Syntes min mor er lidt træls nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Lulle25

Synes det er lidt svært det du fortæller, har ikke læst hele tråden. Kan selvfølgelig godt forstå du synes det er hårdt og have tvillinger og det er da traels din mor lover noget hvorefter hun laver om på aftalerne.

Men hvis jeg var dig ville jeg fortælle min mor hvordan jeg har det, måske hun forstår dig bedre så?

Venter selv nr. 4 og får aldrig vores børn passet, synes egentlig mine egne forældre er gode til lige og kigge forbi en eftermiddag, men mine svigerforældre kommer aldrig. Og synes det er synd for pigerne som er 3 og 9 år, vores søn på 20 mdr forstår jo ikke helt endnu hvor længe der går mellem vi ser dem.

Mine forældre siger ofte til min bror som tit får passet børn hos dem at de jo ikke har børn mere og derfor er i deres fulde ret til at sige nej.Og de har jo ret,men håber ikke selv jeg tænker sådan til den tid. Blev selv passet rigtig meget af min mormor,men tiderne er jo helt anderledes nu, så mormødre er jo ikke som de var da vi var børn, og det må man jo acceptere. Din mor virker meget aktiv, og hvis hun har en dreng på 8 år også har hun jo også selv en der skal passes op derhjemme,samtidig med babysvømning og de andre ting du nævnte, så måske er hun fyldt op. Men tal med hende om det, det er det man kommer længst med. Og ellers tænker jeg at din mand kan tage over mens du går på cafe med en veninde eller noget andet du har lyst til, det er jo også hans unger

Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

mullesmith2

Turtles skriver:

Jeg forstår dig godt.
Det at man har en mormor til sine børn, gør da at man også har et håb og ønske om at hun gerne ville være der for og med sine børnebørn.
Så er det da super skuffende at hun aflyser, eller ikke lige kan tage en beslutning om at hjælpe dig eller ej.

Du er ikke forkælet bare fordi du har en mormor som du håber på hjælp fra..
Jeg er første gangs mor, og jeg regner da helt klart med hjælp fra min familie.. Og jeg er også blevet lidt skuffet over min mor, som ikke er så meget på som jeg havde regnet med hun ville være..
Jeg har så bare valgt at tage sagen i egen hånd, og komme til hende når jeg har mulighed for det..
Og man har bare brug for en pause engang i mellem, om det så bare er en tur i Netto alene.

Men måske du skulle snakke med din mor om det? Eller hvad med din svigermor kan hun ikke hjælpe?
Jeg har meget glæde af mine sviger forældre, det er dem der primær passer vores søn, hvis vi skal noget?

Håber du finder en løsning på problemet)

Ja jeg er også førstegangsmor og så jeg havde nok også regnet med lidt mere støtte især fordi jeg gennem hele graviditeten ikke lagde skjul på at jeg faktisk var ret ked af at der var to babyer i maven og ikke kun en, ikke fordi jeg vil undvære nogen af dem, ville bare stadig ønske de var kommet i to omgange istedet for en, for jeg syntes bare det er så stressende at skulle have to babyer. Det kan nok bare ikke betale sig at være ked af hvad jeg ikke fik men i stedet være glad for det jeg fik.

Anmeld

19. januar 2011

Fru Dinesen

Aller kæreste søde Mulle 

Kan så godt forstå dig, der er mega hårdt og blive svigtet på den måde og så er det lige meget om det  er ens mor eller hvem det er...

Min mor har ikke en gang været over og se vores lille nye Alberte og det havde hun faktisk lovet (de bor sjælland vi Horsens Jylland)

og hun var heller ik over og se Amalie vores store pige før hun var 3-4 måneder ... og sådan noget gør squ ondt 

Ens mor er vel også den man spejler sig i som ny bagt forældre ??? hvor man søger trøst og omsorg når tingene bliver hårde med en lille ny ...

