at gå af med hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

mor-til-vanessa

Millah skriver:

Nej det havde jeg godt nok aldrig gjort.

Ej var jeg bare gået af med den pga den nye hundelov.

Synes den nye lov er det væreste gang pjat

Hvis jeg ahvde en hund som jeg skulle af med af en eller anden årsag og så var på den sorte liste, havde jeg stadig forhørt mig om der var nogen der ville voertage den...

Man afliver ikke bare en hund

Det er så min mening

nu har jeg læst de fleste af dine indlæg og vil lige kommenterer.

love er faktisk lavet for at blive overholdt, de er ikke lavet for at blive brudt, som du siger de er.

for det andet, hvor fedt er det så, for en hund efter den nye hundelov, hvor de skal være i snor og skal have mundkurv på, for fedt et liv er det for en hund, er det så ikke bedre at den bliver aflivet, end at den skal leve et ja, et rigtig "hundeliv"... den vil jo aldrig komme ud og kunne løbe frit, for det er ulovligt.

og i øvrigt så har jeg haft en hund som blev overfaldet af en muskel hund. min hund løb ud på gaden og blev kørt ned. den døde men der skete ikke en skid med muskelhunden. og så er en stor hund altså en hel del svære at stoppe end en chihuahua.

til ts: det er kun dig der kan træffe den beslutning. og kan sagten forstå at i gør det når i ikke har andre muligheder. når i har taget jeres beslutning kan i ringe til dyrlægen og få en tid til aflivning. man kan også sagten få en hund kremeret hvis man vil det. vi fik vores hun som døde ( beskrevet ovenover ) kremeret. så hun vil altid være der. det er selvfølgelig ikke særlig fedt at skulle af med sin hund. kæmpe knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

mele

nu er vi alle jo forskellige og med  forskellige holdninger, men jeg er af den overbevisning at en hund (og alle andre dyr for den sagd skyld) har det godt i himlen.....

forstået på den måde at hvis du nu vælger at give den væk, kan du så vide at dem som vdu giver den til ikke er de "forkerte ejere"??? eller at den vil ende som en hund der skifter hjem igen og igen fordi den er af den race som den nu er????

her vil jeg så mene at din hund får det bedst ved at få fred....og jeg syntes på ingen måde heller du skal have dårlig samvigttighed når aflivningen sker på bekostning af dine børns trivsel, skole kammerater osv.....

med alt ære og respekt for en hund (er selv hunde ejer og elsker den overalt på jorden) ja så kommer ens børn i 1 række ..

så hvis jeg stod i dit sted ville jeg ikke turde satse på nye ejere, men sørge for at hunden fik et godt liv mens den levede hvad enten livet så blev kort eller langt......

tilslut skal man også huske på at det at skifte hjem også har omkostninger for hunden selv....

håber du vælger den rigtige beslutning for dig

Anmeld

25. januar 2011

Millah

mor-til-vanessa skriver:

love er faktisk lavet for at blive overholdt, de er ikke lavet for at blive brudt, som du siger de er.

for det andet, hvor fedt er det så, for en hund efter den nye hundelov, hvor de skal være i snor og skal have mundkurv på, for fedt et liv er det for en hund, er det så ikke bedre at den bliver aflivet, end at den skal leve et ja, et rigtig "hundeliv"... den vil jo aldrig komme ud og kunne løbe frit, for det er ulovligt.

og i øvrigt så har jeg haft en hund som blev overfaldet af en muskel hund. min hund løb ud på gaden og blev kørt ned. den døde men der skete ikke en skid med muskelhunden. og så er en stor hund altså en hel del svære at stoppe end en chihuahua.

til ts: det er kun dig der kan træffe den beslutning. og kan sagten forstå at i gør det når i ikke har andre muligheder. når i har taget jeres beslutning kan i ringe til dyrlægen og få en tid til aflivning. man kan også sagten få en hund kremeret hvis man vil det. vi fik vores hun som døde ( beskrevet ovenover ) kremeret. så hun vil altid være der. det er selvfølgelig ikke særlig fedt at skulle af med sin hund. kæmpe knus

Sådan er vi jo så forskellige når det kommer til dyr...

Men min holdning er stadig at en muskelhund er en hund lige som en chihuahua....

Ja nogen af dem tænder måske af og gør noget forkert, men derfor skal man ikke dømme alle over en kamp.

Er da ked af du har været udsat for at din hund blev angrebet af sådan en hund, men derfor er det ikke alle der er ens.

Jeg har haft en muskelhund der blev overfaldet og bidt til blods af en alm. labradore, men det gjorde ikke min hund til en dræber, men det høre man jo ikke om i tv eller radio at en muskelhund er blevet overfaldet, for de er jo iiih oh ååh så farlige, øømh nej det er de ikke.

Og dem der er farlige er dem der er krydset på kryds og tværs med de forskellige muskelhunde der nu er.

Anmeld

25. januar 2011

SD21

mor-til-vanessa skriver:

Jeg er utroligt ked af at høre din hund blev overfaldet af en muskelhund - det sker netop fordi der er så mange åndsforladte mennesker der ejer lige præcis sådan en hund. Det er bare ærgerligt at den åndssvage hundelov skærer alle over en kam! - Nå, men det var en sidebemærkning

En hund kan godt trives med at gå med mundkurv, desuden er der jo steder hvor de må slippes fri. De må slippes fri så snart det er på privat grund - dvs. at man som ejer kan lave en aftale med f.eks. en bondemand om at må slippe dem fri på hans mark eller lign.

