Mærketøj eller "Bilka" tøj? Og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Lulle25

bonanza skriver:

Tak for svar piger :-)Jeg er nysgerrig for at vide om i ser dårligere på børn /forældre hvis barnet er klædt i billigt tøj?For mig er det lige meget hvad børn (og voksne) har på af tøj, bare det ser pænt og rent ud, må nok indrømme at jeg lige rynker bryn hvis jeg ser et "nusset" barn , altså et barn der er beskidt og tøjet er måget eller hullet......

Altså bare fordi jeg går op i tøjet til mine egne unger, betyder jo ikke at jeg ser ned på dem der ikke gør det hænger jo ikke nødvendigvis sammen. Jeg går kun op i at mine egne børn går pænt klædt og de elsker det også selv. Men andre mennesker må fuldstændig selv om hvad de putter deres børn i, det kan jo aldrig bliver mit problem Og ja ligesom dig rynker jeg på næsen hvis jeg ser et barn der er beskidt eller går i forkorte bluser eller hullede tøj, men det har jo ikke noget med mærkerne og gøre

kh louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

morethanperfect

bonanza skriver:

Tak for svar piger :-)Jeg er nysgerrig for at vide om i ser dårligere på børn /forældre hvis barnet er klædt i billigt tøj?For mig er det lige meget hvad børn (og voksne) har på af tøj, bare det ser pænt og rent ud, må nok indrømme at jeg lige rynker bryn hvis jeg ser et "nusset" barn , altså et barn der er beskidt og tøjet er måget eller hullet......

Jeg ser ikke anderledes på børn bare fordi de har tøj fra føtex osv... Slet ikke .. Men ja , jeg syns også små børn skal være "rene" , men nu er Oscar også kun 3 mdr. og ændre sikkert min holdning når han begynder og spise grød ..

Men ja jeg rynker også på brynene hvis børn ikke er klædt ordentlig på .. Det må jeg indrømme Så længe det ser pænt ud er jeg ligeglad hvad andres børn har på

Anmeld

23. januar 2011

Sofia

Jeg har ikke født endnu, så det er begrænset hvor meget tøj jeg har købt indtil videre!

Men jeg har det sådan, at det ikke handler om mærket, men om hvorvidt jeg synes tøjet er pænt eller ej. Og oftest er det de lidt dyrere mærker, der laver det flotteste tøj - synes jeg. De bruger klare stærke farver og rigtig fede mønstre.

Vi kender ikke kønnet på vores barn, så jeg har måtte købe meget tøj neutralt, og der er kun hvidt at finde i de billige mærker, synes jeg. Hvorimod de dyrere mærker laver meget i masser af stærke farver, som jeg synes kan gå til både drenge og piger. Fx Småfolk og DUNS, og så elsker jeg bare dyreprint, som jeg også oftest finder ved de dyrere mærker! Så for mig handler det ikke om at sende et signal om, at mit barn går i mærketøj, men da jeg også selv går meget op i tøj, kan jeg ikke undgå at kigge efter tøj til mit barn, som jeg synes er lækkert og flot. Tror jeg kommer til at købe meget på trendsales osv. da det hele jo også lige skal hænge sammen med at vi er på SU

Når barnet bliver ældre tror også jeg vil købe mærketøj af hensyn til kvalitet, da tøjet jo så holder bedre, og jo ældre barnet er jo sjældnere skal tøjet skiftes ud pga. det er for småt.

Anmeld

23. januar 2011

Lou87

bonanza skriver:

Jeg er nysgerrig om i klæder jeres børn i mærketøj eller billigt tøj?Og hvorfor gør i som i gør? Er det bedre i jeres øjne om børn går i dyrt mærketøj eller billigt tøj? Vores to piger på 1 år og 8 mdr og 2 1/2 år har meget forskelligt tøj.Jeg køber tøj i H&M og det syntes jeg er en mellem ting mellem dyrt mærketøj og Bilka tøj.Og sommetider i Bilka,Føtex,Kvickly hvis de har noget flot/fedt, jeg elsker når mine piger har fedt tøj på, jeg har mest mærke tøj som lille fe, molo, ej sikken en leg osv,MEN jeg har aldrig givet fuld pris for det (det er jeg for nærrig til) hé hé jeg har købt meget af det brugt i genbrug og på nettet, eller når det er meget nedsat, syntes det er lækkert når de har blandet dyrt og billigt tøj på :-) Hvad med jer selv da i var børn? Hvad tøj blev i puttet i? Jeg havde altid billigt bilkatøj på, aflagt tøj fra min kusine, og så syede/ strikkede min mor mit tøj , jeg var altid flov over det:-(

Jeg køber tøj til min datter som jeg køber til mig selv tror jeg

Det som er fedt, sødt osv!
Og så er jeg fuldstændig ligeglad om det er et bilka fund eller en molo dragt.. Oftest er det nok H&M jeg køber i.

Men jeg kan skam rigtig godt li mærketøjet, misforstå mig ikke..
Men jeg køber det som regel ikk til fuldpris.
Jeg synes MOLO tit har nogle rigtig søde print, men nogle er også kedelig og så til den pris! Og køber bestemt ikk burberry eller lign bare for at der li er et enkel tern i kraven eller tommy hilfigier flag på en polo - så skal den næsten være gratis og i en sød farve ihvertfald hehe..