For står dig så inderligt... og fatter ik hvordan nogle kan finde på at kalde dig forkælet på nogen måde .. kan slet ik se hvor de har det fra i dit indlæg 

Jeg ville tage den op med min Mor hvis jeg var dig og få nogle faste "aftaler" noget hvor du føler dig sikker på du kan regne med hende ..... burde jeg også selv 

Kæmpe kram her fra ... Beundre så flot du klare det med de 2 skønne prinser 

Anmeld

20. januar 2011

mullesmith2

Fru Dinesen skriver:

Aller kæreste søde Mulle 

Kan så godt forstå dig, der er mega hårdt og blive svigtet på den måde og så er det lige meget om det  er ens mor eller hvem det er...

Min mor har ikke en gang været over og se vores lille nye Alberte og det havde hun faktisk lovet (de bor sjælland vi Horsens Jylland)

og hun var heller ik over og se Amalie vores store pige før hun var 3-4 måneder ... og sådan noget gør squ ondt 

Ens mor er vel også den man spejler sig i som ny bagt forældre ??? hvor man søger trøst og omsorg når tingene bliver hårde med en lille ny ...

For står dig så inderligt... og fatter ik hvordan nogle kan finde på at kalde dig forkælet på nogen måde .. kan slet ik se hvor de har det fra i dit indlæg 

Jeg ville tage den op med min Mor hvis jeg var dig og få nogle faste "aftaler" noget hvor du føler dig sikker på du kan regne med hende ..... burde jeg også selv 

Kæmpe kram her fra ... Beundre så flot du klare det med de 2 skønne prinser 

Hvordan kunne hun overhovedet vente så længe med at se hendes barnebarn?? det er uforståetligt. Ja jeg havde da nok regnet med at min mor ville være der lidt mere, når hun så endelig er der så syntes jeg hun virker så falsk. Ved ikke om det bare er mig der er noget galt med, eller fordi jeg er pylleret og træt hele tiden at der ikke skal meget til før jeg bliver helt ude af den.

Men tak for di forståelse det er rart man ved at man ikke er alene om de følelser man går og har. Kram mulle

Anmeld

20. januar 2011

tinasmor

Jeg kan godt forstå, at du synes det er lidt irreterende at din mor hele tiden siger hun vil noget, men så ikke kan alligevel. Nu lyder det som om din mor i forvejen har mindre børn (et barn på 8 år) ? Måske er hendes liv i forvejen lidt presset (lyder til at hun skal en masse aktiviteter) Måske I kan aftale en fast dag et par gange om måneden istedet. Så kan hun ligge det ind. For mig lyder det mere som om at hun ikke rigtig kan finde nogle dage (mere end det er at hun decideret aflyser) så faste dage ville måske passe hende bedre.

Jeg tror med nogle bedsteforældre at de synes at det er hyggeligt at passe hvis der f.eks kun er 1 barnebarn. F.eks blev min søsters søn passet meget da han var lille. Men som børnebørnene er blevet flere (og de ældre) så orker de ikke at passe så meget. Tror du det er fordi der er to hun ikke engagere sig så meget?

Nogle gange har vi jo nogle forventninger og det lyder som om du har haft nogle til din mor som hun desværre ikke kan opfylde. Det er død hårdt. Men tror måske bare det er bedre at accepterer at det måske endnu en gang bliver sådan. F.eks så ved jeg, at vi f.eks ikke vil kunne få passet vores børn f.eks ved overnatning (eller samtidig)fordi mine forældre er gl. og mine svigerforældre endnu ældre og bor i et andet land. Så da vi valgte at vi skulle have nr 2 vidset vi også på forhånd at der ikke vil være meget pasning overhoved. og når man fra starten har gjort sig det klart, er det måske lidt nemmere at acceprere og ikke blive ked og skuffet. Derfor kan jeg da stadigvæk være missundelig når man høre om bedste forældre der tager børnene en hel uge i ferien eller man ser besteforældre på stranden osv. Det vil vores børn ikke opleve. Men de bliver også ældre (mine forældre) og da jeg fik børn sent (32 år med den første) ja så har jeg måske også selv lidt "sat mig i situationen".

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.