Maria-s skriver:
Der er maaaange tråde før denne der omhandler hvor meget vi kvinder tager på i vægt i vores graviditet og jeg jeg er da også SELV en af dem der har bekymret mig rigtig, rigtig meget omkring det. Men jeg er nødt til lige endnu engang at skrive her, fordi jeg synes du lyder bekymret over at have taget 5 kg på i uge 21 noget og sagt med et klap på skulderen og et venligt smil, så er det noget fis 
MEn altså jeg kan kun sige: LAD NU VÆRE MED AT FOKUSERE SÅ MEGET PÅ DET! og nyd jeres graviditet
JEg har selv synes jeg, brugt lidt fore meget energi på at fokusere på vægten og måske ikke helt nydt det så meget som jeg skulle, fordi jeg hele tiden har sammenlignet mig med andre og nøjjj henede der hun har godt nok selvkontrol eller orrrvvvrrreeee hendes der det sidder da KUN på maven.
Jeg synes personligt det er BEDRE at tage 2 kg for meget på end at tage 2 for lidt. Jeg bliver ved med at have et Oprah program for min nethinde som jeg så for en del år siden, det handlede og unge gravide kvinder og hvor besatte de var af deres vægt og på hvor meget de tog på. Det resulterede i at de udsatte deres babyer for en sundhedsrisiko, fordi de simpelthen ikke spiste nok.
Så alt med måde og først og fremmest nyd graviditeten. Og ja hvad SÅ hvis man en gang imellem bruger undskyldningen, "jamen det er ikke til mig, det er til baby!" 
Jeg er selv i dag 34+1 og har taget 17 kg. på OG jeg havde taget 5 kg på ved at stoppe med at ryge inden jeg blev gravid. Jeg er 179 høj og skal tilbage på en vægt mellem 71 kg og 75 kg. Men lige nu; der nyder jeg bare min dejlig søn inde i min mave og glæder mig til han kommer ud og ja så tager jeg "kampen op" med vægten, når han er født. Har lige været til læge og hendes kommentar var; jamen du er jo rigtig flot gravid, flot mave!
Man er og bliver ikke nogen dårlig mor (hvilket jeg selv følte jeg var da jeg i uge 16 havde taget 5-6 kg på) fordi man tager lidt ekstra på i vægt. Vi er alle forskellige og nogen tager mere på end andre.