Jeg føler ikk et barn har mere "status" eller lign af og ha dyrt tøj på - sys nærmere at et sundt, glad og friskt barn i normalt pænt og sødt tøj er sagen :-)

Men ja hvis man ku bade i penge så købte man da sikkert dyrere.. Men tror stadig ikk det ville stoppe mig for og købe bilige søge ting

Anmeld

23. januar 2011

Hasselnødden

Aner ikke hvilke mærker der findes, det har aldrig interesseret mig så jeg kan godt komme ud for at nogen pointere at Elias har en mærke-et-eller-andet-på, men som jeg ikke aner noget som helst om, og så er den sikkert købt i genbrug, H&M, Føtex eller andet...

Jeg gider ikke betale millionvis af kroner for tøj, der bare skal bruges!

Så vigtigst for mig er at det kan rumme et barn med alt hvad det indebærer, at han ikke bliver snøret helt ind i stive skjorter eller andet, men noget som han kan være barn i.

Jeg aner ikke hvad jeg selv gik i som lille eller ungt barn, en god landhandel tror jeg. Så I skal nok spørge min mor hvis I vil have det uddybet, for selvom mine forældre er ved muffen såeh.. kan jeg næsten ikke fortænke hende i at have købt tøj - tror Magasin og Salling var der vi købte tøj i sin tid af hvad jeg lige her kan huske og aner ikke hvad de har den dag idag 

Ellers er reglen mere end undtagelsen at jeg køber det jeg kan lide og så er jeg spontan shopper og hader at bruge tid på det, så kan jeg lide det, køber jeg det og prøver det sjældent i butikken og kan altid passe det  er jeg i tvivl lader jeg det hænge " if in doubt leave it out!"

Anmeld

23. januar 2011

Vidunderligeunger

vi køber udelukkende tøj i bilka og hogm... mest hogm...
og der gør vi fordi, hun har tøjet i 3-4 mdr (hun er 8 mdr) og så skal hun have nyt. Hun slider det ikke synes jeg... og så kan man herpe det ud når man ikk gider se på det mere.. plus, hun kan få meget mere

Jeg vil også hellere have en dyr lækker barnevogn end dyrt tøj.. lige nu i hvert fald  

Anmeld

23. januar 2011

charlottekri

jeg har altid holdt på at jeg ikke ville betale en formue for noget tøj som enten bliver revet i stykker eller får en åndssvag plet, så jeg har altid købt min datters tøj i h&m, da jeg synes at tøjet mange gange har en rigtig god kvalitet i forhold til prisen! og især når de kære små vokser så hurtigt

min datter fik et par hjemmesko i julegave, men kunne ikke passe dem, så jeg tog ud for at bytte dem. det viste sig at det også var en tøjbutik, så jeg ville have et par bukser til hende (hun har bare alt for mange kjoler). jeg fandt et par rigtig fede stumpbukser til 350 kr (!) som gik i stykker efter at hun havde haft dem på i by i ca. 3 timer...!!! og de kunne ikke byttes for butikken havde ikke flere... så kunne det også være ligemeget, så gik jeg i h&m og fik 3 (!) par bukser for de samme penge

derfor gider jeg ikke bruge så mange penge på tøj he he

Anmeld

24. januar 2011

Faith

Jeg køber mest tøj til drengene i H&M og Nameit, men osse ofte i Bilka, Føtex og Kvickley. Og hvis jeg finder billige bodyes i Fakta køber jeg osse der. Kan osse godt finde på at gå i genbrugsbutikker og finde lækre ting.

Mærkevarer køber jeg meget lidt af. Både fordi det er for dyrt at ekvipere to børn med det, men osse fordi jeg faktisk ofte synes at det er ret kedelige prints.

Jeg ved dog at når tiden kommer til at de skal have vinterstøvler og fodtøj i det hele taget, så vil jeg ikke gå på kompromis. De skal have noget ordentlig fodtøj og så må det koste hvad det gør. Lige præcis når det kommer til fodtøj går jeg ikke efter pris, men efter kvalitet fordi det er så vigtigt for deres fødder at de har ordentligt fodtøj.

Anmeld

24. januar 2011

LinLin

Mine har både fra H&M og "mærketøj" - men det sidste bliver altid købt på udsalg! Nægter at give 300 kr for en bluse til en 4-årig... Jeg køber det jeg synes er fedt - så enkelt er det (den store er endnu ikke kommet til at han selv vil bestemme )

Anmeld

24. januar 2011

Mi

Vores tøjskab er en blanding af mærketøj købt på genbrug, arvet tøj, bilka tøj både nyt og købt brugt. Mine piger har altid selv bestemt hvad de havde på, så for det meste har de lignet et par fastelavnsris. Men de syntes jo selv at de er så flotte, og så betyder det jo intet for mig om farverne skriger til hinanden

Faktisk må jeg indrømme at jeg nok ser lidt ned på de forældre som altid klæder deres børn ud som om de er på vej til bryllup. Der er en pige i legestuen som altid ligner noget fra et udstillingsvindue, ulastelig i tøjet og håret er flot opsat. Jeg kan ikke lade være at tænke på hvordan den mor ville reagere, hvis pigen havde svinet sig til i en mudderpøl. Har også oplevet børn i børnehaven som havde tøj på som ikke måtte blive beskridt og det er simpelthen ikke rimeligt overfør børnene. Så må forældrene klæde dem ud, når de skal i byen og så have noget børnehavetøj som må bruges.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.