Graviditetsvægt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

Aprilmor11

Babyklar skriver:

Ja, det rigtig, men folk sir tilgengæld de synes jeg bære maven flot og det heller ikk fordi jeg ser fed ud, har bare altid taget hva vægten sir, hvilket man nok ikk lige skal gør

Det er da rigtig derjligt at høre

Nej det skal man ikke .. :p

Men lige meget hvad, kommer der jo noget godt ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Malonde1985

Jeg er i 39 fulde uger (40 uge) idag, og har taget små 8 kg på. Mit bmi var helt normalt inden jeg blev gravid, men har kastet meget op, så har derfor ikke taget det helt vildt på. Har da også været meget urolig for om den lille mon fik det den skulle eftersom jeg ikke tog så meget på .

Men hvad der er normalt at tage på i graviditeten kommer jo meget an på hvordan man er inden..

Synes det lyder meget normalt det du har taget på

Anmeld

22. januar 2011

Chewy

Babyklar skriver:

et var ikk meget du havde taget på endnu - men det kan jo nå at komme.. jeg håber under 10kg heh..

Nej, det er okay, men tror nu det kommer i de kommende uger Især fordi den lille jo skal tage på med 200 g i ugen fra nu af og frem til fødslen, så det vil gøre noget ved vægten. Kan også mærke min sult er steget lidt igen, så mon ikke jeg snart runder de 10 kg.

Jeg har en veninde der tog 19 kg på, men på intet tidspunkt tænkte jeg, at hun var stor eller noget. Bare smuk og gravid Så selvfølgelig holder jeg øge med min vægt, men jeg er ikke så bange for de ekstra kg efter alle de fine eksempler jeg har set. Og ja, de skal jo til så det må jeg bare acceptere

Anmeld

22. januar 2011

Maria-s

Der er maaaange tråde før denne der omhandler hvor meget vi kvinder tager på i vægt i vores graviditet og jeg jeg er da også SELV en af dem der har bekymret mig rigtig, rigtig meget omkring det. Men jeg er nødt til lige endnu engang at skrive her, fordi jeg synes du lyder bekymret over at have taget 5 kg på i uge 21 noget og sagt med et klap på skulderen og et venligt smil, så er det noget fis

MEn altså jeg kan kun sige: LAD NU VÆRE MED AT FOKUSERE SÅ MEGET PÅ DET! og nyd jeres graviditet JEg har selv synes jeg, brugt lidt fore meget energi på at fokusere på vægten og måske ikke helt nydt det så meget som jeg skulle, fordi jeg hele tiden har sammenlignet mig med andre og nøjjj henede der hun har godt nok selvkontrol eller orrrvvvrrreeee hendes der det sidder da KUN på maven.

Jeg synes personligt det er BEDRE at tage 2 kg for meget på end at tage 2 for lidt. Jeg bliver ved med at have et Oprah program for min nethinde som jeg så for en del år siden, det handlede og unge gravide kvinder og hvor besatte de var af deres vægt og på hvor meget de tog på. Det resulterede i at de udsatte deres babyer for en sundhedsrisiko, fordi de simpelthen ikke spiste nok.

Så alt med måde og først og fremmest nyd graviditeten. Og ja hvad SÅ hvis man en gang imellem bruger undskyldningen, "jamen det er ikke til mig, det er til baby!"

Jeg er selv i dag 34+1 og har taget 17 kg. på OG jeg havde taget 5 kg på ved at stoppe med at ryge inden jeg blev gravid. Jeg er 179 høj og skal tilbage på en vægt mellem 71 kg og 75 kg. Men lige nu; der nyder jeg bare min dejlig søn inde i min mave og glæder mig til han kommer ud og ja så tager jeg "kampen op" med vægten, når han er født. Har lige været til læge og hendes kommentar var; jamen du er jo rigtig flot gravid, flot mave!

Man er og bliver ikke nogen dårlig mor (hvilket jeg selv følte jeg var da jeg i uge 16 havde taget 5-6 kg på) fordi man tager lidt ekstra på i vægt. Vi er alle forskellige og nogen tager mere på end andre.

