mullesmith2 skriver:
har bare sgat til min mor at jeg har svært ved at be andre om hjælp til at tage børnene nettop fordi der er to på en gang og jeg syntes også det er meget at forlange af andre folk som jeg ikke kender på samme måde som man kender ens mor. Og min kæreste syntes også det er svært at passe dem begge på en gang og det er ikke noget han ville kunne gøre i flere timer så jeg kunne tage på venindetur. Men altså jeg skal jo også nok klare det uden at få dem passet nogensinde, det er der jo mange andre der har klaret også. Jeg er bare så langt nede at jeg hele tiden tænker på at jeg bare så gerne kun ville have haft et barn som jeg ammede så jeg bare kunne tage barnet over i sengen om natten og ikke skulle ud og varme flasker til to. Jeg føler mig ikke engang glad for børnene tiltider, og det gør da ondt i hjertet at man får sådan nogen tanker om sine egne små pus. Elsker dem jo så meget, men trænger da bare lige til luft engangimellem.
puh kan sagtens forstå dig, det er også en mundfuld med 2. Det er jo ikke fordi du ikke elsker dine børn, men alle har en grænse, og man har jo brug for en smule frihed engang imellem. Det er jo også vigtigt du får dine batterier ladet op, så du ikke kører dig selv helt ned, måske med tiden din kæreste kan klare det lidt længere ad gangen, man kunne håbe, for det er jo også hårdt for dig at stå alene med begge 2, og du er jo mor 24/7 så ikke underligt hvis du engang imellem, får brug for et pusterum 
måske det kunne hjælpe at tage en ekstra snak med din mor, og være alvorlig når i snakker om det, og forklare hende, hvad det gør når hun tilbyder og så skuffer dig på den måde. Ikke forlange hun skal passe dem, men at du måske bare vil vide hvad du kan forvente, og du har behov for hende, men hun også må melde klart ud, så du ikke får forventninger hun ikke kan leve op til, for dme giver hun jo selv, men svigter, og er jo heller ikke fair. Kan sagtens forstå du ikke vil forlange noget af folk, men kunne måske alligevel at din svigermor en aften evt havde lyst til at være hos jer, og hjælpe din kæreste med børnene, så var de 2 om opgaven, og kunne få noget tid sammen, måske det var en mulighed 
Anmeld