Syntes min mor er lidt træls nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Diana...

tinasmor skriver:

WOW TILLYKKE MED DEN LILLE NY

TAK 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

mullesmith2

Maja84 skriver:

puh kan sagtens forstå dig, det er også en mundfuld med 2. Det er jo ikke fordi du ikke elsker dine børn, men alle har en grænse, og man har jo brug for en smule frihed engang imellem. Det er jo også vigtigt du får dine batterier ladet op, så du ikke kører dig selv helt ned, måske med tiden din kæreste kan klare det lidt længere ad gangen, man kunne håbe, for det er jo også hårdt for dig at stå alene med begge 2, og du er jo mor 24/7 så ikke underligt hvis du engang imellem, får brug for et pusterum

måske det kunne hjælpe at tage en ekstra snak med din mor, og være alvorlig når i snakker om det, og forklare hende, hvad det gør når hun tilbyder og så skuffer dig på den måde. Ikke forlange hun skal passe dem, men at du måske bare vil vide hvad du kan forvente, og du har behov for hende, men hun også må melde klart ud, så du ikke får forventninger hun ikke kan leve op til, for dme giver hun jo selv, men svigter, og er jo heller ikke fair. Kan sagtens forstå du ikke vil forlange noget af folk, men kunne måske alligevel at din svigermor en aften evt havde lyst til at være hos jer, og hjælpe din kæreste med børnene, så var de 2 om opgaven, og kunne få noget tid sammen, måske det var en mulighed

Ja det kunne være en mulighed jo

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

mullesmith2 skriver:

Ja det kunne være en mulighed jo

jeg håber ihvertfald i finder på noget

og sender en kæmpe krammer

Anmeld

19. januar 2011

mullesmith2

Maja84 skriver:

jeg håber ihvertfald i finder på noget

og sender en kæmpe krammer

Ja os mig. Tusind tak

Anmeld

19. januar 2011

Vingummien

Tænker først om du ikke kan få manden til at passe dem en aften elelr en dag? Så du kan komme ud for dig selv?

Din mor har vist en masse i hendes liv at lave, men ja, syntes da også det lyder rigtigt øv at hun siger hun kan og så hun ikke kan.

Og er sikker på at når det virkelige gælder så er hun der.

Min mor gør heller ikke det vilde for at se min dreng, og siger tit nej til vi må besøge dem. Men nu her hvor han er så syg, der har hun faktiskk været her 2 dage og passet ham mens jeg er i skole, og har aflyst en aftale imorgen for at være ved ham imorgen.

Tror nogle gange man skal være glad for det man får. Selvom det til tider kan være svært.

Anmeld

19. januar 2011

bullerbassen

Eva. skriver:

Men hvor gamle er de børn? Kunne du ikke finde en barnepige hvis det er du har behov for at komme ud.. jeg synes ikke man skal forvente at ens mor gider børnene når man selv lige har brug for det...men snarere håbe på at de har lyst når det vil være til gavn og glæde begge veje rundt..altså når de små pus selv kan give udtryk for eller vise at de gerne vil.

Kan du ikek få din mand til at passe dem...? den løsning har jeg altid brugt...også for børnenes skyld så de er hjemme i vante omgivelser med en af de to tætteste mennesker..

Men altså, kan høre vi ser forskelligt på det..jeg kan ikke forstå dine forventninger til din mor...og da slet ikke hvis det er sådan at hun lover en masse hun ikke holder...så ville jeg lade være med at aftale noget...den her frostod jeg bare på dig var noget du havde bedt om og ikke noget hun havde foreslået?

Jeg læser bestemt ikke trådstarters indlæg som om hun forventer at mormor passer børnene, men må da give hende ret i, at hvis trådstarter spørg efter hjælp ( en sjældent gang ) og mormor siger ja for derefter at aflyse.

Ja så ville jeg ski også blive skuffet ( jeg er bestemt ikke forkælet ) som i kaldet trådstarter, men vi er bare nogle stykker som ikke har forældre der står på spring for en.

