Navneregistrering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Hm, ja....men foretrækker nu som sagt ikke at sku omkring kirkekontoret. Kan ikke lige se, hva jeg skal der....Foretrækker at ringe til myndighederne i stedet.

Ehmmm..det er jo dem, der evt skal
ansøge om godkendelse af dit barns navn...eller har de nu også lavet om på det???
(Kan være at konen her, skulle se, at få læst op på den kordegne viden)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Kløver

Når jeg nu ved, at det er en pige, jeg skal ha, så går jeg helt amok i pigenavne. Jeg har fundet et navn, jeg synes er rigtig sødt, men det er ikke umiddelbart godkendt som fornavn, ifølge familiestyrelsens hjemmeside.

Hvordan gør man i sådan et tilfælde ? Skal man søge om godkendelse og hvor gør man i så fald det ?

Det underlige er, at når jeg søger på mit eget første fornavn, så fremgår det heller ikke som godkendt  Men jeg havde da ingen problemer med at få det registreret. Har selv skiftet fornavn for ca. 4 år siden og skrev det bare på ansøgning om navneskift. Men det ser ikke ud til at være registreret, underligt nok.

Jeg mener det er kirkekontoret man skal snakke med

Anmeld

21. januar 2011

<3

Tjuhl skriver:

for reeeaaaal?? det er sgu da syret mand

Ja men det var som sagt ikke noget problem men tjekkes skulle det

Anmeld

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Ehmmm..det er jo dem, der evt skal
ansøge om godkendelse af dit barns navn...eller har de nu også lavet om på det???
(Kan være at konen her, skulle se, at få læst op på den kordegne viden)

Ja, men jeg kan bare ikke se, hvorfor jeg skal omkring kirkekontoret, når jeg ikke er medlem af folkekirken. Det nægter jeg simpelthen ! Der må da være andre veje ....

Anmeld

21. januar 2011

<3

SussieThyssen skriver:

Jeg tror at det efterhånden er meget forskelligt fra kirkekontor til kirkekontor.
Nogle steder holder de mere på formaliteterne og andre er de nærmest ligeglade.

Tja tjo på hende her lød det som om at det var fordi hun ikke kendte "vores" stavemåde, for hun var helt med på at Tjalve var godkendt så tror at det mere kommer an på hvor kendt navnet er og om  degnen har været ude for den stavemåde før.

Jeg vil da et eller andet sted håbe at det er samme fremgangsmåde alle steder

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Ja, men jeg kan bare ikke se, hvorfor jeg skal omkring kirkekontoret, når jeg ikke er medlem af folkekirken. Det nægter jeg simpelthen ! Der må da være andre veje ....

Nix..selv muslimer, jøder og alle andre skal..også ateister

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Kirle skriver:

Tja tjo på hende her lød det som om at det var fordi hun ikke kendte "vores" stavemåde, for hun var helt med på at Tjalve var godkendt så tror at det mere kommer an på hvor kendt navnet er og om  degnen har været ude for den stavemåde før.

Jeg vil da et eller andet sted håbe at det er samme fremgangsmåde alle steder

Helt enig.

Anmeld

21. januar 2011

ønskebørn74

Når jeg nu ved, at det er en pige, jeg skal ha, så går jeg helt amok i pigenavne. Jeg har fundet et navn, jeg synes er rigtig sødt, men det er ikke umiddelbart godkendt som fornavn, ifølge familiestyrelsens hjemmeside.

Hvordan gør man i sådan et tilfælde ? Skal man søge om godkendelse og hvor gør man i så fald det ?

Det underlige er, at når jeg søger på mit eget første fornavn, så fremgår det heller ikke som godkendt  Men jeg havde da ingen problemer med at få det registreret. Har selv skiftet fornavn for ca. 4 år siden og skrev det bare på ansøgning om navneskift. Men det ser ikke ud til at være registreret, underligt nok.

Hvad er navnet??

Anmeld

21. januar 2011

tinasmor

ønskebarn74 skriver:

Hvad er navnet??

Hun har tidligere skrevet: "Det er en hemmlighed til barnet har fået sit navn"

Anmeld

21. januar 2011

ønskebørn74

tinasmor skriver:

Hun har tidligere skrevet: "Det er en hemmlighed til barnet har fået sit navn"

Jeg har ikke læst hele tråden, og kan ikke hjælpe uden... Har arbejdet indenfor området...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.