Andre med små og "undervægtige" børn - 10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

bagger26

Eva. skriver:

Åh, jeg blandede lige de to sammen..havregryn er der jo meget lidt gluten i, da der ikke er i havre, men det er et urent produkt og med op til 25% andre kornsorter. Virkelig besværligt og dyrt med den sygdom...

Okay, ja har slet ikke forstand på alt det gluten.. Jeg frygter i hvert fald at det kunne være det, det må simpelthen være så besværligt og synd for din dreng. Bare det at skulle til børnefødselsdag fx.. puha, håber det bare er hende der er en stædig lille dame, og hun ændre sine spisevaner snarest..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Aves.

bagger26 skriver:

Okay, ja har slet ikke forstand på alt det gluten.. Jeg frygter i hvert fald at det kunne være det, det må simpelthen være så besværligt og synd for din dreng. Bare det at skulle til børnefødselsdag fx.. puha, håber det bare er hende der er en stædig lille dame, og hun ændre sine spisevaner snarest..

Ja, der er ikke noget man bare lige kan og pizza, pomfritter og burger det er slut... og det brød man kan få er bare ikke særlig lækkert og så er det virkelig dyrt. Men min søn har ikke brokket sig en eneste gang, han har 110% overholdt sin diæt og ser selv på indholdet af fødevarer om han kan tåle det...men alts kal planlægges...

Håber altså heller ikke der er nogetmed jeres lille pus..

Anmeld

18. januar 2011

lauras*mor*

bagger26 skriver:

Ja det er også min plan at prøve med noget fed yohurt og lign til morgenmad i stedet for den traditionelle havregrød.. Er bare van til en søn som bare skulle have sin havregrød hver morgen til han var 2½ ca hehe.. Men jeg må jo prøve nogle andet mad..

Jeg er som sådan heller ikke bekymret, fordi hun trives fremragende på alle andre punkter, men ja heller tjekkes en gang for meget..

Det er nemlig rigtigt... Hellere være helt sikker på der intet er.. eller for det fixet i tide hvis der skulle være noget..

Prøv den yoghurt fra aldi.. det er godt nok små bægere, men det er flødeyoghurt, smager fantastisk (den med passion er bedst), og så er den god fed.. :-) evt med lidt havregryn i et par minutter så de bliver blødere.. Det var et stort hit herhjemme i lang tid.. Der er frygtstykker i, så der er også lidt at tygge.. :-)

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

mor-til-vanessa skriver:

nu er min datter godt nok 1 år nu, men hun har også ligget i den lille ende af kurven.

da vi var til 1 års undersøgelse, i sidste uge vejede hun kun 9,5 kg. hun har ikke taget særlig meget på de sidste 2-3 mdr, nok 500g.

min læge sagde det var måske fordi hun har ab, og så sover hun ikke altid så godt om natten, og det er jo om natten de vokser. så når hun skal have sin 15 mdr vag skal hun også måles og vejes. hvis hun ikke er kommet op, skulle vi også som jer hen på en børneafdeling. hvis hun var vokset normalt og havde fulgt hendes egne kurve som hun lå på til at starte med ville hun ligge to streger end hun gør nu. men hun trives stadig og ligner bestemt ikke en der mangler noget.

men vi er i samme båd, min datter er bare lidt ældre, håber ikke det gør noget.

har i fået undersøgt om de datter har ab eller noget andet??

Det er skam helt i orden, alle erfaringer kan bruges..

Ved slet ikke hvad AB er, så det ved jeg ikke om hun har hehe.. Men skal ringe til lægen i morgen og få ham til at tjekke hende efter..

Sofia sover dog fantastisk om natten, fra 20-8 så der er der ikke noget problem, heldigvis hehe..

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

lauras*mor* skriver:

Det er nemlig rigtigt... Hellere være helt sikker på der intet er.. eller for det fixet i tide hvis der skulle være noget..

Prøv den yoghurt fra aldi.. det er godt nok små bægere, men det er flødeyoghurt, smager fantastisk (den med passion er bedst), og så er den god fed.. :-) evt med lidt havregryn i et par minutter så de bliver blødere.. Det var et stort hit herhjemme i lang tid.. Der er frygtstykker i, så der er også lidt at tygge.. :-)

Jamen små bærgere er nok en fordel, jeg er nemlig ikke så vild med yogurth selv, så det når nok ikke at blive for gammelt hvis det små bærgere..  Det vil jeg lige kigge efter, takker..

