Navneregistrering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

birthee

thilde-tusindfryd skriver:

Det lyder virkelig mærkeligt, syns jeg. Hvorfor f.... skal præsten tage sig af sådan noget ??  Det gider jeg da ikke spørge en præst om. Og da slet ikke, når jeg ikke er medlem af kirken. Det virker helt åndsvagt.

Der bliver jeg dig svar skyldig... Kender ikke til personregistrering på nettet, men ellers ville jeg da prøve at ringe til familiestyrelsen og spørge ad, hvis det er dem der har den navneliste liggende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

oo

æhm...ja, det er ikke et voldsomt brugbart svar, men jeg kan huske jeg læste en artikel om, at efter navnegodkendelserne var overgået til ...ministeriet (måske familiestyrelsen?!) blev stort set alle ansøgte navne godkendt. Det var værre da det var kirkekontoret eller kirkeministeriet (jeg aner ikke hvilken) der godkendte, de godkendte nemlig ikke ret mange navne

ja...temmelig ubrugbar oplysning, sorry. men i hvert fald skulle det være en del nemmere at få godkendt navne idag!

og ja, det ER noget frygtelig pis at man skal have registreret sit barn via kirkekontoret, jeg er så EVIGT enig med dig!!! dybt forældet system - og dybt provokerende for os der ikke er troende (eller tror på noget helt andet).

Anmeld

21. januar 2011

oo

på personregistrering.dk skal du stadig sende registreringen til dit kirkekontor!! sådan er det nu engang bare i danmark, men ja...det er TÅBELIGT!

Anmeld

21. januar 2011

oo

nåh, jeg fandt lige den artikel jeg tænkte på... du får lige linket: http://i.pol.dk/indland/article988782.ece

(du skal scrolle ned og så står det hele ude i venstre side - af en eller anden grund)

Vores datter har i hvert fald et kønsneutralt navn, så deeeet

Anmeld

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

Tjuhl skriver:

på personregistrering.dk skal du stadig sende registreringen til dit kirkekontor!! sådan er det nu engang bare i danmark, men ja...det er TÅBELIGT!

Ja, det er langt ude og alt for gammeldags. Og disrespektfuldt overfor de, der har meldt sig ud af folkekirken. På ens vandrejournal skal man også oplyse, hvilket sogn man hører til. Da tænkte jeg også, hvorfor f.... skal jeg det ? Hvad skal de bruge den oplysning til ? Mit barn skal ikke døbes og jeg bruger ikke mit sogn til noget som helst. Mærkeligt og dybt forældet system. Måske sku man bare nægte at komme med den oplysning. Kan slet ikke se, hvad de skal bruge det til. Jeg måtte iø ind og undersøge hvilket sogn, jeg hører under, for det vidste jeg slet ikke.

Har også tænkt på, om jeg sku ringe til familiestyrelsen elign og spørge mht. navnegodkendelse, men det blir så først på mandag.

Anmeld

21. januar 2011

oo

Ja, det er langt ude og alt for gammeldags. Og disrespektfuldt overfor de, der har meldt sig ud af folkekirken. På ens vandrejournal skal man også oplyse, hvilket sogn man hører til. Da tænkte jeg også, hvorfor f.... skal jeg det ? Hvad skal de bruge den oplysning til ? Mit barn skal ikke døbes og jeg bruger ikke mit sogn til noget som helst. Mærkeligt og dybt forældet system. Måske sku man bare nægte at komme med den oplysning. Kan slet ikke se, hvad de skal bruge det til. Jeg måtte iø ind og undersøge hvilket sogn, jeg hører under, for det vidste jeg slet ikke.

Har også tænkt på, om jeg sku ringe til familiestyrelsen elign og spørge mht. navnegodkendelse, men det blir så først på mandag.

jeg tror det er i forbindelse med cpr. nummer...eller noget. men ja, jeg skulle også ind og undersøge hvilket sogn vi hører til, vi bor nemlig midt imellem alting og er lidt lovløse

Anmeld

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

Tjuhl skriver:

nåh, jeg fandt lige den artikel jeg tænkte på... du får lige linket: http://i.pol.dk/indland/article988782.ece

(du skal scrolle ned og så står det hele ude i venstre side - af en eller anden grund)

Vores datter har i hvert fald et kønsneutralt navn, så deeeet

Tak for det. Der var da lidt oplysninger om, hvad der godkendes. Og der står jo, at de få navne, de afviser, er hvis man vil ha et efternavn som fornavn eller et pigenavn til en dreng og omvendt, hvis det altså i dk eller i udlandet er et typisk kønsspecifikt navn.

Det fornavn, jeg har tænkt på til min pige, er en afstamning af en drengenavn i Indien, men navnet er ikke særlig brugt og den side jeg fandt på nettet, som forklarer om navnet, skriver at det er et kønsneutralt navn. Altså selvom det mest bruges som drengenavn. Men da det i det hele taget ikke bruges særlig meget, så kan man jo ikke sige, at det er et typisk drengenavn ?

Anmeld

21. januar 2011

oo

Tak for det. Der var da lidt oplysninger om, hvad der godkendes. Og der står jo, at de få navne, de afviser, er hvis man vil ha et efternavn som fornavn eller et pigenavn til en dreng og omvendt, hvis det altså i dk eller i udlandet er et typisk kønsspecifikt navn.

Det fornavn, jeg har tænkt på til min pige, er en afstamning af en drengenavn i Indien, men navnet er ikke særlig brugt og den side jeg fandt på nettet, som forklarer om navnet, skriver at det er et kønsneutralt navn. Altså selvom det mest bruges som drengenavn. Men da det i det hele taget ikke bruges særlig meget, så kan man jo ikke sige, at det er et typisk drengenavn ?

nej det tror jeg ikke, jeg tror det skal være sådan helt uden tvivl et drengenavn for at de afviser. nu står der jo fx i artiklen at de regner med at godkende Inge som drengenavn i DK også, såe... jeg tror der er håb!

Anmeld

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

Nå, jeg huskede forkert. Det er ikke kønsneutralt, men et sjælden drengefornavn.

Det er denne side, jeg har fundet oplysninger på. Og den er god til at finde mening og oprindelse af navne. Ved ikke, om der er en dansk, der er bedre evt.

http://www.thinkbabynames.com/

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Ja, det kan godt være, man bare skal registrere det og så se, hvad der sker. Hvis de ikke kan godkende det, hører man jo nok fra dem.

Netop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.