Andre med små og "undervægtige" børn - 10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Aves.

bagger26 skriver:

Min søn blev tester da han var 1½ ca for cøliaki, han havde det heldigvis ikke, men det var pga uforklarligt udslet og dårligmave over en lang periode... Så min læge er i hvertfald opmærksom på at teste efter det, men om ikke andet så må jeg lige spørge efter det..

Ok, men da han var et halvt år fik han vel ikke gluten, så giver det jo absolut ingen mening at teste for det og havde han det ville det slet ikek give udslag når han ikke får gluten, så det er da meget mærkeligt at han gjorde det.

Cøliaki har mange forskellige symptomer, for min søn var det at han væksthæmmet, havde hård mave, var meget træt og bleg, fik smerteanfald og feber når han spiste for meget gluten, havde feber og ledsmerter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

lauras*mor*

Her har vi også altid holdt lidt ekstra øje med vægten.. Min datter er 21 mdr og vejer 9,7 kg og er 84-85 cm.. Med de nu 9,7 kg er hun lige kommet op på den nederste streg på kurverne... Vi har aldrig skulle være bekymret, så længe hun trives og ellers fungere normalt så skulle vi ikke tænke så meget over det..

Jeg fik af vide at det vigtigste var at hun voksede i længden..

Der er intet med vores datter, hun er bare slank, og spiser ikke så meget som mange andre børn gør.. det tog en drejning da hun blev 1 år, hvor hun begyndte at spise til alle måltider igen.. og nogle gode portioner.. :-) hun har stadig dage hvor hun ikke vil spise..

Prøv evt. at gi hende noget andet til morgenmad.. det kan jo være hun bare er træt af at få det samme hver morgen.. sådan har vi andre det jo også.. :-) Når du  så laver maden så put en ekstra klat smør i også...

Anmeld

18. januar 2011

Mama2980

Min datter er 2 år og vejer 10 kg og er 80,5 cm . Vi har gået til kontrol med hende siden hun var 3 mdr. gammel på neonatal afd. Vi har fået tilknyttet diætist osv. Hun har før knækket på sin , men lige nu følger hun sin egen - hvilket jo er det der er det vigtige

Anmeld

18. januar 2011

Mama2980

Vores datter er blevet tjekket for en masse ting, gluten allergi, lactose allergi, tarmbetændelse osv. Hun har nemlig også haft problemer med afføringen. Men det var ikke nogle af de ting. Det de er kommet frem til nu er at hun har umodent tarmsystem og nedsat immunforsvar - hvilket de håber at hun vokser sig fra

Anmeld

18. januar 2011

Lise

Hej.. 

Svarer lige kort, da jeg er på vej ud af døren. Min søn er 10 mdr, vejer ca 7,8 kg og måler 70 cm - nøjagtig som din datter. Vi har haft ekstra sp-besøg siden han var 3-4 mdr og konsulteret børnelæge siden han var 6 mdr ca. Og de er efterhånden ret enige om at han har det glimrende, han er bare bette... 

Anmeld

18. januar 2011

mor-til-vanessa

bagger26 skriver:

Jeg har lige haft et ekstra besøg af min sundhedsplejerske, fordi vi har fulgt Sofia vækst lidt ekstra. Hun har altid være en bitte skid og altid ligget i den nedre del af vækstkurverne..

Hun er 10 mdr og blev målt og vejet idag, og hun måler 70 cm og har en vægt på 7,8 kg, så hun faldt ud af normalområdet idag. Jeg skal kontakte min læge som skal kigge lidt ekstra på hende og evt henvise mig til en børnelæge.. Vi tror som sådan ikke, at der er noget glat, da hun selvfølgelig trives, er glad, leger, smiler, snakker og er flot flot flot motorisk med, det eneste der halter lidt er den der vækst. Hun er aldrig syg, har kun haft feber en enkelt gang da hun fik sin 3 mdr vaccination..

