Andre med små og "undervægtige" børn - 10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

eElak

jcmoller skriver:

min datter er 11mdr  vejer 5.6kg og er 60cm.

Nuuurh en lille en.. 

Men hun er jo også FTF, så der skal hun følge sin egen kurve.. 

Hvor gammel er hun sådan i korrigeret alder??

TIl trådstarter:

Min søns vækst gik langsomt fra han var 9 månder. på lidt over 1 år har han taget 1 kg på. kan ikke huske hvor meget han er vokset i længden. 
Folk har haft så travlt med om han nu ikke var for lille osv, men når man ser på han, så er han jo perfekt på alle andre områder.. og med krudt i røven, så det er jo klart at han forbrænder det.

Nogle gange glemmer de altså også at se på forældrene.. Min søns far er ikke just den højeste med sine 171 cm... så det er da klart derfra at han slægter sin far på..

Jeg er dog spændt på hvad lægen siger ved 2 års undersøgelsen - han er 22 måneder nu...

Mht. vægt/vækst kurver så er han under den nederste streg (eller balancerer på den) i forhold til hans alder.. Men hvis man ser sammensætningen af højden og vægten, så ligger han på den under normalen..

jeg er dog ikke bekymret, og det er hans DP heller ikke... Dete r bare sjovt at se at en pige, som er 9 måneder yngre end han er større end ham... og det har været lige siden hun startede....  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

bagger26 skriver:

Ja så er hun noget mindre end min bitte prut..

ja hun er ganske lille men kvik

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

Eva. skriver:

Allergi, cøliaki og mælkeintolerens, er noget af det jeg lige umiddelbart tænker ville kunen påvirke væksten...?

Ja det må også også være noget af det lægen burde tjekket med evt blodprøve.. Men tænker bare om ikke hun burde have reageret fysisk, udover vækstproblemer, ved mælkeallergi eller en anden allergi.. Har ikke så meget forstand på om sådanne allergier godt kan være i kroppen uden at vise sig fysisk i form af opkast eller udslet osv..

Anmeld

18. januar 2011

Mette.

Jeps.. Min datter er knap 9 måneder, vejer lige godt 7 kg og er 71 cm lang. Hun faldt også udenfor kurven sidst og er en lille skid. Vi har været til adskillige ekstra læge-besøg og haft SP nogle ekstra gange, men lige meget hjælper det.

Vi er dog kommet frem til der ikke er noget med hende, hun har bare et ekstremt energi niveau, er rigtig hurtig motorisk og har ikke den store lyst til meget mad. Så, det behøvet altså bestemt ikke være noget galt. Præcis som din datter er hun heller aldrig syg og er rigtig glad og leger godt.

Anmeld

18. januar 2011

Aves.

bagger26 skriver:

Ja det må også også være noget af det lægen burde tjekket med evt blodprøve.. Men tænker bare om ikke hun burde have reageret fysisk, udover vækstproblemer, ved mælkeallergi eller en anden allergi.. Har ikke så meget forstand på om sådanne allergier godt kan være i kroppen uden at vise sig fysisk i form af opkast eller udslet osv..

Det er jo det svære at symptomerne kan være forskellige og måske næsten slet ikke tilstede...cøliaki tror jeg ikke han tager automatisk, det er en meget overset sygdom og man mener der er mange der har den uden det opdages...men det er nemt at se på en blodprøve om det evt kan være det..

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

KaLee skriver:

Nuuurh en lille en.. 

TIl trådstarter:

Min søns vækst gik langsomt fra han var 9 månder. på lidt over 1 år har han taget 1 kg på. kan ikke huske hvor meget han er vokset i længden. 
Folk har haft så travlt med om han nu ikke var for lille osv, men når man ser på han, så er han jo perfekt på alle andre områder.. og med krudt i røven, så det er jo klart at han forbrænder det.

Nogle gange glemmer de altså også at se på forældrene.. Min søns far er ikke just den højeste med sine 171 cm... så det er da klart derfra at han slægter sin far på..

Jeg er dog spændt på hvad lægen siger ved 2 års undersøgelsen - han er 22 måneder nu...

Mht. vægt/vækst kurver så er han under den nederste streg (eller balancerer på den) i forhold til hans alder.. Men hvis man ser sammensætningen af højden og vægten, så ligger han på den under normalen..

jeg er dog ikke bekymret, og det er hans DP heller ikke... Dete r bare sjovt at se at en pige, som er 9 måneder yngre end han er større end ham... og det har været lige siden hun startede....  