Min tager ikk skade af at have mundkurv på - tværtimod, har hun fundet ud af at et godt trick er at sidde og se bedrøvet ud med sænket hovede, for hun har fundet ud af at folk så kommer og kæler med hende, så jeg tror egentlig ikke det er noget der plager hende Men jeg ville da også hellere have været foruden !

Forresten, så er jeg helt enig i at man ikke skal omgås loven mht. at anbringe hunden. Man ved heller aldrig hvilke typer der får fat i den !

Anmeld

25. januar 2011

SD21

Millah skriver:

Sådan er vi jo så forskellige når det kommer til dyr...

Men min holdning er stadig at en muskelhund er en hund lige som en chihuahua....

Ja nogen af dem tænder måske af og gør noget forkert, men derfor skal man ikke dømme alle over en kamp.

Er da ked af du har været udsat for at din hund blev angrebet af sådan en hund, men derfor er det ikke alle der er ens.

Jeg har haft en muskelhund der blev overfaldet og bidt til blods af en alm. labradore, men det gjorde ikke min hund til en dræber, men det høre man jo ikke om i tv eller radio at en muskelhund er blevet overfaldet, for de er jo iiih oh ååh så farlige, øømh nej det er de ikke.

Og dem der er farlige er dem der er krydset på kryds og tværs med de forskellige muskelhunde der nu er.

Jeg er enig i meget af det du siger, men jeg er ikke enig i at man skal omgås loven. Desuden, så burde du vide at hvis nu TS ikke finder en ejer, som har tænkt sig at beholde hunden resten af dens liv, så risikerer man at hunden enten bliver aflivet alligevel senere hen eller også at hunden bliver kastebold - og det bliver de ihvertfald skøre i hovedet af ! Det gør alle hunde!

Anmeld

25. januar 2011

Amso

Har nu læst mange indlæg fra debatten her, dog ikke alle

At man er i økonomisk krise, er ikke altid noget man selv kan gøre for. Og det nytter jo ikke noget at leje en lejlighed som ikke er godt placeret i forhold til børnenes skole. Nogen gange passer tingene bare ikke sammen selv om man inderligt ønsker det..!!

Er meget imod "bare" at aflive hunde og andre dyr, fordi man liiige finder ud af man faktisk vil noget andet, eller bo at andet sted, og kun tænker på sig selv og ikke dyret og den forpligtigelse man har givet sig selv og sin familie. Men det er jo heller ikke tilfældet her. Der er desværre ikke andre muligheder for TS i denne situation end at aflive hunden, som jeg ser det i hvert fald.

Hun må ikke sælge den på grund af den nye hundelov, eller give den væk, da man ikke MÅ.. Og det en LOV. Og love skal overholdes. Og bliver det opdaget at hunden har fået ny ejer, kan det resultere i bøde til begge parter, og så at hunden alligevel bliver aflivet.

Jeg ville personligt ikke have noget dyr stående på mit navn i deres registre, hvis det teoretisk ikke var mig der ejede hunden mere. Har man ikke dyret mere, skal man heller ikke stå som ansvarlig for den.

Syntes det godt TS har tænkt på beliggenhed for sine børns skole, da de trods alt skal pririoteres højere end sine kæledyr  

Det en svær situation.  Ville være synd for en af de hunde som er blevet ulovlige i damnark, at bo i en lejlighed uanset om man må have den med eller ej. Hvornår skal den nogensinde få lov at gå frit, og løbe frit, andet end i lejligheden. Da de altid skal holdes i snor, ikke må løbe frit og skal have mundkurv på når de er ude for matriklen. Det er ikke et liv værdigt.. Hvis man har hus og have måske..

Anmeld

25. januar 2011

Millah

SD21 skriver:

Jeg er enig i meget af det du siger, men jeg er ikke enig i at man skal omgås loven. Desuden, så burde du vide at hvis nu TS ikke finder en ejer, som har tænkt sig at beholde hunden resten af dens liv, så risikerer man at hunden enten bliver aflivet alligevel senere hen eller også at hunden bliver kastebold - og det bliver de ihvertfald skøre i hovedet af ! Det gør alle hunde!

Ja det er rigtig nok, men jeg ville altid kun bruge aflving som sidste udvej, det er jo bare min mening om tingene

Anmeld

25. januar 2011

SD21

Millah skriver:

Ja det er rigtig nok, men jeg ville altid kun bruge aflving som sidste udvej, det er jo bare min mening om tingene

Sådan har jeg det også, men det er så faktisk også sidste udvej for TS, da man netop ikke må videregive eller sælge hundene.

Anmeld

25. januar 2011

Lucipher

Hejsa.

Jeg tror godt jeg kan sætte mig ind i hvordan du har det. Det er hårdt at skulle være sin hunds bøddel. Kunne skrive en laaang forklaring om hvad der er sket med min hund og hvorfor vi ikke havde andre valg. Hvis vi havde haft det, så var det da det vi havde gjordt. Men nogen gange er livet bare ikke så let.

Håber du enten kan få den til tyskland, eller du kan finde fred i din beslutning.   

Anmeld

25. januar 2011

snøvsen

Jeg har fået aflivet en ung hund. Jeg fik hende, imens jeg boede i hus sammen med min daværende kæreste. Da vi gik fra hinanden, fandt jeg en lejlighed, hvor jeg gerne måtte have hund.

Men hunden kunne ikke finde ud af at være alene hjemme i lejligheden og gøede fra jeg gik til jeg kom igen. Naboerne klagede og jeg var nød til at komme af med hende ellers ville jeg blive smidt ud. Jeg kunne slet ikke holde tanken ud om, at hun skulle et andet sted hen at bo og derfor valgte jeg (af egoistiske grunde) at få hende aflivet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.