Nå, det jeg ville frem til var, om der er andre i samme båd, om i evt fandt ud af hvad der var galt, eller om det bare var ingenting.. Selv tror jeg ikke der er noget galt, men man tænker da selvfølgelig over det alligevel..

nu er min datter godt nok 1 år nu, men hun har også ligget i den lille ende af kurven.

da vi var til 1 års undersøgelse, i sidste uge vejede hun kun 9,5 kg. hun har ikke taget særlig meget på de sidste 2-3 mdr, nok 500g.

min læge sagde det var måske fordi hun har ab, og så sover hun ikke altid så godt om natten, og det er jo om natten de vokser. så når hun skal have sin 15 mdr vag skal hun også måles og vejes. hvis hun ikke er kommet op, skulle vi også som jer hen på en børneafdeling. hvis hun var vokset normalt og havde fulgt hendes egne kurve som hun lå på til at starte med ville hun ligge to streger end hun gør nu. men hun trives stadig og ligner bestemt ikke en der mangler noget.

men vi er i samme båd, min datter er bare lidt ældre, håber ikke det gør noget.

har i fået undersøgt om de datter har ab eller noget andet??

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

Eva. skriver:

Ok, men da han var et halvt år fik han vel ikke gluten, så giver det jo absolut ingen mening at teste for det og havde han det ville det slet ikek give udslag når han ikke får gluten, så det er da meget mærkeligt at han gjorde det.

Cøliaki har mange forskellige symptomer, for min søn var det at han væksthæmmet, havde hård mave, var meget træt og bleg, fik smerteanfald og feber når han spiste for meget gluten, havde feber og ledsmerter.

Nej han var 1½, altså halvandet år, han fik nemlig udslet af fx havregrød lavet på vand, derfor han tjekkede for cøliaki..  Men Sofia har kun væksthæmmende af de symptomer du beskriver, men hun er jo heller ikke så gammel endnu..

Anmeld

18. januar 2011

Aves.

bagger26 skriver:

Nej han var 1½, altså halvandet år, han fik nemlig udslet af fx havregrød lavet på vand, derfor han tjekkede for cøliaki..  Men Sofia har kun væksthæmmende af de symptomer du beskriver, men hun er jo heller ikke så gammel endnu..

Åh, jeg blandede lige de to sammen..havregryn er der jo meget lidt gluten i, da der ikke er i havre, men det er et urent produkt og med op til 25% andre kornsorter. Virkelig besværligt og dyrt med den sygdom...

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

lauras*mor* skriver:

Her har vi også altid holdt lidt ekstra øje med vægten.. Min datter er 21 mdr og vejer 9,7 kg og er 84-85 cm.. Med de nu 9,7 kg er hun lige kommet op på den nederste streg på kurverne... Vi har aldrig skulle være bekymret, så længe hun trives og ellers fungere normalt så skulle vi ikke tænke så meget over det..

Jeg fik af vide at det vigtigste var at hun voksede i længden..

Der er intet med vores datter, hun er bare slank, og spiser ikke så meget som mange andre børn gør.. det tog en drejning da hun blev 1 år, hvor hun begyndte at spise til alle måltider igen.. og nogle gode portioner.. :-) hun har stadig dage hvor hun ikke vil spise..

Prøv evt. at gi hende noget andet til morgenmad.. det kan jo være hun bare er træt af at få det samme hver morgen.. sådan har vi andre det jo også.. :-) Når du  så laver maden så put en ekstra klat smør i også...

Ja det er også min plan at prøve med noget fed yohurt og lign til morgenmad i stedet for den traditionelle havregrød.. Er bare van til en søn som bare skulle have sin havregrød hver morgen til han var 2½ ca hehe.. Men jeg må jo prøve nogle andet mad..

Jeg er som sådan heller ikke bekymret, fordi hun trives fremragende på alle andre punkter, men ja heller tjekkes en gang for meget..

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

Mama2980 skriver:

Min datter er 2 år og vejer 10 kg og er 80,5 cm . Vi har gået til kontrol med hende siden hun var 3 mdr. gammel på neonatal afd. Vi har fået tilknyttet diætist osv. Hun har før knækket på sin , men lige nu følger hun sin egen - hvilket jo er det der er det vigtige

Ja hvis bare hun fulgte sin egen kurve, så var det også fint, men hun bliver ved med at dykke på kurven.. Så må se havd lægen siger når jeg ringer til ham i morgen.. Helleres tjekkes lidt ekstra..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.