Og når man så en sjældent gang får overbevist sig selv om at spørge efter hjælp, og bliver set det i udsigt, for derefter lige så hurtig at forsvinder. Ja så kan man blive skuffet.

Forkælet eller ej - syntes bestemt ikke det er af at være forkælet

Anmeld

19. januar 2011

bullerbassen

mullesmith2 skriver:

Jeg skrev en besked igår til min mor for at høre om hun måske ville passe mine drenge en dag så kunne jeg passe den ungdomsklub hun arbejder i. Trææænger bare sådan til at komme ud blandt andre mennesker, går og bliver ør i hovedet af at gå herhjemme dagen lang. Hun ringede så og sagde hun kunne passe dem fredag formiddag... så kunne min stedfar bare hente deres barnevogn i hans firmabil efter arbejde. Men så kom hun til at tænke på at hun også bare kunne passe dem fra torsdag aften for hun havde egentlig også fri torsdag, men så åh nej det kunne hun ikke alligevel for hun skal have Mathias (min bror på 8år) i skole fredag morgen så det er nok bedre det er fra fredag eftermiddag til lørdag engang, men nååå nej hun har jo babysvømmning om lørdagen måtte min stedfar lige minde hende på kunne jeg høre i rørret. Nå men så ihvertfald lørdag til søndag, og hun kunne da også lige kigge forbi på torsdag...

Tænkte bare DU GODESTE og endte bare med at sige, jamen jeg tænker lige lidt over det så. Og hun svarede jo aldrig på det jeg reelt spurgte om i sms'en om jeg måtte passe hendes klub en dag og hun så kunne passe drengene her!! Sådan er det bare hver eneste gang man vil spørge hende om hjælp til noget så ender det altid med at det bliver aflyst fra hendes side. Syntes det er så pisse træls. Hun er satme bare ikke en rigtig mormor altså. Øv Dengang jeg var meget højgravid med 7kg babyer og vejede 131kg og knap kunne gå ville hun også komme ned og gøre rent og hjælpe med alt muligt... men kom hun nogensinde??? næh. Jeg er bare så pisse træt af at hun siger hun vil alt muligt og det bliver ikke til en skid. Jeg har sagt til hende at jeg er så dårlig til at be om hjælp, fordi jeg egentlig syntes det er lidt et nederlag at erkende at jeg ikke kan klare alting selv. Og så når jeg ber hende om hjælp så bliver det ikke til noget.

Ja jeg ville lige komme ud med mine frustrationer inden manden kommer hjem fra arbejde, så skal han også serviceres (åh gud det er hårdt at være husmor). Kan virkelig tude hele tiden igen nu, har sku nok bare lidt ondt af mig selv for tiden.  Kram til alle baby'brugerne

Kan sagtens forstå dig - syntes bestemt ikke du lyder forkælet.

Jeg ville også blive skuffet - kender det med at endelig spørge efter hjælp og den så ikke bliver taget imod / givet.

Håber I finder en løsning så du kan få lidt ene tid - for ja det kan ski være hårdt at gå hjemme med 2 små. Der er ikke altid de samme muligheder for at komme ud som ved en

Anmeld

19. januar 2011

Turtles

mullesmith2 skriver:

Jeg skrev en besked igår til min mor for at høre om hun måske ville passe mine drenge en dag så kunne jeg passe den ungdomsklub hun arbejder i. Trææænger bare sådan til at komme ud blandt andre mennesker, går og bliver ør i hovedet af at gå herhjemme dagen lang. Hun ringede så og sagde hun kunne passe dem fredag formiddag... så kunne min stedfar bare hente deres barnevogn i hans firmabil efter arbejde. Men så kom hun til at tænke på at hun også bare kunne passe dem fra torsdag aften for hun havde egentlig også fri torsdag, men så åh nej det kunne hun ikke alligevel for hun skal have Mathias (min bror på 8år) i skole fredag morgen så det er nok bedre det er fra fredag eftermiddag til lørdag engang, men nååå nej hun har jo babysvømmning om lørdagen måtte min stedfar lige minde hende på kunne jeg høre i rørret. Nå men så ihvertfald lørdag til søndag, og hun kunne da også lige kigge forbi på torsdag...

