Navneregistrering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

SussieThyssen

Valle81 skriver:

Ahh okay:0)

Nej tror heller ikke det kommer så vidt i vore dage - hvem vil ikke give deres barn navn - eller trækkes gennem alle mulige systemer bare for det:0)

Skørt:0)

Helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Man arbejder også på sagen, men det er endnu ikke indført..så du må bide i det sure æble og henvende dig der, hvor man ifølge den danske lovgivning skal henvende sig, og gør du ikke det..så får dit barn et tvangsnavn
Jeg er heller ikke medlem af den danske folkekirke, men har da troligt henvendt mig der alligevel..og der er kke groet horn ud på min ryg og jeg har heller ikke fået udslæt af det...så ..det går nok endda

Jamen jeg har da bestemt også tænkt mig, at give mit barn et navn. Hvorfor man som forældre ikke sku gøre det, kan jeg ikke lige forstå ?

Jeg vil bare ikke skulle troppe op i det lokale kirkekontor - ved ikke engang hvor det ligger. Jeg har som borger ret til at markere mine holdninger omkring dette i handling, og det vil jeg gøre ved at ringe til familiestyrelsen på mandag og spørge mht godkendte navne. Og når tiden så kommer og min lille pige er kommet til verden, så vil jeg lade hende registrere via nettet.

Her er iø en lille artikel om det meget gammeldags system, som nogle katolikker åbenbart også har fundet diskrimerende og anlagt sag omkring:

http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2008/01/03/212805.htm

Anmeld

22. januar 2011

Maja88

men mange systemer er jo gammeldags. og det har noget med registrering at gøre...

jeg er blandt andet døbt og født i sønderjylland og så kan man heller ikke bare blive gift.. nej man skal påvise en fødselsregistreringsattest.

og hvor andre bare kan påvise dåbsattest og fx. vielsesattest når de føder. Skal jeg, fordi jeg er  født i sønderjylland, påvise en fødselsregistreringsattest.

det er jo også gammeldags men nogen ting skal man jo bare.

Anmeld

22. januar 2011

thilde-tusindfryd

Her er en artikel mere, som er mere up to date og hvor man kan læse, at man åbenbart indtil for ganske nylig faktisk HAR kunnet lade sit barn registrere via nettet, men efter at NemID er blevet indført sidste år, har man lukket siden, fordi der ikke er økonomi til at opdatere siden til det nye system. Derfor er der udsigt til, at der går 1½ år, inden det igen kører elektronisk. Det er jo helt hen i vejret og uhørt. Vil gerne opfordre alle, som på samme måde som jeg, føler sig berørt af dette her, skriver til de aktuelle politikere, som arbejder med sagen om at se at få flyttet aktiviteterne til kommunerne.

http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1172403/it-boevl-sender-muslimer-til-kordegnen/

Anmeld

22. januar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Jamen jeg har da bestemt også tænkt mig, at give mit barn et navn. Hvorfor man som forældre ikke sku gøre det, kan jeg ikke lige forstå ?

Jeg vil bare ikke skulle troppe op i det lokale kirkekontor - ved ikke engang hvor det ligger. Jeg har som borger ret til at markere mine holdninger omkring dette i handling, og det vil jeg gøre ved at ringe til familiestyrelsen på mandag og spørge mht godkendte navne. Og når tiden så kommer og min lille pige er kommet til verden, så vil jeg lade hende registrere via nettet.

Her er iø en lille artikel om det meget gammeldags system, som nogle katolikker åbenbart også har fundet diskrimerende og anlagt sag omkring:

http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2008/01/03/212805.htm

Ja..og vi kan ikke vi kan ikke være mere enige.
Jeg er nok bare mere fredelig i den retning, og tager det ikke så højtideligt om man skal ind omkring kirkekontoret.
Den danske folkekirke er jo trods alt det vores samfund og kultur er bygget op om i mange henseender, så det er ok med mig.

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Ja..og vi kan ikke vi kan ikke være mere enige.
Jeg er nok bare mere fredelig i den retning, og tager det ikke så højtideligt om man skal ind omkring kirkekontoret.
Den danske folkekirke er jo trods alt det vores samfund og kultur er bygget op om i mange henseender, så det er ok med mig.

Ja det er selvfølgelig et personligt valg, man må tage, hvilke kampe man vil ta

Jeg har den holdning, at det er vigtigt at stå inde for det, man tror på og har som værdier. Hvis ikke vi hver især gør det, så kører det hele jo ud på et sidespor, hvor de magtbegærlige kommer til at bestemme, hvordan verden og livet for os alle kommer til at se ud.

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Ja det er selvfølgelig et personligt valg, man må tage, hvilke kampe man vil ta

Jeg har den holdning, at det er vigtigt at stå inde for det, man tror på og har som værdier. Hvis ikke vi hver især gør det, så kører det hele jo ud på et sidespor, hvor de magtbegærlige kommer til at bestemme, hvordan verden og livet for os alle kommer til at se ud.

Helt enig

Anmeld

30. januar 2011

thilde-tusindfryd

Kom lige i en anden forbindelse til at læse dette på personregistrering.dk:

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=109

I forbindelse med fødsel kan du med Digital Signatur ansøge om navngivning og/eller afgive omsorgs- og ansvarserklæring for barnet senest 10 dage efter barnets fødsel.

Du kan endnu ikke anvende NemID til at anmelde fødslen, men du kan fortsat bestille den "gamle" digitale signatur her.

Så man KAN altså godt foretage navneregistrering via nettet. Bare ikke med NemID. Jeg har heldigvis digital signatur, så det kan jeg jo bruge. Så er jeg i hvert fald fri for at stille op på kirkekontoret, hvilket jeg stadig ville ha nægtet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.