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

Eva. skriver:

Ja, der er ikke noget man bare lige kan og pizza, pomfritter og burger det er slut... og det brød man kan få er bare ikke særlig lækkert og så er det virkelig dyrt. Men min søn har ikke brokket sig en eneste gang, han har 110% overholdt sin diæt og ser selv på indholdet af fødevarer om han kan tåle det...men alts kal planlægges...

Håber altså heller ikke der er nogetmed jeres lille pus..

Nej det må godt nok være besærligt.. Slut med den "årlige" smuttur fordi mac d, ej et håber jeg godt nok ikke det er.. Og jeg er ikke den store bagemester, så stakkels Sofia hvis jeg skal til at bage hendes brød hehe.. Men har godt hørt det brød skulle være hunde dyrt, mener jeg så en lille pakke rugbrød med 5 mellemstore skiver i til 45 kr, der var jeg godt nok ved at blive kvalt da..

Anmeld

18. januar 2011

mor-til-vanessa

bagger26 skriver:

Det er skam helt i orden, alle erfaringer kan bruges..

Ved slet ikke hvad AB er, så det ved jeg ikke om hun har hehe.. Men skal ringe til lægen i morgen og få ham til at tjekke hende efter..

Sofia sover dog fantastisk om natten, fra 20-8 så der er der ikke noget problem, heldigvis hehe..

ab er asmatisk bronkitis.

ja det vil nok være godt med et tjek, men det kan jo også bare være at hun er lille, jeg var selv lille også

Anmeld

18. januar 2011

Aves.

bagger26 skriver:

Nej det må godt nok være besærligt.. Slut med den "årlige" smuttur fordi mac d, ej et håber jeg godt nok ikke det er.. Og jeg er ikke den store bagemester, så stakkels Sofia hvis jeg skal til at bage hendes brød hehe.. Men har godt hørt det brød skulle være hunde dyrt, mener jeg så en lille pakke rugbrød med 5 mellemstore skiver i til 45 kr, der var jeg godt nok ved at blive kvalt da..

Ja, man kan ikke lige hurtigt noget...og ja, det koster det rugbrød og når man er en teenage dreng så ryger der i hvert fald to af sådanne pakker om dagen...så det bliver dyrt også selvom der gives et lille tilskud.

Anmeld

18. januar 2011

Pige2009

bagger26 skriver:

Jeg har lige haft et ekstra besøg af min sundhedsplejerske, fordi vi har fulgt Sofia vækst lidt ekstra. Hun har altid være en bitte skid og altid ligget i den nedre del af vækstkurverne..

Hun er 10 mdr og blev målt og vejet idag, og hun måler 70 cm og har en vægt på 7,8 kg, så hun faldt ud af normalområdet idag. Jeg skal kontakte min læge som skal kigge lidt ekstra på hende og evt henvise mig til en børnelæge.. Vi tror som sådan ikke, at der er noget glat, da hun selvfølgelig trives, er glad, leger, smiler, snakker og er flot flot flot motorisk med, det eneste der halter lidt er den der vækst. Hun er aldrig syg, har kun haft feber en enkelt gang da hun fik sin 3 mdr vaccination..

Nå, det jeg ville frem til var, om der er andre i samme båd, om i evt fandt ud af hvad der var galt, eller om det bare var ingenting.. Selv tror jeg ikke der er noget galt, men man tænker da selvfølgelig over det alligevel..

Laura er 15 mdr. og vejer knap 10 kg. Hun trives og er glad og der er intet galt. Hun er blot en lille lækker og slank fis

Anmeld

18. januar 2011

bagger26

mor-til-vanessa skriver:

ab er asmatisk bronkitis.

ja det vil nok være godt med et tjek, men det kan jo også bare være at hun er lille, jeg var selv lille også

nåå, haha det nævnte SP faktisk, at hun kunne have en skjult astma, fordi det kunne hæmme væksten.. men så ville hun nok hoste noget mere end hun gør, hvis det skulle være det.. Men tror også bare hun er en bitte fis..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.