Hvis hun holdte sig inden for kurven, hvor de må være ned til 2 streger under den miderste, så ville jeg heller ikke være "bekymret", men hun ligger næsten 3 streger under den miderste, det er derfor Sp reagere og vil have lægen til at tjekke hende for en sikkerheds skyld.. Hendes kurve har siden hun blev 8 mdr knækker længere og længere ned af.. Men ja, tror altså heller ikke rigtig hun fejler noget, hun er i hvert fald helt normal og med alle de andre steder.. det er kun lige væksten der driller.. Min Sp sagde også at jeg gjorde alt det rigtige, hun ville i hvert fald ikke kunne gøre det bedre selv.. Så hun syntes hun skulle tjekkes efter..  MEd hensyn til at kigge på forældrene, så er vi ikke de mindste, vi er begge 178 høje.. Jeg selv var høj og tynd som barn, imens min kæreste var og er overvægtig..

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

Eva. skriver:

Det er jo det svære at symptomerne kan være forskellige og måske næsten slet ikke tilstede...cøliaki tror jeg ikke han tager automatisk, det er en meget overset sygdom og man mener der er mange der har den uden det opdages...men det er nemt at se på en blodprøve om det evt kan være det..

Min søn blev tester da han var 1½ ca for cøliaki, han havde det heldigvis ikke, men det var pga uforklarligt udslet og dårligmave over en lang periode... Så min læge er i hvertfald opmærksom på at teste efter det, men om ikke andet så må jeg lige spørge efter det..

Anmeld

18. januar 2011

eElak

bagger26 skriver:

Hvis hun holdte sig inden for kurven, hvor de må være ned til 2 streger under den miderste, så ville jeg heller ikke være "bekymret", men hun ligger næsten 3 streger under den miderste, det er derfor Sp reagere og vil have lægen til at tjekke hende for en sikkerheds skyld.. Hendes kurve har siden hun blev 8 mdr knækker længere og længere ned af.. Men ja, tror altså heller ikke rigtig hun fejler noget, hun er i hvert fald helt normal og med alle de andre steder.. det er kun lige væksten der driller.. Min Sp sagde også at jeg gjorde alt det rigtige, hun ville i hvert fald ikke kunne gøre det bedre selv.. Så hun syntes hun skulle tjekkes efter..  MEd hensyn til at kigge på forældrene, så er vi ikke de mindste, vi er begge 178 høje.. Jeg selv var høj og tynd som barn, imens min kæreste var og er overvægtig..

ja ok... 

Som sagt - min knægt falder også helt udenfor kurverne.. 

Men som mit motto er: heller blive undersøgt for meget end for lidt.. 

tror jeg har den mest gennemtjekkede raske dreng, pga hvad div. mennesker mente at han da måtte fejle et eller andet... 

Synsprøve, ørelæge, børneamb. på hvidovre, fysioterapeut osv.... 

TIl marts skal vi på riget til børnekirugisk afd - men den er så god nok, for han skal muligvis opereres.. har dog intet med evt. undervægt at gøre.. 

Så længe du selv har en god fornemmelse for det.. 

Anmeld

18. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

KaLee skriver:

Nuuurh en lille en.. 

TIl trådstarter:

hun er 7½mdr korrigeret

Anmeld

18. januar 2011

Christina.78

Også her..

Cecilie vejer omkring de 10 kg, er vist ca nogen og 82 høj og hun er 22mdr (fylder 2 til marts)..hun er også en bette skid men fungerer udemærket og spiser ok i dp og til tider også her..vi har næsten altid problemer med at få noget i hende om aftenen, men ellers velfungerende..

venter spændt på hvad der siges til 2års undersdøgelsen

Skemaet viser, hvornår jeres barn skal undersøges og vaccine-res. En stor del af vaccinationerne kan gives, når I er til børne- undersøgelse.

Forebyggende børneundersøgelser

• Alle børn i alderen 0 til 5 år tilbydes syv helbredsundersøgelser hos familiens læge.

• Alle børn tilbydes gratis vaccination hos familiens læge mod en række sygdomme.

• I barnets første leveår tilbydes gratis hjemme- besøg ved sundhedsplejersken.

• Alle skolebørn tilbydes undersøgelse af kom- munens læge eller sundhedsplejerske.

Undersøgelsen sker normalt i første og sidste skoleår. Der er desuden regelmæssig kontakt til sundhedsplejersken i skoleforløbet.

Det er frivilligt, om I vil lade jeres barn undersøge.

Tidspunkterne for de forebyggende helbreds-undersøgelser hos familiens læge og i skolen, samt tidspunkterne for vaccinationerne fremgår af oversigten i skemaet.

Lægen kan

Alder

Undersøgelse

Vaccination

5 uger

3 måneder

Di-Te-Ki-Pol-Hib + Pn

5 måneder

Di-Te-Ki-Pol-Hib + Pn

12 måneder

Di-Te-Ki-Pol-Hib + Pn

15 måneder

MFR 1

2 år

3 år

4 år

MFR 2

5 år

Di-Te-Ki-Pol revaccination

6 år

(i skolen)

12 år

MFR 2

1 + HPV 2

15 år

(i skolen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.