Graviditetsvægt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.931 visninger
43 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Moar2011

ville lige høre jer ad og del også gern jeres stigning hvis i har lyst

Jeg er i uge 21+2 og har ca taget 4½ - 5kg på. -  er det meget? og er alt sammen fedt eller hvordan ?? ... - det meste sidder på maven , en lille smule på numse og lår , og en lille lille smule i ansigtet. ..

blir sådan lidt, hvad skal man kalde det trist måske, når jeg læser om andre der er ligeså langt henne som jeg, som ingenting har taget på endnu..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg har faktisk tabt mig lidt 1-2 kg. Men jeg forsøger også bevidst ikke at tage på, for jeg er overvægtig nok i forvejen.

Det kommer jo meget an på, hvad ens udgangsvægt er. Hvis man er normalvægtig eller ligefrem slank eller tynd, så SKAL man tage på. Ellers har barnet ikke noget at leve af. Hvis man derimod er overvægtig, skal man forsøge at minimere vægtstigningen, ikke ved at sulte sig selv (det må man ikke !), men ved at spise fornuftigt (dvs. fedtfattigt - husk dog at få de vigtige umættede fedtsyrer n-3 og n-6, især i fisk).

Anmeld

21. januar 2011

Moar2011

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg har faktisk tabt mig lidt 1-2 kg. Men jeg forsøger også bevidst ikke at tage på, for jeg er overvægtig nok i forvejen.

Det kommer jo meget an på, hvad ens udgangsvægt er. Hvis man er normalvægtig eller ligefrem slank eller tynd, så SKAL man tage på. Ellers har barnet ikke noget at leve af. Hvis man derimod er overvægtig, skal man forsøge at minimere vægtstigningen, ikke ved at sulte sig selv (det må man ikke !), men ved at spise fornuftigt (dvs. fedtfattigt - husk dog at få de vigtige umættede fedtsyrer n-3 og n-6, især i fisk).

Altså jeg fil afvide til NF at jeg var en slank pige, på det tidspunkt kunne man ikk rigtig se at jeg var gravid. - men da jeg nået omkring uge 17stykker, gik det hurtigt.. jeg spiser okey sundt, men hygger mig da os indimellem  - kan ikk lade hver hihi.. man kan se min mave inde i billeder, hvis det er..

Anmeld

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

Babyklar skriver:

Altså jeg fil afvide til NF at jeg var en slank pige, på det tidspunkt kunne man ikk rigtig se at jeg var gravid. - men da jeg nået omkring uge 17stykker, gik det hurtigt.. jeg spiser okey sundt, men hygger mig da os indimellem  - kan ikk lade hver hihi.. man kan se min mave inde i billeder, hvis det er..

Prøv at læs denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/78507pi1/graviditet/hvornaar-begyndte-i-at-tage-paa-i-vaegt-.aspx

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Babyklar skriver:

ville lige høre jer ad og del også gern jeres stigning hvis i har lyst

Jeg er i uge 21+2 og har ca taget 4½ - 5kg på. -  er det meget? og er alt sammen fedt eller hvordan ?? ... - det meste sidder på maven , en lille smule på numse og lår , og en lille lille smule i ansigtet. ..

blir sådan lidt, hvad skal man kalde det trist måske, når jeg læser om andre der er ligeså langt henne som jeg, som ingenting har taget på endnu..  

Jeg kan trøste dig med at mindst 90% er fostervand, moderkage, barn og vand i kroppen.
Så nej..det er en fin vægtstigning.
Nogle tager 20 kg på eller mere, og så er det, at det begynder at være knapt så godt.

men holder man sig bare nogenlunde under 15 kg i graviditeten så er det ok.
Mange oplever endda, at de rent faktisk har tabt sig i sig selv, når først fødslen er overstået og der er gået nogle dage.
SÅdan har jeg selv altid haft det, og du ligger skam i den fine ende

Anmeld

21. januar 2011

Moar2011

SussieThyssen skriver:

Jeg kan trøste dig med at mindst 90% er fostervand, moderkage, barn og vand i kroppen.
Så nej..det er en fin vægtstigning.
Nogle tager 20 kg på eller mere, og så er det, at det begynder at være knapt så godt.

men holder man sig bare nogenlunde under 15 kg i graviditeten så er det ok.
Mange oplever endda, at de rent faktisk har tabt sig i sig selv, når først fødslen er overstået og der er gået nogle dage.
SÅdan har jeg selv altid haft det, og du ligger skam i den fine ende

okey , så er jeg mere rolig ..

Anmeld

21. januar 2011

sandratobias

Jeg er godt nok længere end dig, men jeg har taget 14 kg på... 
De første 3-4 måneder havde jeg taget 1 kg på og derefter så er de bar kommet på...
Men det er jo oz baby, moderkage og forstervand der vejer...  

Sandra - uge 34+5

Anmeld

21. januar 2011

Happiness

Er i uge 17 nu, og har taget 1,5kg på, er normalvægtig. Men det er jo også først nu de kloge siger at man tager 3-400gr på hver uge... Synes din vægt lyder flot. Der er jo mange der tager meget mere på.

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

er 18+3 og har taget 2,5 kg på.

Anmeld

21. januar 2011

Moar2011

sandratobias skriver:

Jeg er godt nok længere end dig, men jeg har taget 14 kg på... 
De første 3-4 måneder havde jeg taget 1 kg på og derefter så er de bar kommet på...
Men det er jo oz baby, moderkage og forstervand der vejer...  

Sandra - uge 34+5

Ja, det er selvf rigtig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.