Tænkte bare DU GODESTE og endte bare med at sige, jamen jeg tænker lige lidt over det så. Og hun svarede jo aldrig på det jeg reelt spurgte om i sms'en om jeg måtte passe hendes klub en dag og hun så kunne passe drengene her!! Sådan er det bare hver eneste gang man vil spørge hende om hjælp til noget så ender det altid med at det bliver aflyst fra hendes side. Syntes det er så pisse træls. Hun er satme bare ikke en rigtig mormor altså. Øv Dengang jeg var meget højgravid med 7kg babyer og vejede 131kg og knap kunne gå ville hun også komme ned og gøre rent og hjælpe med alt muligt... men kom hun nogensinde??? næh. Jeg er bare så pisse træt af at hun siger hun vil alt muligt og det bliver ikke til en skid. Jeg har sagt til hende at jeg er så dårlig til at be om hjælp, fordi jeg egentlig syntes det er lidt et nederlag at erkende at jeg ikke kan klare alting selv. Og så når jeg ber hende om hjælp så bliver det ikke til noget.

Ja jeg ville lige komme ud med mine frustrationer inden manden kommer hjem fra arbejde, så skal han også serviceres (åh gud det er hårdt at være husmor). Kan virkelig tude hele tiden igen nu, har sku nok bare lidt ondt af mig selv for tiden.  Kram til alle baby'brugerne

Jeg forstår dig godt.
Det at man har en mormor til sine børn, gør da at man også har et håb og ønske om at hun gerne ville være der for og med sine børnebørn.
Så er det da super skuffende at hun aflyser, eller ikke lige kan tage en beslutning om at hjælpe dig eller ej.

Du er ikke forkælet bare fordi du har en mormor som du håber på hjælp fra..
Jeg er første gangs mor, og jeg regner da helt klart med hjælp fra min familie.. Og jeg er også blevet lidt skuffet over min mor, som ikke er så meget på som jeg havde regnet med hun ville være..
Jeg har så bare valgt at tage sagen i egen hånd, og komme til hende når jeg har mulighed for det..
Og man har bare brug for en pause engang i mellem, om det så bare er en tur i Netto alene.

Men måske du skulle snakke med din mor om det? Eller hvad med din svigermor kan hun ikke hjælpe?
Jeg har meget glæde af mine sviger forældre, det er dem der primær passer vores søn, hvis vi skal noget?

Håber du finder en løsning på problemet)

Anmeld

19. januar 2011

signe.

mullesmith2 skriver:

Jo det er min mors eneste bønebørn hvis det er det du mener

det var det, og mente jeg nok.. går det egentlig ellers godt oppe nordpå? jeg er jo godt nok sommetider hjemme hos familien, men byerne ligner da sig selv må man sige

Anmeld

19. januar 2011

AnneBJ

Jeg vil slet ikke diskutere om det er rimeligt du beder om hjælp eller ej, for det er ikke det dit indlæg handler om! Det handler om at du er skuffet over, din mors gentagne svigt (ja, det synes jeg det er, når man lover noget og aldrig holder det)

Det er flot at hun tilbyder at hjælpe, med både børn og rengøring, men det er ret nemme tilbud, hvis de aldrig bliver overholdt, selvom du forsøger at "holde hende op" på aftalen.

Jeg har fuld forståelse for bedsteforældre som selv har en travl hverdag/fritid, men jeg bliver også skuffet, hvis folk som beder mig sige hvis jeg skal have hjælp, svigter når jeg endelig beder om hjælpen!

Kram herfra - jeg synes ikke du lyder forkælet, og jeg kan godt forstå du er skuffet og irriteret!

(har ikke læst alle indlæg i tråden...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.