SussieThyssen skriver:
Man arbejder også på sagen, men det er endnu ikke indført..så du må bide i det sure æble og henvende dig der, hvor man ifølge den danske lovgivning skal henvende sig, og gør du ikke det..så får dit barn et tvangsnavn 
Jeg er heller ikke medlem af den danske folkekirke, men har da troligt henvendt mig der alligevel..og der er kke groet horn ud på min ryg og jeg har heller ikke fået udslæt af det...så ..det går nok endda 
Jamen jeg har da bestemt også tænkt mig, at give mit barn et navn. Hvorfor man som forældre ikke sku gøre det, kan jeg ikke lige forstå ? 
Jeg vil bare ikke skulle troppe op i det lokale kirkekontor - ved ikke engang hvor det ligger. Jeg har som borger ret til at markere mine holdninger omkring dette i handling, og det vil jeg gøre ved at ringe til familiestyrelsen på mandag og spørge mht godkendte navne. Og når tiden så kommer og min lille pige er kommet til verden, så vil jeg lade hende registrere via nettet.
Her er iø en lille artikel om det meget gammeldags system, som nogle katolikker åbenbart også har fundet diskrimerende og anlagt sag omkring:
http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2008/01/03/212805.htm
Anmeld