Anmeld

22. januar 2011

oerbaek

Jeg er 32+3 i dag og jeg har taget 4-5 kg på

Anmeld

22. januar 2011

oerbaek

Maria-s skriver:

Der er maaaange tråde før denne der omhandler hvor meget vi kvinder tager på i vægt i vores graviditet og jeg jeg er da også SELV en af dem der har bekymret mig rigtig, rigtig meget omkring det. Men jeg er nødt til lige endnu engang at skrive her, fordi jeg synes du lyder bekymret over at have taget 5 kg på i uge 21 noget og sagt med et klap på skulderen og et venligt smil, så er det noget fis

MEn altså jeg kan kun sige: LAD NU VÆRE MED AT FOKUSERE SÅ MEGET PÅ DET! og nyd jeres graviditet JEg har selv synes jeg, brugt lidt fore meget energi på at fokusere på vægten og måske ikke helt nydt det så meget som jeg skulle, fordi jeg hele tiden har sammenlignet mig med andre og nøjjj henede der hun har godt nok selvkontrol eller orrrvvvrrreeee hendes der det sidder da KUN på maven.

Jeg synes personligt det er BEDRE at tage 2 kg for meget på end at tage 2 for lidt. Jeg bliver ved med at have et Oprah program for min nethinde som jeg så for en del år siden, det handlede og unge gravide kvinder og hvor besatte de var af deres vægt og på hvor meget de tog på. Det resulterede i at de udsatte deres babyer for en sundhedsrisiko, fordi de simpelthen ikke spiste nok.

Så alt med måde og først og fremmest nyd graviditeten. Og ja hvad SÅ hvis man en gang imellem bruger undskyldningen, "jamen det er ikke til mig, det er til baby!"

Jeg er selv i dag 34+1 og har taget 17 kg. på OG jeg havde taget 5 kg på ved at stoppe med at ryge inden jeg blev gravid. Jeg er 179 høj og skal tilbage på en vægt mellem 71 kg og 75 kg. Men lige nu; der nyder jeg bare min dejlig søn inde i min mave og glæder mig til han kommer ud og ja så tager jeg "kampen op" med vægten, når han er født. Har lige været til læge og hendes kommentar var; jamen du er jo rigtig flot gravid, flot mave!

Man er og bliver ikke nogen dårlig mor (hvilket jeg selv følte jeg var da jeg i uge 16 havde taget 5-6 kg på) fordi man tager lidt ekstra på i vægt. Vi er alle forskellige og nogen tager mere på end andre.

Helt enig, man skal ikke fokusere for meget på hvor meget man tager på... bare baby har det godt er det vel det vigtigste, det kommer jo nok af igen efter fødseln

Anmeld

22. januar 2011

D-Micka

Maria-s skriver:

Anmeld

22. januar 2011

Thereseh

kitty skriver:

Vi er da ret seje, vi to. Lige langt, og lige lidt i vægt.. Og med de samme vejledninger fra læge og JM!

Sund fornuft, så går det hele

Lige præcis !! 

Anmeld

22. januar 2011

Moar2011

D-Micka skriver:

Jamen så har du jo slet ikke noget at klage over hihihi

heh :p

Anmeld

22. januar 2011

Lou87

SussieThyssen skriver:

Jeg kan trøste dig med at mindst 90% er fostervand, moderkage, barn og vand i kroppen.
Så nej..det er en fin vægtstigning.
Nogle tager 20 kg på eller mere, og så er det, at det begynder at være knapt så godt.

men holder man sig bare nogenlunde under 15 kg i graviditeten så er det ok.
Mange oplever endda, at de rent faktisk har tabt sig i sig selv, når først fødslen er overstået og der er gået nogle dage.
SÅdan har jeg selv altid haft det, og du ligger skam i den fine ende

Delvist enig..  15 kg som er max er godt og gå efter. Men..
..hvis man ligesom jeg havde meget vand i kroppen, så holder man sig sjældent under 15 tror jeg

Jeg startede min vandrejournal i januar og havde i maj kun taget 1 kg på. Men sidste del af graviditeten hvor barnet for alvor også vokser der tog jeg så li alt vand til mig og det forvandt ikke :/

Jeg tog 18 kg mere på inden jeg blev sat i gang d. 3 august men havde først termin d 29.

Men tabte så også 14 kg allerede inden jeg tog hjem gen, så derfor VED jeg meget af det bare var barnet og vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.