Anonym skriver:
Ej hvor jeg bare træ af det hele lige nu.
Vi fik børnepenge igår men kun det halve da vi skylder til dagpleje det også fint og fair nok.
Men idag står vi og har 246 til resten af måneden, vi skal ha handlet dagligvare men det kan vi ikke komme til fordi min kæreste skal ja hash og så det lige meget med hvad vi har brug for som familie.
Vores barn mangler bleer i dagplejen og sagde vi kom med nogen idag, men h*n ( vores barn) er sug idag så det måtte blive mandag men kan vi jo ikke nu når han mener han SKAL ja hash.
Det gør mig sur og ked når det er sådan.
Ville bare ud med det ikke andet.
Hej TS
Jeg tror jeg ved hvem du er ud fra det du skriver og din måde at formulere dig på 
Som jeg læser det, er der ingen tvivl om at du elsker dit barn helt utrolig højt
Og jeg tror også at du elsker din kæreste rigtig højt og at I har en masse godt sammen, og jeg kan godt følge dig i at når man elsker nogen, så er det lettere at acceptere fx hash, hvis det foregår uden for barnets viden og nærvær, så barnet på ingen måder er udsat for noget.
Men jeg tror du er nødt til at tage tyrene ved hornene. Lige nu gør du din kæreste og jeres familie en KÆMPE bjørnetjeneste. Du elsker ham, derfor tolererer du hans hashforbrug.
Men, hvis du virkelig skal føre din kærlighed til ham og jeres familie ud i livet, skal du sætte foden i, sørge for at kæresten får HJÆLP til at komme ud af misbruget og til at komme af med afhængigheden så han selv kan se prioriteterne klart. Du vil aldrig vinde en kamp mon en misbruger, da man mangler evnen til at tænke rationelt, da man har et fysisk og mentalt behov, der kan overskygge alt andet. Og det er også synd for ham, når han ikke evner at prioritere datteren, fordi han har en fysisk higen efter noget andet.
Derfor er mit råd ikke at du skrider eller sparker ham ud, for det tror jeg slet ikke du kan og har lyst til (hvis jeg har læst dine indlæg rigtigt
) Mit råd er at I sørger for at din kæreste får professionel hjælp, for det virker heller ikke til du har meget energi og kampgejst tilbage og du kan ikke bekæmpe hans prioriteringer alene
Håber du får læst dette indlæg og
til dig
Anmeld