøj til mig selv, men aldrig, eller i hvert fald meget sjældent, rigtigt dyre mærker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.