bagger26 skriver:
Jeg har lige haft et ekstra besøg af min sundhedsplejerske, fordi vi har fulgt Sofia vækst lidt ekstra. Hun har altid være en bitte skid og altid ligget i den nedre del af vækstkurverne..
Hun er 10 mdr og blev målt og vejet idag, og hun måler 70 cm og har en vægt på 7,8 kg, så hun faldt ud af normalområdet idag. Jeg skal kontakte min læge som skal kigge lidt ekstra på hende og evt henvise mig til en børnelæge.. Vi tror som sådan ikke, at der er noget glat, da hun selvfølgelig trives, er glad, leger, smiler, snakker og er flot flot flot motorisk med, det eneste der halter lidt er den der vækst. Hun er aldrig syg, har kun haft feber en enkelt gang da hun fik sin 3 mdr vaccination..
Nå, det jeg ville frem til var, om der er andre i samme båd, om i evt fandt ud af hvad der var galt, eller om det bare var ingenting.. Selv tror jeg ikke der er noget galt, men man tænker da selvfølgelig over det alligevel.. 
Det lyder til hun trives og udvikler sig hun skal, han er blot bare ikke ment til at være stor. Lad være med at kun at fokusere på hendes tal, men se hende som en helhed.
Er hun lige startet i dp eller vu? Det siges at de nemlig godt kan gå lidt i stå i vækst - når der sker noget overvældende nyt i deres hverdag. At de får så ufattlige mange nye indtryk, de skal arbejde med - så de glemmer lidt at vokse.
Vores frederic var 74 cm og 7,15 kg og en mdr senere 78 cm og 7,5 kg.
Vi har altid kæmpet med mad herhjemme og altid fået at vide at han blot var en lang og slank dreng der var i trivsel.
At det med at han ville spise mere kom med tiden.
Lige til han fyldte 1 år og han valgte ud af den blå luft at tabe sig over 1 kg.
Vi har det seneste 1½ år rendt til kontrol hver 2. mdr. De har testet - taget utallige blodprøver - aff og urin prøver osv.
I dec var vi indlagt i 5 laaange dage med hans spiseproblem. Han havde samme vægt til både 1 og 2 års undersøgelsen og gået i stå i væskt.
Vi skal afsted til kontrol her på tordag, 2 gange på 1 mdr. Han er en herlig dreng på 90 cm og 9,7 kg.
Meget kan ses tilbage i generne. Var I selv nogle små nogle og jeres højde idag. Prøv at snakke med jeres forældre om da I var små.
Igen, hvis hun var lille ved fødsel er det jo klart hun ikke er en basse pige på 14 kg og 82 cm